strona główna
www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl
Salon samochodowy
w ostatnim numerze
www.jedz-bezpiecznie.pl
czytaj także
www.jedz-bezpiecznie.pl Reklama


Narodowy Eksperyment Bezpieczeństwa 2011

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe EuroNCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Targi, wystawy, imprezy

Sport

Prezentacje

"Odświeżona" Mazda CX-7
06-10-2009, foto: archiwum i Mazda

CX-7, sportowy SUV Mazdy, przeszedł kurację odmładzającą. Jej efekty mogliśmy zobaczyć już na tegorocznym salonie we Frankfurcie. Auta nie ma jeszcze w sprzedaży, ale salony Mazdy przyjmują już na niego zamówienia.



W porównaniu z poprzednikiem nowy model otrzymał nową osłonę kierownicy, przednie lampy przeciwmgielne, chromowane listwy z boku oraz większy spojler z tyłu. Wprowadzono także nowe, 18- i 19-calowe alufelgi oraz uzupełniono listę dostępnych lakierów o trzy kolory.

Dzięki zmianom tych kilku elementów nadwozie wydłużyło się ono z 4675 do 4700 mm. Bez zmian pozostał rozstaw osi (2750 mm), szerokość (1870 mm) i wysokość (1645 mm). Tak samo jest z pojemnością bagażnika, który standardowo ma objętość 455, a po złożeniu tylnej kanapy maksylnie pomieści 1348 litrów.



We wnętrzu największe zmiany zaszły wokół kierowcy. Zaprojektowano nową kierownicę z licznymi przyciskami sterującymi, zestaw zegarów otrzymał nowe cyferblaty i białe wskazówki, a całość niebieskie podświetlenie. W konstrukcji kokpitu podniesiono jego górną część, dzięki czemu wygospodarowano miejsce na nowy wyświetlacz wielofunkcyjny MID. Wprowadzono również nowe materiały tapicerki w kolorze czerni lub beżu.



Mazda wyposaża swoje kolejne modele w coraz to nowsze rozwiązania podnoszące bezpieczeństwo jazdy. W przypadku "odświeżonego" CX-7 jest to system monitorujący tył pojazdu RVM (Rear Vehicle Monitoring). Jego aktywacja następuje po przekroczeniu przez samochód prędkości 60 km/h. Wówczas czujniki umieszczone w zderzaku tylnym monitorują przestrzeń wokół samochodu, w przypadku zbliżania się innego pojazdu z lewej lub prawej strony zapala się pomarańczowa dioda umieszczona przy odpowiednim lusterku wstecznym. Jeśli kierowca włączy w tym momencie kierunkowskaz odpowiadający stronie, gdzie zapaliła się dioda, system RVM dodatkowo wyda sygnał dźwiękowy, a światło zacznie pulsować.

Innymi rozwiązaniami jest kamera cofania, która przekazuje obraz na wyświetlacz MID, nowy układ kontroli ciśnienia w oponach i system awaryjnego hamowania ESS, który aktywuje szybko pulsujące światła stop.

Ponadto w zależności od wersji montowany jest układ DSC z TCS, automatyczny włącznik świateł i czujnik deszczu. Na standardowym wyposażeniu znalazło się 6 poduszek powietrznych, mocowania Isofix z górnym punktem kotwiczenia na skrajnych miejscach z tyłu oraz układ ABS z EBD i asystentem nagłego hamowania.



Konstrukcja samonośnego nadwozia oprarta została na "potrójnym H". Zapewnia to optymalną ochronę przed skutkami zderzenia z każdej strony. Dodatkowo z przodu zastosowano ramę pomocniczą, która dzięki specjalnemu połączeniu z podłużnicami rozprowadza energię uderzenia. Konstrukcja przodu zapobiega także przed "wjechaniem" pod CX-7 pojazdu, z którym nastąpiło zderzenie czołowe. Również z tyłu konstrukcja nadwozia zapewnia rozprowadzenie energii uderzenia i ochronę przed zniszczeniem zbiornika paliwa.

Nie zapomniano przy tym o zmianach wewnątrz auta. Nowe fotele z przodu zapewniają lepsze utrzymanie sylwetki siedzącej na nich osób oraz optymalną ochronę karku (aktywne zagłówki) i klatki piersiowej.

Mazda CX-7 zarówno poprzednio, jak i teraz nie brała udziału w testach zderzeniowych EuroNCAP. Być może jej wyniki poznamy jeszcze w listopadzie tego roku.

CX-7 posiada stały napęd na cztery koła wykorzystujący system Active Torque-Split All-Wheel Drive. W praktyce monitoruje on na bieżąco parametry położenia przekładni kierownicy i kół, prędkość auta i obrotową każdego koła oraz przeciążenia boczne, przez co w sposób płynny zapewnia optymalną trakcję. Poprzez elektronicznie kontrolowane sprzęgło - umieszczone przed mechanizmem różnicowym - system może przekazać do 50% momentu obrotowego na tylną oś.



Napęd auta stanowi po jednym silniku benzynowym lub wysokoprężnym. Pierwszy to znany już silnik DISI o pojemności 2,3 litra o mocy 260 KM. Ta turbodoładowana jednostka zasilana jest wtryskiem bezpośrednim paliwa, osiąga maksymalny moment obrotowy 380 Nm przy 3 tys. obr/min, przyspiesza do setki w czasie 8,2 sekundy i rozwija prędkość maksymalną 211 km/h.

Drugi silnik to nowość, jego pojemność wynosi 2.2 przy mocy 173 KM. Ten turbodiesel zasilany jest wtryskiem bezpośrednim z układem common-rail, posiada filtr cząstek stałych DPF i spełnia normy emisji spalin Euro 5. Zastosowano w nim nową turbosprężarkę o zmiennej geometrii kierownic (VGT) i zooptymalizowany pod kątem właściowości sportowego SUVa intercooler. Silnik osiąga maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 2000 obr/min, "setkę" w 11,3 sekundy i prędkość maksymalną 200 km/h. Według danych producenta jego średnie zużycie paliwa wynosi 7,5 litra na 100 km.

Oba silniki dziedziczą z poprzedniego modelu 6-biegową skrzynię mechaniczną. Poddano ją jednak modyfikacji: biegi 1-3 otrzymały potrójne synchronizatory, a bieg 4 podwójne. W przypadku silnika diesla 6 bieg skonstruowano jako długi nadbieg. Zmiany te zapewniają precyzyjne przekładanie biegów przy zimnym silniku i redukują zużycie paliwa.

CX-7 po "face-liftingu" oferowany będzie - bez zmian, w 2 wersjach wyposażenia: Exclusive i Sport. Najtańszy model wyceniono na 132 900 złotych, a topową wersję Sport (2.3 MZR 260 KM) na 155 900 złotych. Nabywcy auta w niższej wersji wyposażenia mogą dokupić "pakiet Tech" (m.in. kamera cofania, bluetooth, wyświetlacz MID, alarm przeciwłamaniowy) za 8 tys. złotych (w Sporcie jest on wliczony w cenę). W każdym przypadku trzeba się liczyć z dopłatą za lakier metalik w wysokości 2,5 tys. złotych.

Jednocześnie na starszy model udzielany jest rabat w wysokości 5 tys. złotych.

www.jedz-bezpiecznie.pl
czytaj także:

Wywiady
· Coraz więcej osób rozumie założenia Zoom-Zoom 30-06-2010
rozmowa z Magdaleną Węglewską, Dyrektor PR Mazda Motor Poland

Aktualności
· Nowa Mazda5 trafia do salonów 08-10-2010
· Mazda CX-7 z homologacją ciężarową 19-05-2010
· Mazda 6 z homologacją ciężarową 19-04-2010
· 25 salon sprzedaży Mazdy 22-03-2010
· Dwa nowe salony Mazdy 11-12-2009
· Mazda 6 Hoshi 02-12-2009
· Mazda 5 z homologacją ciężarową 27-05-2009
· Mazda Poland uruchamia program "Mazda Assistance" dla swoich klientów 13-11-2008

Zapowiedzi
· Nowa Mazda 5 w sprzedaży od jesieni 29-06-2010
· Nowa Mazda 5 zadebiutuje w Genewie 20-01-2010
· Genewskie premiery Mazdy 03-02-2009

Prezentacje
· Debiut nowej Mazdy 5 29-03-2010
· Odświeżona Mazda CX-7 06-10-2009
· Nowa Mazda 3 03-12-2008

Technika
· Technologie SKYACTIV 21-10-2010
· Mazda pracuje nad silnikiem hybrydowym 29-03-2010
· Najbardziej ekologiczna lakiernia samochodów 21-11-2009

Galerie
· Wieczór z Mazdą 28-06-2010

www.jedz-bezpiecznie.pl
Czytaj także:
63. Salon Samochodowy Frankfurt 2009
· Nowy Golf Variant 07-10-2009
· Odświeżona Mazda CX-706-10-2009
· Suzuki SX4 po faceliftingu 30-09-2009
· Nowa rodzina Forda C-Max 16-09-2009
· Powrót Trabanta 15-09-2009
· Kia Venga 15-09-2009
· Motoryzacyjna jesień we Frankfurcie aktualizacja 03-09-2009
www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2018 | polityka prywatno¶ci | wydawca: Williana | kontakt | do góry