portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Plusy i minusy - Cupra Born, elementy podnoszące bezpieczeństwo dzieci
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Honda, NIO i Toyota z ocenami Euro NCAP
TESTY | Dziecko w Cupra Born - foteliki i wózki

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
Rajdy | WRC 2014

Citroen na podium w Argentynie
13-05-2014 | źródło: materiały prasowe

Załoga Kris Meeke i Paul Nagle ponownie zapewniła sobie miejsce na podium. Tym samym zespół Citroen Total Abu Dhabi World Rally Team umacnia się na drugim miejscu w klasyfikacji producentów Rajdowych Mistrzostw Świata.



Załoga Kris Meeke i Paul Nagle, już od piątku klasyfikowana na trzecim miejscu ze znaczną przewagą nad najbliższym z konkurentów, skutecznie realizowała aż do mety strategię uważnej, regularnej jazdy. Dzięki uniknięciu wszelkich błędów jadący Citroenem DS3 WRC Brytyjczycy zdobyli w Argentynie swoje drugie w tym sezonie miejsce na podium.

Mads Ostberg, który w sobotę po południu, na 9. odcinku specjalnym rajdu, doznał kontuzji ręki wskutek uderzenia ramieniem kierownicy gwałtownie wracającej do wyjściowej pozycji, w niedzielę rano przystąpił do walki, zmagając się z dokuczliwym bólem. Cierpienie i niesprawność ręki odebrały mu jednak szansę na dalsze awans w klasyfikacji generalnej i po OS12, w porozumieniu z zespołem, Norweg wycofał się z rajdu.

Po zakończonej w ten sposób piątej rundzie sezonu Mads Ostberg (48 pkt) dzieli z innym zawodnikiem trzecie miejsce w klasyfikacji kierowców Rajdowych Mistrzostw Świata. Punkty zdobyte za dzisiejsze trzecie miejsce dają Krisowi Meeke awans na szóstą pozycję w tabeli (32 pkt). Zespół Citroen Total Abu Dhabi World Rally Team umacnia się w roli wicelidera w klasyfikacji producentów.

Następna runda WRC, Rajd Włoch, odbędzie się w dniach od 6 do 8 czerwca na Sardynii.



Kris Meeke:
"Bardzo mi zależało na dobrym wyniku w Rajdzie Argentyny. Ogromnie się starałem jechać z maksymalną precyzją, by nie podejmować nawet pozornie niewielkiego ryzyka. Wiedziałem, jaką mam przewagę i wykorzystywałem z niej każdą sekundę, by jak najbardziej zwiększyć prawdopodobieństwo pomyślnego dotarcia do mety. Rywalizacja była trudna, ale wynik uważam za fantastyczny! Dedykuję go wszystkim członkom mojego zespołu. Wierzyliście we mnie, a ja byłem wam winien ten sukces!".

Mads Ostberg:
"Wczoraj, na trasie przedostatniego odcinka specjalnego, wracająca kierownica uderzyła mnie mocno w prawą rękę. Dzisiaj próbowaliśmy kontynuować jazdę pomimo poważnej kontuzji, jaką odniosłem. Niestety, w pewnej chwili ból ręki stał się nie do zniesienia, a jazda z użyciem tylko lewicy do prowadzenia samochodu - zanadto niebezpieczna. Upieranie się przy pozostaniu na trasie byłoby w tej sytuacji nierozsądne. Omówiliśmy to z zespołem i wspólnie podjęliśmy decyzję, że po pierwszym przejeździe odcinka El Condor przerwiemy nasz udział w rajdzie".

Marek Nawarecki, zastępca szefa zespołu Citroen Racing:
"Rajd ten okazał się szczególnie skomplikowany. Kris w formacie Rajdowych Mistrzostw Świata walczył w Argentynie po raz pierwszy. Nauczył się trasy odcinków specjalnych, zrobił dobre notatki i znalazł na trasie właściwy rytm jazdy. Od chwili, gdy wysunął się na trzecią pozycję, umiejętnie utrzymywał się na niej, czego efektem jest zajęte na mecie miejsce na podium. Odnośnie Madsa, pierwsze badania lekarskie wskazują na to, że kontuzja ręki nie jest zbyt poważna. Okres pozostający do Rajdu Sardynii wykorzysta on na jej wyleczenie i wszystko wskazuje na to, że będzie mógł wystartować w tej rundzie. Celem zespołu jest wystawienie we Włoszech dwóch załóg fabrycznych z zadaniem regularnej, skutecznej jazdy, która przyniesie kolejne punkty za wysokie miejsca w czołówce".
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry