strona główna
www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl
Sport
w ostatnim numerze
www.jedz-bezpiecznie.pl
czytaj także
www.jedz-bezpiecznie.pl Reklama


Wydanie na weekend


Narodowy Eksperyment Bezpieczeństwa 2011

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe EuroNCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Targi, wystawy, imprezy

Sport

Rajdy samochodowe

Dakar 2011 - Krzysztof Hołowczyc za kierownicą BMW X3 CC
18-08-2010, źródło i foto: Orlen Team

Krzysztof Hołowczyc, zawodnik ORLEN Team, wystartuje w kolejnym rajdzie Dakar za kierownicą  BMW X3 CC, wystawionego przez słynny niemiecki zespól X-raid. Popularny Hołek zapowiada, że w tak świetnym i profesjonalnie przygotowanym przez fabryczny zespół aucie, będzie miał realną szansę walczyć nawet o najwyższy stopień podium tej legendarnej imprezy.



Zespół X-raid planuje wystawienie w Dakarze 2011 łącznie sześciu załóg dysponujących autami BMW X3 CC. Pełny skład załóg X-raid zostanie ogłoszony już wkrótce. Wiadomo, że pilotem Hołowczyca będzie ponownie Belg Jean-Marc Fortin.

Krzysztof Hołowczyc:
"Marzenia w końcu się spełniają! Gdy po raz pierwszy stanąłem na starcie Dakaru, wiedziałem już, że ten rajd można wygrać wyłącznie jadąc autem fabrycznym. W kolejnych startach, gdy coraz bardziej zbliżałem się do czołówki, wiedziałem, że jestem obserwowany przez „fabryki” i że nadejdzie kiedyś taki dzień, gdy będę mógł walczyć z nimi jak równy z równym.  Każdy kto zna Dakar, wie jak silny jest fabryczny zespół X-raid i ich rajdówka BMW X3 CC. Można powiedzieć, że jest to obok Volkswagena druga siła Dakaru. Jestem bardzo szczęśliwy, że dzięki przychylności i wytrwałości  mojego sponsora, firmy PKN ORLEN, udało się dostać do tak dobrego i profesjonalnie zorganizowanego zespołu. Niewątpliwie czuję na sobie bardzo dużą odpowiedzialność, gdyż takie auto zobowiązuje do walki o wszystko. Zdaję sobie równocześnie sprawę, że konkurencja na rajdzie będzie bardzo duża, a każdy z czołówki chce stanąć na podium. Teraz już wszystko pozostaje w moich rękach. Muszę się bardzo dobrze przygotowywać do tego startu. Mam nadzieję, że już podczas zaplanowanych na wrzesień testów uda mi się dobrze zaprzyjaźnić z X3 CC".

W ramach umowy z firmą X-raid załoga ORLEN Team będzie uczestniczyć nie tylko w przeddakarowych testach zorganizowanych dla całego teamu w Maroku, ale wystartuje też w jednym z rajdów cross-country, o specyfice zbliżonej do Dakaru.

Leszek Kurnicki, dyrektor wykonawczy ds. marketingu PKN ORLEN:
"Krzysztof Hołowczyc udowodnił, że należy do ścisłej światowej czołówki. Jest to zawodnik wszechstronny, który niejednokrotnie pisał historię polskiego sportu motorowego. Jako sponsor ORLEN Teamu staramy się wyposażyć naszych zawodników w najlepszy dostępny na rynku sprzęt i stwarzać naszym sportowcom najlepsze warunki, by mogli zwyciężać. Dlatego też zdecydowaliśmy się na współpracę z zespołem X-raid, dostawcą fabrycznych BMW. Wierzymy, że Krzysztof Hołowczyc wyposażony w taką broń jest w stanie stanąć na podium Dakaru. Liczymy, że przyszłoroczna rywalizacja dostarczy wszystkim kibicom niezapomnianych wrażeń oraz wielu emocji towarzyszących kibicowaniu polskim kierowcom w tej arcytrudnej imprezie".

Sven Quandt, szef X-raid:
"Jest nam niezmiernie miło powitać w zespole X-raid tak znakomitego kierowcę, jakim jest Krzysztof Hołowczyc. Liczymy, że posiadając przygotowane przez naszą firmę, bardzo szybkie i wytrzymałe auto, wykorzystujące innowacyjną technologię BMW Diesel Power, polski kierowca będzie mógł śmiało walczyć o podium".

Samochodowa załoga ORLEN Team z Krzysztofem Hołowczycem za kierownicą (wówczas Mitsubishi Pajero), po raz pierwszy wystartowała w Dakarze w 2005 roku. Hołek ukończył rajd po poważnych problemach technicznych na 60. pozycji. Po wyeliminowaniu awarii na poszczególnych etapach zajmował lokaty w ścisłej czołówce rajdu. Od roku 2006 ORLEN Team startował już Nissanem Navarą.

Edycji 2006 i 2007 załoga ORLEN Team jednak nie ukończyła na skutek awarii i wypadku. W 2009 roku po rewelacyjnym występie Hołek ukończył imprezę na doskonałej 5. pozycji, wyprzedzając wielu kierowców z teamów fabrycznych. Jest to, jak dotąd, najwyższe miejsce polskiej ekipy samochodowej w historii Dakaru. Marzenia o zwycięstwie w Dakarze w roku 2010 pozostały pogrzebane na ostatnim odcinku na pustyni Atakama.

Kierowca ORLEN Team świetnie spisywał się w rajdzie zajmując po ośmiu etapach szóste miejsce. Niestety na dziewiątym, feralnym etapie, w Nissanie Navara urwał się tylny most i wypadł wał napędowy. Polsko-belgijska załoga próbowała walczyć z awarią, ale była bez szans. Hołowczyc musiał wycofać się z rajdu. W roku 2011 Hołowczyc powraca na trasę legendarnego Rajdu Dakar w bardzo szybkim, fabrycznym BMW X3 CC wyposażonym w wysokoprężny silnik, by walczyć o najwyższy stopień podium.

Specyfikacja techniczna  X-raid BMW X3 CC

Silnik:
wysokoprężny BMW z systemem podwójnego turbodoładowania;
6 cylindrów w układzie liniowym, 24-zawory, DOHC;
średnica tłoków x skok: 84,0 mm x 88,0 mm;
pojemność: 3000 cc;
system paliwowy: Bosch Common Rail 2000 bar;
moc maksymalna:  210 kW 286 przy 4000 obr/minl;
maksymalny moment obrotowy:  650 Nm/2100 obr/min.

Właściwości jezdne:
sprzęgło 3-tarczowe, metalowe (AP Racing);
skrzynia biegów 5 lub 6 biegowa, sekwencyjna (Sadev);
mechanizmy różnicowe przód/tył mechaniczne z mechanizmem samoblokującym (X-trac);
zawieszenie niezależne z podwójnymi wahaczami;
amortyzatory 250 mm (Reiger)
tarcze hamulców wentylowane, 6 tłoczkowe zaciski (AP Racing);
opony 235/85 R16 (BF Goodrich);
obręcze aluminiowe (BBS);
koła zapasowe 2+1.

Nadwozie:
kevlarowo-karbonowy kompozyt;
konstrukcja rurowa nadwozia;
siedzenia zgodne ze specyfikacją FIA (Recaro);
komputer Motec, GPS-ERTF/Easy Trip;
zbiornik paliwa FT3 standard, pojemność 420 litrów (ATL).

Wymiary:
całkowita długość/szerokość/wysokość: 4650/2000/1850 mm;
rozstaw osi  2850 mm;
rozstaw kół 1815 mm;
waga: 1900 kg (minimalna zgodna z regulaminem).
www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2019 | polityka prywatno¶ci | wydawca: Williana | kontakt | do góry