Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl

NOWE NA STRONIE:
WYDARZENIA | 10 obrazków z Warsaw Motor Show 2018
TESTY | Bezpieczeństwo dziecka - wyposażenie samochodu | Volvo V60 II
BEZPIECZEŃSTWO DZIECI | Nowe oceny ADAC fotelików dziecięcych
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
Rajdy | Donau Classic 2014

Podczas rajdu Donau Classic Audi zaprezentuje się w swoim ojczystym regionie
23-06-2014 | źródło: materiały prasowe

Podczas odbywającego się w dniach 26-28 czerwca dziewiątego rajdu Donau Classic, Audi Tradition zaprezentuje się przed rodzimą publicznością. W trakcie 3 dni, niemieckie regiony Donaumoos, Altmuhltal i Hallertau gościć będą na swych drogach aż 9 oldtimerów z czterema pierścieniami na masce.



W zabytkowych pojazdach zasiądą znamienici goście. Trzykrotny mistrz z Le Mans Dindo Capello pojedzie samochodem Wanderer Stromlinie Spezial. W jednym z etapów wystartują także trzej członkowie zarządu koncernu z Ingolstadt. Audi jest głównym sponsorem imprezy już po raz ósmy.

Do rajdu zgłoszono prawie 240 old i youngtimerów. Uczestnicy przyjadą
z całych Niemiec, ale także z innych krajów Europy.


Szczególną gratką imprezy jest Wanderer Stromlinie Spezial, sportowy roadster, zrekonstruowany przez Audi Tradition w 2003 roku. Dzięki trzem takim samochodom, Auto Union AG przed 75 laty zdobyło renomowany puchar konstruktorów "Coupe des Constructeurs" w rajdzie Liege-Rzym-Liege, w którym kierowcy musieli pokonać aż 4530 kilometrów. Rajd był bardzo intensywny, szybki i wyczerpujący. Samochody mogły zatrzymywać się tylko i wyłącznie po to, by napełnić zbiorniki paliwa. Za kierownicą tego unikatowego auta zasiądzie trzykrotny mistrz z Le Mans, Dindo Capello.


Główny sponsor będzie świętować jeszcze inny jubileusz. Latem 1974 roku zadebiutowało Audi 50. Ten kompaktowy samochód, oszczędny w utrzymaniu
i korzystny w zakupie, w czasie kryzysu energetycznego był idealnym poszerzeniem oferty modelowej Audi. Wyprodukowano ponad 180 tys. jego egzemplarzy. Podczas Donau Classic, podobnie jak będące rzadkością Audi 80 Variant rocznik 1967, Audi 100 Coupé S rocznik 1972, NSU Ro 80 rocznik 1976, czy Audi 920 szklany kabriolet rocznik 1939, Audi 50 znajdzie się we flocie historycznych pojazdów z czterema pierścieniami na masce.




Najstarszym autem jakie pokaże Audi Tradition jest Wanderer W 25 Cabriolet z karoserią Baura z 1936 roku. Za kierownicą tego rarytasu podczas trzeciego etapu rajdu zasiądzie Axel Strotbek, członek zarządu Audi AG ds. finansów i organizacji.
Dr Hubert Waltl, członek zarządu ds. produkcji, wystartuje z kolei w sobotę
w DKW F 93, dwuosobowym kabriolecie z roku 1956. Karmann wyprodukował jedynie 205 egzemplarzy tego pojazdu.


Tego samego dnia na trasę wyjedzie także DKW Monza. To dwuosobowe coupé, które dzięki swej karoserii z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem szklanym wyprzedzało swoje czasy, zrobiło w 1956 roku furorę podczas długodystansowej jazdy na czas. Poprowadzi je prof. dr Ulrich Hackenberg, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego.

Uczestnicy wystartują w czwartek o godzinie 13.30 sprzed parku Westpark w Ingolstadt. Po około trzygodzinnej podróży wiodącej przez tereny Donaumoos, zabytki motoryzacji powrócą do Ingolstadt, przejadą przez plac przed ratuszem
i zakończą pierwszy etap pod budynkiem Continental. Tutaj, następnego dnia punktualnie o godzinie 9.00, padnie startowy strzał do rajdu przez tereny Jury Frankońskiej nad rzeką Altmuhl oraz dalej przez miasta Rennertshofen, Solnhofen, Eichstätt, Berching i Beilngries.


Pierwsze oldtimery powinny dotrzeć do mety przed Audi driving experience Center w Neuburgu nad Dunajem ok. godz. 16.30. Sobotni, trzeci etap powiedzie przez największy na świecie region uprawy chmielu Hallertau. Miejscem zarówno startu jak i mety będzie Audi museum mobile przy Forum Ingolstadt. O godzinie 8.40 entuzjaści zabytkowych pojazdów wyruszą na trasę etapu nazwanego "Zielone Złoto"-"Grunes Gold" i przejeżdżając przez Kelheim, Bad Gogging, Pfaffenhofen i Vohburg, ok. godziny 16.00 powrócą do Ingolstadt.
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
 
 


 

 


www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2018 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry