strona główna
Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | JedĽ Bezpiecznie
Sport
w ostatnim numerze
www.jedz-bezpiecznie.pl
czytaj także
JedĹş Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny SERWISY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Bezpieczeństwo dzieci


Przepisy


Salon samochodowy


Elektromobilność


Testy zderzeniowe EuroNCAP


Akcje przywoławcze do serwisów


Technika


Produkty


Porady


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Sport


Wyścigi samochodowe

Koniec sezonu Kia Lotos Cup
26-09-2010, źródło i foto: Kia

Szósta, ostatnia tegoroczna runda Kia Lotos Cup rozegrana została na "Masarykovym okruhu" w Brnie. Po zapewnieniu sobie tytułu Mistrza Polski, podczas poprzedniej rundy w Poznaniu, w Brnie nie wystartował Kamil Raczkowski, jednak wciąż do zdobycia pozostawały dwa kolejne miejsca na podium.



Start do pierwszego z sobotnich wyścigów najlepiej wyszedł Piotrowi Materzyńskiemu, który objął prowadzenie mając za sobą Jakuba Chmiela, Macieja Ostoję-Czyżyńskiego i Olę Furgał. Podczas drugiego okrążenia "Materac" nie był wstanie odeprzeć ataków rywali i spadł na 5. miejsce, zaliczając po drodze drobną kolizję z Marcinem Bartoszukiem. Ostatecznie zakończyłł wyścig na 4. pozycji.

Pojedynek o pierwszą lokatę stoczony na ostatnich okrążeniach przez Chmiela i Ostoję- Chyżyńskiego był prawdziwą ozdobą tego wyścigu. Mimo zaciekłych ataków rywala Chmiel zdołał obronić pozycję lidera, co stawiało go w korzystnej sytuacji przed drugim wyścigiem. Aby myśleć o tytule wicemistrzowskim, Maciej Ostoja-Chyżyński musiał nie tylko wygrać, ale także liczyć, że Chmiel dotrze do mety poza czołówką.

Plan powiódł się tylko częściowo, bo Ostoja faktycznie okazał się najszybszy, ale startujący z 6. pola (zgodnie z regulaminem, zawodnicy czołówki ruszają do drugiego wyścigu w odwróconej kolejności) szybko odrobił straty i ukończył wyścig na drugim miejscu. Jak sam przyznał na mecie, największe problemy sprawiło mu jednak odpieranie ataków tegorocznego debiutanta Krzysztofa Steinhofa, dla którego 3. lokata w Brnie, jest największym sukcesem w dotychczasowej karierze.

Na marginesie warto dodać, że Czesi obchodzą w tym roku 80-lecie rozgrywania wyścigów w tym miejscu, choć obecny, nowoczesny autodrom, został oddany do użytku w połowie lat 80. ubiegłego wieku, zastępując niezwykle trudny okrąg drogowy, którego fragmenty przetrwały do dnia dzisiejszego.



Wojciech Szyszko, dyrektor zarządzający Kia Motors Polska:
"Z naszego punktu widzenia sezon był bardzo udany. W kolejnym roku rozgrywania Pucharu byliśmy już bardzo dobrze przygotowani do organizacji takiego przedsięwzięcia, więc wszystko przebiegało sprawnie.

Osiągnęliśmy również nasze cele biznesowe, jeżeli chodzi o wzrost popularności i postrzeganie naszej marki na polskim rynku. Na razie nie podjęliśmy jeszcze żadnych decyzji odnośnie przyszłorocznego sezonu, ale na pewno w jakiejś formie nadal będziemy obecni.

Natomiast w 2012 roku planujemy wejście z nowym modelem, a co za tym idzie z nowym Pucharem i myślę, że będzie to bardzo ważne wydarzenie w polskich wyścigach".


Kamil Raczkowski:
"Wbrew pozorom ten sezon wcale nie był dla mnie taki łatwy, jak mogłyby sugerować wyniki poszczególnych wyścigów. Jeżeli zdobędzie się tytuł, to następny wiąże się z dużo większa presją na zawodniku, ponieważ każde inne miejsce niż pierwsze, uważane jest za porażkę. Tym bardziej się cieszę, że udało mi się obronić tytuł w takim stylu. Zgodnie z regulaminem nie mogę już startować w wyścigach KLC, wiec postaram się spróbować swych sił w innej kategorii. Wszystko jednak zależy od budżetu".

Jakub Chmiel:
"Dzisiaj stoczyłem bardzo dobry pojedynek z Maciejem Ostoją-Chyżyńskim. Przez większość dystansu jechaliśmy zderzak w zderzak, Maciek bardzo naciskał, ale to ja zdołałem wygrać. W drugim wyścigu miałem naprawdę spore problemy z Krzysztofem Steinhofem, który ostro atakował. Na szczęście udało mi się dowieźć drugą lokatę do mety i przypieczętować tytuł wicemistrzowski".

Maciej Ostoja-Chyżyński:
"Moja przygoda z wyścigami zaczęł a się razem z Kia, jeszcze z Pucharem Picanto. Dlatego chciałbym serdecznie podziękować tej firmie za te wspaniałe 5 lat. Tegoroczny sezon nie zakończył się tak jak chciałem, ale bardzo si ę cieszę, że udało mi się wygrać wyścig. Na pewno pomogła w tym nieobecność Kamila Raczkowskiego".

Aleksandra Furgał:
"Bardzo lubię Brno. Dobrze poszły mi kwalifikacje i pierwszy wyścig, po którym stanęłam na podium. Znacznie trudniej było w drugim wyścigu, bo szybko "skończyły" się opony, a w dłoni została mi gałka od lewarka zmiany biegów.

Cały sezon był dla mnie bardzo ciężki, bo ciężko jest jeździć z facetami, którzy nie lubią gdy kobieta ich wyprzedza. No ale cóż robić, muszę sobie jakoś radzić i mam nadzieję, że jeszcze kiedyś uda mi się ich odpowiednio "ustawić". Za nami Kia Lotos Cup 2010, czyli 6. rund i 12 niezwykle emocjonujących wyścigów. Warto więc przy tej okazji podziękować wszystkim tym, dzięki którym po raz kolejny mogliśmy być świadkami tego wspaniałego widowiska".


Końcowa klasyfikacja Kia Lotos Cup 2010 (wyniki po skreśleniu najgorszej rundy):

1. Kamil Raczkowski 490
2. Jakub Chmiel 451
3. Maciej Ostoja-Chyżyński 446
4. Micha ł Kijanka 404
5. Ola Furgał 356
6. Monika Luberadzka 292
7. Marcin Bartoszuk 276
8. Piotr Wójcik 272
9. Piotr Materzyński 254
10. Tomasz Senkowski 252
11. Damian Łata 218
12. Piotr Kempa 184
13. Michał Sułkiewicz 172
14. Mariusz Fronc 156
15. Krzysztof Steinhof 146
16. Marcel Kasprzak 78
17. Marcin Przybyszewski 72
18. Paweł Tarnawski 60

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry