strona główna
Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | JedĽ Bezpiecznie
Sport
w ostatnim numerze
www.jedz-bezpiecznie.pl
czytaj także
JedĹş Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny SERWISY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Bezpieczeństwo dzieci


Przepisy


Salon samochodowy


Elektromobilność


Testy zderzeniowe EuroNCAP


Akcje przywoławcze do serwisów


Technika


Produkty


Porady


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Sport


Rajdy samochodowe

Projekt Fabia Super 2000 będzie kontynuowany w przyszłym roku
25-08-2010, źródło i foto: Skoda

Rozmowa z Michalem Hrabankiem, szefem Skoda Motorsport



Jakie są plany na najbliższą przyszłość?

Michal Hrabanek: Przygotowujemy się do jednego z punktów kulminacyjnych sezonu, czyli Rajdu Barum, który odbędzie się w sierpniu, w miejscowości Zlín. Jest on częścią IRC, podobnie jak Mistrzostwa Czech. Zapowiada się, że będzie to najciekawsze wydarzenie sezonu, jeśli chodzi o sportową rywalizację.Dla wielu fanów, Rajd Barum jest jak do tej pory wydarzeniem numer 1 spośród wszystkich eliminacji IRC, jest więc oczywiste, że zrobimy wszystko, co w naszej mocy, by zwyciężyć. Poza dwoma załogami Skody Motorsport, spodziewamy się udziału także innych Fabii Super 2000. Nasze plany na przyszłość uzależniamy od sytuacji w IRC.

A jakie są plany na najbliższy rok?

MH: Jesteśmy w połowie sezonu, myślę, że jest za wcześnie, żeby rozmawiać o następnym sezonie. Jednakże, już teraz pracujemy nad pewnymi konceptami. Przede wszystkim, planujemy kontynuować nasz udany projekt Fabia Super 2000. Musimy pomyśleć również o pewnych kwestiach, w związku z decyzją FIA, dotyczącą dopuszczenia do użytku nowych turbodoładowanych silników 1.6 od 1 stycznia 2011 roku. Chcemy zapewnić sobie długoterminową obecność w sportach motorowych. Nie spodziewam się jednak, by nasze plany były sfinalizowane wcześniej niż na przełomie trzeciego i czwartego kwartału tego roku.

Wspomniał pan o prywatnych teamach. Co jest dla pana najbardziej interesujące w tej kwestii?

MH: Założenia projektu Skoda Fabia Super 2000 od początku obejmowały sprzedaż pojazdów klientom prywatnym. Poza samochodami fabrycznymi, o których mówiłem wcześniej, w rywalizacji sportowej bierze udział ponad 20 prywatnych Fabii, co pokrywa się z naszymi wcześniejszymi szacunkami. Naprawdę cieszy mnie fakt, że w projekt zaangażowali się importerzy, którzy uczestniczą w mistrzostwach różnej rangi. Identyfikują się z tym projektem i są z niego dumni, co przekłada się na wiele korzyści dla naszej marki - jeden konkretny produkt reprezentuje markę w wielu krajach, a oprócz tego - jeśli osiągniemy sukces - będzie to doskonały sposób na wzmocnienie wizerunku i świadomości marki.

Co więcej, tak znacząca obecność Skody świadczy o jej technologicznych kompetencjach. Mam nadzieję, że nikogo tutaj nie pominę - nasz projekt spotkał się z entuzjazmem i wsparciem m.in w Niemczech, Anglii, Włoszech, Szwecji, Belgii, Hiszpanii, Polsce i Austrii. Tutaj możliwa jest praca nad kolejnymi projektami, z udziałem innych importerów. Oczywiście, trwa nasz program prokliencki - spodziewamy się sprzedaży jeszcze kilku sztuk samochodów do końca 2010 roku.

Także kierowców samochodów fabrycznych mogliśmy podziwiać poza eliminacjami IRC...

MH: Cieszymy się, że możemy wspierać naszych importerów poprzez zaangażowanie naszych kierowców z teamu Skoda Motorsport. Na przykład, Honza Kopecky wziął udział w Mistrzostwach Włoch i w Rajdzie Sarenko, gdzie udało mu się pokonać wszystkich głównych włoskich kierowców rajdowych. Juho Hanninen wygrał w kategorii SWRC w Rajdzie Finlandii (eliminacja Mistrzostw Świata), a jego zwycięstwo "ozdobiły" dwie prywatne Fabie, które na mecie pojawiły się na drugiej i trzeciej pozycji.

Dlaczego Skoda Auto wybrała Intercontinental Rally Challenge (IRC)? Jakie są największe korzyści dla marki?

MH: IRC to mistrzostwa bardzo popularne i jedną z największych korzyści są transmisje na kanale Eurosport na całym świecie. Zaangażowanie Eurosportu jest rewolucyjne dla całego świata wyścigów, przede wszystkim dzięki relacjom, które zapewniają nam natychmiastowy feedback. To, biorąc pod uwagę światową obecność zarówno samej marki, jak również naszego projektu, jest kluczowe. Przede wszystkim program zapewnia niezliczone powtórki, emisję najciekawszych momentów, wywiady itp., także w stacjach telewizyjnych z całego świata, które zakupują te materiały od Eurosportu.

Oczywiście, dysponujemy analizami, które pokazują nam efektywność zainwestowanych przez nas środków finansowych. Na przykład, tegoroczny Rajd Monte Carlo był pokazywany w telewizji przez 57 godzin, z czego w ciągu aż 12 godzin widzowie mogli oglądać markę Skoda! Materiały filmowe obejrzało w sumie około 12 milionów widzów.

Nie możemy też zapomnieć o tym, że IRC to mistrzostwa, które są otwarte dla wszelkich prywatnych teamów i pilotów. Naszym celem jest zapewnienie prywatnym drużynom pojazdów identycznych z tymi, jakimi jeżdżą nasi kierowcy fabryczni. Jestem przekonany o tym, że formuła IRC jest idealna dla Skody i doceniana również przez innych producentów, jak i fanów. Szanse są równe dla wszystkich biorących udział w rywalizacji, a tak właśnie powinno być w sporcie.

www.jedz-bezpiecznie.pl
czytaj także:

Nasze testy
· Skoda Roomster "Nowy segment Skody" 13-08-2006
· Skoda Superb "Czeski wzór bezpieczeństwa" 03-12-2009

Salon samochodowy
· Octavia zasilana LPG 30-11-2010
· Większa oferta Skody Superb 13-10-2010
· Debiut ekologicznych Skód w Paryżu 27-09-2010
· Kolejny model GreenLine w ofercie Skody 14-07-2010
· Nowe wcielenie ekologicznej Skody 06-07-2010
· Ceny i specyfikacje nowej Fabii RS 01-06-2010
· Skoda Superb Combi 10-11-2009
· Skody GreenLine 01-10-2009
· Oferta Skody dla niepełnosprawnych kierowców 23-07-2009
· Modele Skody z kratką 18-03-2009
· Skoda utrzymuje ceny z 2008 rok 12-03-2009
· Wiosna w salonach Skody 02-03-2009
· Skoda zapowiada debiut Skody Scout w Genewie 23-02-2009
· Skoda w Genewie 12-02-2009
· Skoda Fabia Sportline 07-01-2009
· Skoda Roomster "Nowy segment Skody" 13-08-2006

Szkoła Auto
· Poznaniacy już "eco-przeszkoleni" 24-11-2009
· L-Driving w Szkole Auto 27-05-2009
· Szkoła Auto w pigułce 02-02-2009
· Skoda na konferencji klimatycznej w Poznaniu 02-12-2008

Technika
· Wyprodukowano już 100 000 silników 1.2 TSI 24-06-2010
· Silnik 1.2 TSI także w Skodzie 29-11-2009
· 110 lat produkcji silników w Mlada Boleslav 25-11-2009
· Więcej charakteru i emocji w designie Skody 16-01-2009
· Skoda otworzyła własne Centrum Technologiczne 22-12-2008

Akcje przywoławcze do serwisów
· Skoda Roomster 15-10-2009
· Skoda Superb II 15-10-2009
· Skoda Superb II i Octavia II 30-10-2009

Sport
· Kuzaj gotowy na Barbórkę 02-12-2010
· Mistrz ¦wiata F1 doł±cza do teamu Skody 02-12-2010
· Nie dać się, czyli jak pokonać siebie 16-10-2010
· Projekt Fabia Super 2000 będzie kontynuowany w przyszłym roku
25-08-2010
· Oficjalne testy Kuzaja 30-03-2010
· Superb Combi i Yeti dla zespołu Leszka Kuzaja 04-02-2010
· Skoda potwierdza start w przyszłorocznym sezonie rajdowym 14-12-2009
· Skoda wystartuje w Rajdzie Monte Carlo 20-12-2008
· Oficjalna prezentacja Skody Fabia Super 2000 08-07-2008

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry