strona główna
www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl
Salon samochodowy
w ostatnim numerze
www.jedz-bezpiecznie.pl
czytaj także
www.jedz-bezpiecznie.pl Reklama


Narodowy Eksperyment Bezpieczeństwa 2011

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe EuroNCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Targi, wystawy, imprezy

Sport

Prezentacje

Nowy Megane na sportowo
08-11-2009, foto: Renault

Gamę nowego Renault Megane uzupełnił właśnie sportowy model R.S. Auto zbudowane zostało na bazie 3-drzwiowego coupe.

Zewnętrznie auto wyróżnia się przednim zderzakiem połączonym z szerokim grillem i poprzeczną listwą nawiązującą do elementu z bolidu F1. W jego dolnej części wbudowano światła do jazdy dziennej oparte na diodach LED. W centralnym miejscu tylnego zderzaka umieszczono końcówkę wydechu i dyfuzor, a nad klapą bagażnika spojler. Całości wyglądu dopełniają poszerzone błotniki i obręcze kół o średnicach 18 lub 19 cali oraz znaczek "Renault Sport" umieszczony m.in. na grillu, progach drzwi, zagłówkach i tarczach zegarów.

Oczywiście ten sportowy model dostępny jest, poza 6 innymi,  także w kolorze żółtym z lakierowanymi na czarno obudowami lusterek, aerodynamiczną listwą zderzaka przedniego i dyfuzorem.



Żółty króluje także wewnątrz. W tym kolorze jest tarcza obrotów silnika, przeszycia na skórzanej kierownicy i gałce drążka zmiany biegów, znak środkowego położenia kierownicy oraz wstawki na tapicerce. Nie zabrakło oczywiście i aluminiowych nakładek na pedały i podnóżek i wyprofilowanych, sportowych foteli. Za dopłata dostępne są też kubełkowe fotele firmy Recaro.



Megane R.S. oparto na przednim zawieszeniu z niezależnym sworzniem i tylnym z osią sprężystą. Przed zakupem auta należy zdecydować się na jedną z wersji zawieszenia. Standardowo montowane jest zawieszenie "Sport" (na zdjęciu po lewej), które zgodnie z nazwą zapewnia odpowiednie wrażenia na zwykłej drodze, natomiast "Cup" (z samoblokującym się mechanizmem różnicowym) dedykowane jest do jazdy po torze.

Samochód otrzymał solidny układ hamulcowy. Z przodu zamontowano wentylowane tarcze o średnicy 340 mm z zaciskami Brembo, a z tyłu tarcze o średnicy 290 mm. W przypadku zawieszenia "Cup" tarcze hamulcowe są dodatkowo rowkowane.

Fabrycznie Megane R.S. wyposażono w układ ESP z ASR oraz wspomaganie nagłego hamowania. Kierowca ma jednak możliwość wpływania na ich działanie dzięki nowemu systemowi "Renault Sport Dynamic Management". Wybranie trybu "Sport" opóźnia reakcję ESP i ASR, a "Off" całkowicie je wyłącza. Dodatkowo przy przełączeniu na „Sport” zmieniać można ustawienia pracy pedału gazu pomiędzy charakterystyką liniową, normalną, na śnieg, sportową i ekstremalną.

Inną nowością jest elektroniczny system "Renault Sport Monitor". Dzięki niemu na centralnym wyświetlaczu podawane są informacje o bieżących parametrach jazdy, jak ciśnienie w turbosprężarce, temperatura oleju, osiągany maksymalny moment obrotowy, czy wielkości przyspieszeń bocznych i wzdłużnych.

Do napędu auta przeznaczono turbodoładowany silnik benzynowy 2.0 16V o mocy 250 koni mechanicznych. Dokonane w nim zmiany konstrukcyjne polegały m.in. na wprowadzeniu zmiennego układu przestawnego wałka rozrządu po stronie ssania oraz modyfikacji pracy wtrysku. Uzyskano w ten sposób maksymalny moment obrotowy 340 Nm przy 3 tys. obrotów na minutę. Do przeniesienia napędu zastosowano 6-biegową skrzynię mechaniczną. Auto osiąga „setkę” w czasie 6,1 sekundy i prędkość maksymalną 250 km/h. Zużycie paliwa kształtuje się na poziomie 8,4 litra na 100 km przy emisji CO2 wynoszącej 195 g/km.

Dodatkowo Megane R.S. wyposażono w system "Power Start" zapewniający szybkie ruszanie ze startu zatrzymanego. Jego działanie wspomagane jest przez - pozostawiony w trybie aktywnym, system ESP.



Wyposażenie standardowe składa się m.in. z 6 poduszek powietrznych, elektrycznie sterowanych szyb, elektrycznie ustawianych i podgrzewanych lusterek zewnętrznych, klimatyzacji manualnej, mocowania fotelików dziecięcych typu Isofix na przednim miejscu pasażera i skrajnych miejscach tylnej kanapy oraz ABS, ESP z ASR z funkcją kontroli stabilności.

W opcji dostępnych jest kilka pakietów. Jednym z nich jest „Pakiet widoczność” zawierający m.in. reflektory bi-ksenonowe oraz światła do jazdy dziennej z diodami LED.

Megane R.S. trafi do polskich salonów sprzedaży na początku przyszłego roku. Jego ceny zostaną ujawnione w połowie grudnia i wtedy też Renault zacznie przyjmować pierwsze zamówienia.
www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2018 | polityka prywatno¶ci | wydawca: Williana | kontakt | do góry