strona główna
Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | JedĽ Bezpiecznie
Salon samochodowy
w ostatnim numerze
www.jedz-bezpiecznie.pl
czytaj także
JedĹş Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny SERWISY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Bezpieczeństwo dzieci


Przepisy


Salon samochodowy


Elektromobilność


Testy zderzeniowe EuroNCAP


Akcje przywoławcze do serwisów


Technika


Produkty


Porady


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Sport


Zapowiedzi

Samochodowe wizje Peugeota
20-02-2010, foto: Peugeot


Z początkiem tego roku Peugeot "odmłodził" swój znak firmowy. W Genewie będzie on widniał zarówno na premierowych modelach, jak i samochodach koncepcyjnych.



Sportowe coupe RCZ pojawi się w sprzedaży zaraz po salonie w Genewie i będzie pierwszym seryjnie produkowanym modelem z nowym logo Peugeota. Auto zbudowano na płycie podłogowej nr 2, na której przednie zawieszenie oparto na kolumnach McPhersona, a tylne na belce odkształcalnej. W zależnooci od wersji osadzono go na 18- lub 19-calowych felgach ze stopów metali lekkich.

Na jego seryjnym wyposażeniu znajdzie się m.in. układ ESP, wspomaganie ruszania na wzniesieniu, kierunkowe reflektory bi-ksenonowe oraz system powypadkowy Peugeot Connect SOS.

Początkowo nabywcy RCZ wybierać będą mogli pomiędzy modelami z silnikiem 1.6 THP 156 KM lub 2.0 HDi FAP 163 KM - oba z 6-biegową skrzynią manualną. Od lata ofertę uzupełni silnik 1.6 THP (156 KM) z przekładnią automatyczną i dwustukonny ze skrzynią maualną.

Obok seryjnej wersji pojawi się concept-car RCZ HYbrid4.



Kolejnym "samochodem przyszłooci" będzie model SR1. Jest to 3-osobowe sportowe coupe-cabrio ze sztywnym dachem. Według przedstawicieli koncernu prezentuje on trendy stylistyczne, które będą obowiązywały w przyszłooci we wszystkich modelach Peugeota.

Auto wyróżnia się przede wszystkim układem 4 kół skrętnych - kąt wychylenia tylnych ustalany jest przez komputer na podstawie prędkooci jazdy i kontrolowany przez ogniwa tylnych wahaczy wyposażone w silniczki.

SR1 napędzany będzie systemem HYbrid4, który już w przyszłym roku montowany będzie w modelu 3008. Tutaj składa się na niego silnik 1.6 THP (218 KM) i umieszczony z tyłu silnik elektryczny o mocy 70 kW (95 KM). Według danych Peugeota takie zestawienie zużywa 4,9 litra na 100 km (CO2 119 g/km), zao w trybie elektrycznym staje się pojazdem typu ZEV - czyli o zerowej emisji dwutlenku węgla. Wraz z nim montowana będzie 6-biegowa skrzynia manualna.



5 By Peugeot to także concept car, tym razem obrazujący kierunek prac tego francuskiego koncernu nad autem luksusowym. Auto mierzy 4860 mm długooci (rozstaw osi 2815 mm) i 1880 mm szerokooci. Także i on wyposażony został w układ napędowy HYbrid4, jednak w tym przypadku składa się na niego jednostka wysokoprężna 2.0 HDi FAP (163 KM) i silnik elektryczny o mocy 27 kW (37 KM).

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry