Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl
NOWE NA STRONIE:
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Ford C-Max i Ford Grand C-Max
TESTY | Plusy i minusy - Dodatki, które robią różnice | Ford Fiesta VIII 5d
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Fiat Punto | Grudzień 2017
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych
TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
Rajdy | Citroen Racing Trophy Polska 2014

Jan Chmielewski zawsze na topie
16-04-2014 | źródło: materiały prasowe

Inauguracyjna runda tegorocznego programu Citroen Racing Trophy Polska odbyła się w ramach 2. rundy Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski/42. Rajdu Świdnickiego KRAUSE. Na rampę startową wjechało 44 zawodników, w tym 29 w samochodach napędzanych na jedną oś.



Wśród nich mieliśmy załogę Jan Chmielewski/Jakub Gerber startujących Citroenie DS3 R3 , którzy wspięli się na pierwszy stopień podium w klasyfikacji 2WD.

Tym razem zabrakło dla nich konkurencji w klasyfikacji Citroen Racing Trophy, ponieważ ze względu na kontuzje, do startu nie przystąpili ani Radosław Raczkowski ani Tomasz Żerebecki. Mamy nadzieję, że niebawem wrócą do pełnej sprawności i będziemy mogli ich oglądać w akcji podczas kolejnych rund i życzymy im dużo zdrowia. Mimo tego załoga nie mogła liczyć na taryfę ulgową, ponieważ w kolejce do pierwszego miejsca w "ośce" ustawiło się blisko 30 samochodów, w tym 5 w najnowszej specyfikacji klasy R2.

Początek rajdu to dwukrotnie przejeżdżana próba w centrum Świdnicy, rozegrana w formie prologu. Już kilka kilometrów pokazało, że przesiadka na nowe opony firmy Michelin, wymaga dostosowania nie tylko ustawień geometrii samochodu ale i również adaptacji ze strony kierowcy. Poprawki wprowadzone podczas wieczornego serwisu nie spowodowały spodziewanych rezultatów i krakowsko-poznańska załoga oraz ich ekipa serwisowa pracowali nad właściwym "setupem" jeszcze podczas sobotniego etapu. Składał się on z dwóch bardzo długich i trudnych odcinków specjalnych, przejeżdżanych dwukrotnie. W tak wyjątkowej konfiguracji te klasyczne i "kultowe" odcinki, nie były przejeżdżane jeszcze nigdy. Naszym zawodnikom udało się wygrać dopiero ostatni z nich, ale dzięki dużej regularności na wcześniejszych i unikaniu przygód, zakończyli pierwszy etap rajdu na pierwszej pozycji w klasie 2WD, uzyskując doskonałą pozycję do obrony wyniku następnego dnia.

Na drugi, niedzielny etap składało się 6 odcinków, w tym Jodłownik-Srebrna Góra, znany ze wcześniejszych edycji Rajdu Polski, kiedy to runda Mistrzostw Europy, a obecnie Mistrzostw Świata, rozgrywana była na Dolnym Śląsku.

Również podczas tego dnia, Chmielewski z Gerberem musieli liczyć się z atakami konkurencji. Mając za cel utrzymanie wyniku, musieli umiejętnie zarządzać swoim tempem, tak aby nie popełnić najmniejszego błędu, a jednocześnie nie pozwolić się wyprzedzić. Podobnie jak w sobotę, wykazali się dużą dojrzałością i zachowując zimną krew, regularnie utrzymywali się w czołówce "ośki" ostatecznie wygrywając obydwa etapy i cały rajd w klasyfikacji 2WD. Było to tym bardziej trudne, że rano w rejonie odcinków padała gęsta mżawka i nawierzchnia odcinków, a szczególnie walimska kostka były wyjątkowo śliskie, o czym boleśnie przekonało się kilku zawodników.

Jan Chmielewski:
"Jesteśmy bardzo zadowoleni z wygranej w tym kultowym rajdzie, szczególnie że nie startowaliśmy w pierwszej rundzie w Arłamowie. Wygrana nie przyszła łatwo, ponieważ musieliśmy się dograć z nowymi oponami, a konkurenci byli wyjątkowo szybcy. Dziękuję wszystkim kibicom za gorący doping a sponsorom i zespołowi Race-Rent za możliwość startu i przygotowanie niezawodnego samochodu. Do zobaczenia na kolejnym rajdzie!".

Drugą rundą Citroën Racing Trophy Polska 2014 będzie 29. Rajd Karkonoski, zaplanowany na przełomie maja i czerwca.
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
 
 


 

 


www.jedz-bezpiecznie.pl
copyright 2002-2018 | magazyn motoryzacyjny "Jedź Bezpiecznie" wydawany jest od 2002 roku | wydawca: Williana | kontakt | do góry