strona główna
Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie
Salon samochodowy
w ostatnim numerze
www.jedz-bezpiecznie.pl
czytaj także
Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny SERWISY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Bezpieczeństwo dzieci


Przepisy


Salon samochodowy


Elektromobilność


Testy zderzeniowe EuroNCAP


Akcje przywoławcze do serwisów


Technika


Produkty


Porady


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Sport


Zapowiedzi

Porsche ujawnia wnętrze Panamery
17-02-2009, foto: Porsche



Panamera to sportowa limuzyna Porsche z czteroma fotelami, które wzdłuż oddzielone są od siebie konsolą środkową. Auto oferowane będzie w trzech poziomach wyposażenia - S, 4S i Turbo. We wszystkich znajdzie się komplet 8 poduszek powietrznych (w tym dwóch przednich kolanowych) oraz opcjonalne poduszki boczne dla II rzędu foteli.

W dwóch pierwszych poziomach wyposażenia znajdą się przednie, wyprofilowane fotele z elektryczną regulacją w czterech płaszczyznach. W wersji Turbo otrzymamy dodatkowo pakiet "Memory" zawierający m.in. przedłużenie siedziska, podparcie lędźwiowe oraz elektryczną regulację kolumny kierowniczej. Za dopłatą dostępne są przednie fotele sportowe oraz tylne z regulacją elektryczną. Wśród opcji występuje również czterostrefowa - osobna dla każdego miejsca - klimatyzacja automatyczna.



Ciekawostkę stanowi system audio High-End Surround Sound pochodzący z berlińskiej manufaktury Burmester. Składa się na niego m.in. 16 głośników o łącznej powierzchni 2400 cm2. 16-kanałowy wzmacniacz o mocy 1 tys. Wat współgra z aktywnym subwooferem z 300-watowym wzmacniaczem Class-D.

Bagażnik wersji S i 4S ma objętość 445 litrów, zaś Turbo 432 litry. Przestrzeń ta po złożeniu oparć tylnych foteli wzrasta do 1250 litrów.



Znane są już także szczegóły dotyczące jednostek napędowych. W pierwszej kolejności pod maską Panamery znajdzie się silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem V8 o pojemności 4,8 litra. W wersji S dysponować będzie mocą 400 KM przy współpracy z 6-biegową skrzynią manualną, zaś w 4S tą samą mocą, ale z dwusprzęgłową przekładnią PDK o 7-biegach (w S dostępna jako opcja). Panamera 4S przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 5 sekund i osiąga prędkość maksymalną 282 km/h. Jej średnie zużycie paliwa wynosi 11,1 l/100 km przy emisji CO2 na poziomie 260 g/km.

Silnik modelu Turbo osiąga moc 500 KM. Tutaj również na fabrycznym wyposażeniu znalazła się dwusprzęgłowa przekładnia PDK. Większa moc oznacza lepsze przyspieszenie do "setki" (4,2 sekundy), osiągnięcie większej prędkości maksymalnej (303 km/h) i oczywiście większym zużyciem paliwa i emisją CO2 (12,2 l/100 km i 286 g/km).

W zależności od silnika i skrzyni biegów Panamera napędzana jest na tylną oś lub na cztery koła. W przypadku przekładni PDK auto wyposażono w funkcję Auto Start-Stop, która automatycznie wyłącza silnik podczas postoju auta (i wciśniętym hamulcu), np. na czerwonym świetle.

czytaj także:
· Porsche Panamera 11-12-2008


copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry