strona główna
Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie
Sport
w ostatnim numerze
www.jedz-bezpiecznie.pl
czytaj także
Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny SERWISY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Bezpieczeństwo dzieci


Przepisy


Salon samochodowy


Elektromobilność


Testy zderzeniowe EuroNCAP


Akcje przywoławcze do serwisów


Technika


Produkty


Porady


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Sport


Formuła 1

Opony na sezon 2009
11-03-2009, foto: Bridgestone

Nadchodzący sezon wyścigów F1 przyniesie kilka znaczących zmian w konstrukcji bolidów. Jednak tak samo, jak w dwóch ostatnich latach opony do nich - na prawach wyłączności, dostarczać będzie koncern Bridgestone.



Zmiany w F1 dotyczą m.in. aerodynamiki w skrzydłach bolidu. Te z tyłu będą dłuższe i węższe, natomiast z przodu niższe i szersze. Układ napędowy zmodyfikowany zostanie poprzez dodanie systemu KERS (Kinetic Energy Recovery Systems). Odpowiada on za odzyskiwanie energii kinetycznej i magazynowanie jej dla dostarczenia dodatkowej mocy dla silnika lub efektywniejszego gospodarowania paliwem.

Na ten sezon, po 11-letniej przerwie, Bridgestone przygotował opony typu "slick" o różnych mieszankach gumy. Ma to m.in. rozwiązać dotychczasowe problemy z czasem nagrzewania się opon, a tym samym wyrównać w tym zakresie szanse wszystkich startujących zespołów.

Hirohide Hamashima,
Dyrektor Działu Projektowania Opon dla Sportów Motorowych w Bridgestone:

"Widzimy, że samochody na sezon 2009 różnią się od swoich poprzedników. Zmiany te maja pomóc w wyprzedzaniu i uczynić wyścigi bardziej ekscytującymi. Trzeba co prawda poczekać do wyścigów, żeby się przekonać, czy ten cel został osiągnięty, ale wiemy na pewno, że są to zmiany znaczące w porównaniu do tego co widzieliśmy w poprzednich sezonach".

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry