strona główna
www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl
Salon samochodowy
w ostatnim numerze
www.jedz-bezpiecznie.pl
czytaj także
www.jedz-bezpiecznie.pl Reklama


Narodowy Eksperyment Bezpiecze˝stwa 2011

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe EuroNCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Targi, wystawy, imprezy

Sport

Prezentacje

Nowe Suzuki Alto
03-03-2009, foto: Suzuki

Alto, najmniejszy samochód Suzuki doczekał się kolejnego - piątego już, wcielenia. Tym razem japoński producent podkreśla zmiany jakie zaszły w nim na płaszczyźnie ekologii. Wpływ na to ma m.in. zoptymalizowana pod kątem mniejszego oporu powietrza linia nadwozia oraz lekkie materiały jakie zastosowano do jego budowy. Część zastosowanych rozwiązań konstruktorzy zaczęrpnęli ze sportowych doświadczeń Suzuki.



Nowe Alto mierzy 3500 mm długości przy rozstawie osi 2360 mm, 1600 mm szerokości i 1470 mm wysokości. Jego bagażnik pomieści 129 litrów, a po złożeniu oparć tylnej kanapy (dzielonych 50:50) otrzymamy 367 litrów. Do tego doliczyć trzeba kilka schowków i kieszeni umieszczonych zarówno dla pasażerów podróżujących z przodu, jak i z tyłu. Dodać trzeba, że to czterodrzwiowe auto homologowane jest dla 4 osób.

Konstrukcję samochodu oparto na koncepcji TECT (Total Effective Control Technology). Składają się na nią kontrolowane strefy zgniotu, rama zawieszenia rozprowadzająca energię uderzenia oraz sztywna klatka kabiny pasażerskiej. Zastosowana do jego budowy stal o podwyższonej wytrzymałości na rozciąganie z jednej strony zapewnia wyższą sztywność konstrukcji, z drugiej charakteryzuje się niższą masą własną.

Konstrukcja zawieszenia opiera się na kolumnach McPhersona (przód) oraz trójwahaczowej osi sztywnej (tył). Zarówno tutaj, jak i w budowie amortyzatorów skorzystano z rozwiązań stosowanych w modelach sportowych. Udało się przy tym zachować dobrą trakcję i precyzję prowadzenia oraz komfort jazdy.

Auto osadzone jest na 14 calowych oponach z miękkiej mieszanki gumowej i wytrzymującej wysokie ciśnienie powietrza co przekłada się także na zmniejszenie oporu toczenia. Za sprawne hamowanie odpowiadają duże, przednie tarcze, a z tyłu bębny. Pedał hamulca charakteryzuje się - na wzór modeli sportowych, krótkim skokiem. Dodatkowo czujnik szybkości ruchu pedału pozwala skrócić czas reakcji układu hamowania, a w połączeniu z ESP system BA zwiększa ciśnienie płynu hamulcowego.

Jednostkę napędową nowego Alto stanowi trzycylindrowy silnik benzynowy o pojemności jednego litra i mocy 68 koni mechanicznych. Według specyfikacji producenta zużywa on 4,4 litra na 100 kilometrów, przy średniej emisji CO2 103 g/km, co wystarcza na spełnienie normy Euro5. Montowana jest do niego 5-biegowa skrzynia mechaniczna, a za dopłatą 4-przełożeniowy automat.

W zależności od wersji auto wyposażone zostało w 6 poduszek powietrznych, zinterowane z przedniemi fotelami zagłówki, przednie pasy bezpieczeństwa z możliwością regulacji wysokości i napinaczami oraz ogranicznikiem napięcia, mocowania Isofix na tylnej kanapie, sportowe halogeny, ABS, ESP z BA, klimatyzację oraz specjalnie zaprojektowany do niego radioodtwarzacz CD z zestawem głośników i wyjściem pod iPoda.

Ekologia nowego Alto przejawia się również w kolorach lakieru. Są one inspirowane barwami natury: Fortune Rose Pearl Metallic (róże), Paradise Blue Pearl Metallic (morze), Desert Brown Metallic (ziemia) i Healing Green Pearl Metallic (las). Patrząc na nadwozie nie trudno zauważyć, że jego projektanci całkowicie zrezygnowali w nim z elementów w kolorze czarnym.

Nowe Alto oficjalnie zostało pokazane na Salonie Samochodowym w Genewie. Jego sprzedaż ma się rozpocząć jeszcze tej wiosny i zapewnie wkrótce poznamy jego polskie ceny i elementy wyposażenia.

www.jedz-bezpiecznie.pl
czytaj także:

Aktualności
· Polskie ceny Suzuki Kizashi 26-10-2010
· Kizashi, flagowy sedan Suzuki 07-10-2010
· Specyfikacje i ceny nowego Alto 20-01-2010
· Przegląd przed zimą w ASO Suzuki 26-10-2009
· Suzuki SX4 po faceliftingu 30-09-2009
· Nowe Suzuki Alto 03-03-2009
· Suzuki poszerza ofertę Splasha 02-03-2009
· Wiosenny przegląd w Suzuki 27-02-2009

Prezentacje
· Nowy Swift od września w polskich salonach 30-08-2010

Technika
· Nowy silnik wysokoprężny w Suzuki SX4 23-06-2010

Doskonalenie techniki jazdy
· Wyższa Szkoła Jazdy Dla Kobiet 19-06-2010

Akcje przywoławcze do serwisów
· Suzuki Swift 10-12-2010
· Suzuki SX4 22-11-2010
· Suzuki Grand Vitara i Jimny 22-06-2010
· Suzuki Swift 02-02-2010

Sport
· Loris Capirossi odwiedzi Polske 18-12-2008
· Suzuki chce odzyskac prymat w JWRC 19-01-2009
· Suzuki zawiesza starty w WRC 15-12-2008
www.jedz-bezpiecznie.pl
copyright 2002-2018 | magazyn motoryzacyjny "Jedź Bezpiecznie" wydawany jest od 2002 roku | wydawca: Williana | kontakt | do góry