strona główna
www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl
Salon samochodowy
w ostatnim numerze
www.jedz-bezpiecznie.pl
czytaj także
www.jedz-bezpiecznie.pl Reklama


Narodowy Eksperyment Bezpieczeństwa 2011

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe EuroNCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Targi, wystawy, imprezy

Sport

Zapowiedzi

Samochodowe wizje Peugeota
20-02-2010, foto: Peugeot


Z początkiem tego roku Peugeot "odmłodził" swój znak firmowy. W Genewie będzie on widniał zarówno na premierowych modelach, jak i samochodach koncepcyjnych.



Sportowe coupe RCZ pojawi się w sprzedaży zaraz po salonie w Genewie i będzie pierwszym seryjnie produkowanym modelem z nowym logo Peugeota. Auto zbudowano na płycie podłogowej nr 2, na której przednie zawieszenie oparto na kolumnach McPhersona, a tylne na belce odkształcalnej. W zależnooci od wersji osadzono go na 18- lub 19-calowych felgach ze stopów metali lekkich.

Na jego seryjnym wyposażeniu znajdzie się m.in. układ ESP, wspomaganie ruszania na wzniesieniu, kierunkowe reflektory bi-ksenonowe oraz system powypadkowy Peugeot Connect SOS.

Początkowo nabywcy RCZ wybierać będą mogli pomiędzy modelami z silnikiem 1.6 THP 156 KM lub 2.0 HDi FAP 163 KM - oba z 6-biegową skrzynią manualną. Od lata ofertę uzupełni silnik 1.6 THP (156 KM) z przekładnią automatyczną i dwustukonny ze skrzynią maualną.

Obok seryjnej wersji pojawi się concept-car RCZ HYbrid4.



Kolejnym "samochodem przyszłooci" będzie model SR1. Jest to 3-osobowe sportowe coupe-cabrio ze sztywnym dachem. Według przedstawicieli koncernu prezentuje on trendy stylistyczne, które będą obowiązywały w przyszłooci we wszystkich modelach Peugeota.

Auto wyróżnia się przede wszystkim układem 4 kół skrętnych - kąt wychylenia tylnych ustalany jest przez komputer na podstawie prędkooci jazdy i kontrolowany przez ogniwa tylnych wahaczy wyposażone w silniczki.

SR1 napędzany będzie systemem HYbrid4, który już w przyszłym roku montowany będzie w modelu 3008. Tutaj składa się na niego silnik 1.6 THP (218 KM) i umieszczony z tyłu silnik elektryczny o mocy 70 kW (95 KM). Według danych Peugeota takie zestawienie zużywa 4,9 litra na 100 km (CO2 119 g/km), zao w trybie elektrycznym staje się pojazdem typu ZEV - czyli o zerowej emisji dwutlenku węgla. Wraz z nim montowana będzie 6-biegowa skrzynia manualna.



5 By Peugeot to także concept car, tym razem obrazujący kierunek prac tego francuskiego koncernu nad autem luksusowym. Auto mierzy 4860 mm długooci (rozstaw osi 2815 mm) i 1880 mm szerokooci. Także i on wyposażony został w układ napędowy HYbrid4, jednak w tym przypadku składa się na niego jednostka wysokoprężna 2.0 HDi FAP (163 KM) i silnik elektryczny o mocy 27 kW (37 KM).
www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2018 | polityka prywatno¶ci | wydawca: Williana | kontakt | do góry