Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl

NOWE NA STRONIE:
WYDARZENIA | Auto Nostalgia coraz bardziej... nostalgiczna
TESTY | Dziecko w Suzuki Swift Hybrid (2017) - foteliki i wózki
TESTY | Dziecko w Suzuki Swift Hybrid (2017) - wyposażenie samochodu
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
Rajdy | WRC 2014

Ambitny awans Krisa Meeke w Polsce
01-07-2014 | źródło: materiały prasowe

Kris Meeke, który na początku rajdu zajmował trzecie miejsce w tabeli kierowców, stracił prawie trzy minuty wskutek przebicia opony na trasie OS14. Brytyjczyk spadł na 11 miejsce, po czym aż do mety walczył z determinacją o kolejne pozycje, zdobywając je jedna po drugiej.



Do ostatniego etapu Meeke wystartował w niedzielę rano, zajmując miejsce dziewiąte. Dzięki zaliczeniu na OS21 lepszego czasu od Henninga Solberga, kierowca DS3 WRC awansował na miejsce ósme, by następnie pokonać na OS23 Haydena Paddona. Kończąc wyznaczający półmetek sezonu Rajd Polski na pozycji siódmej, Meeke zaliczył sześć punktów do klasyfikacji RMŚ.

Sebastien Chardonnet i Thibault De la Haye wrócili w niedzielę rano na trasę rajdu, korzystając z zasady Rallye2. Francuska załoga jadąca DS3 R5 wykorzystała ten dzień, by zdobywać doświadczenie, pokonując wiele nowych kilometrów oesowych, a przy okazji na OS23 zaliczyła drugi czas w swojej klasie. Ostatecznie Francuzi ukończyli rajd na jedenastym miejscu w kategorii WRC2.

Stephane Lefebvre, prowadzący w Junior WRC od startu do mety, odniósł swoje drugie z rzędu zwycięstwo w tej kategorii. Rajdówki DS3 R3 zajęły w niej całe podium - miejsce drugie i trzecie zapewnili sobie, odpowiednio, Alastair Fisher i Quentin Giordano.

Następną rundą WRC będzie Rajd Finlandii, zaplanowany na dni od 31 lipca do 3 sierpnia 2014 roku. Citroen Total Abu Dhabi World Rally Team już rozpoczął przygotowania do udziału nie tylko w samym rajdzie, ale i poprzedzającym go road show, które odbędzie się na ulicach Helsinek w sobotę 26 lipca.



Kris Meeke:
"Była to runda interesująca i wzbogacająca doświadczenie. Rywalizowaliśmy w czołowej grupie kierowców. Niestety, nie powiodło nam się na długim oesie Gołdap na północy Polski, którego spory fragment musieliśmy pokonać z przebitą oponą, tracąc cenny czas. Awans z miejsca jedenastego na siódme jest niezłym wynikiem, ale co tu ukrywać - mogło być lepiej. Jestem natomiast zadowolony, że nabrałem zaufania do siebie, zgromadziłem też dużo wniosków i obserwacji, dzięki którym będę mógł dobrze przygotować się do następnej rundy w Finlandii".

Sebastien Chardonnet:
"Musiałem się szybko przyzwyczaić do bardzo wysokich średnich prędkości na odcinkach specjalnych Rajdu Polski. Na początku pewną trudność stanowiło dla mnie nabranie zaufania do samochodu przy jego dość miękkim ustawieniu. Kiedy już poczułem się pewnie, zwiększyliśmy tempo, by podjąć próbę walki o miejsce na podium. Czułem, że walka z dozą ryzyka dużo mi daje w sensie nabierania rajdowej wprawy, nie ustrzegłem się jednak popełnienia jednego błędu. Dzisiejsze odcinki wykorzystałem jako wprawki przy nowej, twardszej regulacji samochodu. Był to nasz drugi rajd za kierownicą DS3 R5 i przez cały czas nie wystąpił żaden, nawet najdrobniejszy defekt techniczny. Gratuluję innym załogom zespołów MY Racing i Citroena. Na Sardynii i w Polsce zdobyliśmy dużo nowych doświadczeń, szczególnie, że te dwa ostatnie rajdy zdecydowanie różniły się od siebie. Mam nadzieję, że ta nauka przyda nam się w Finlandii i że od samego startu będziemy tam walczyli o dobre miejsca".

Yves Matton, dyrektor zespołu Citroen Racing:
"Nasi kierowcy udowodnili, że zmiany dokonane przez zespół w ustawieniach Citroenów DS3 WRC szły we właściwym kierunku. Mads potwierdza, że w drugiej części sezonu będzie w stanie rywalizować z najlepszymi o miejsca w czołówce. Kris jest w trakcie rozwijania swoich możliwości i nabierania wiary w swoje siły. Bardzo dobrze rozegrał strategicznie ten rajd; szczególnie skutecznie radził sobie na odcinkach, na których kolejność startowa działała na jego niekorzyść".
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
 
 


 

 


www.jedz-bezpiecznie.pl
copyright 2002-2018 | magazyn motoryzacyjny "Jedź Bezpiecznie" wydawany jest od 2002 roku | wydawca: Williana | kontakt | do góry