Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl

NOWE NA STRONIE:
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Nowy Ford Focus i Volvo XC 40
TESTY | Dziecko w Skodzie Kodiaq - wyposażenie samochodu
PRODUKTY | Seetroen, czyli lek na chorobę lokomocyjną
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
Rajdy | WRC 2014

La bella Italia
09-06-2014 | źródło: materiały prasowe

Na Sardynii Volkswagen powiększył swoją przewagę w Rajdowych Mistrzostwach Świata we wszystkich trzech kategoriach. Ogier wygrywa po raz czwarty w sezonie, trzy punktowane miejsca na Power Stage zajmują zawodnicy Volkswagena, który też triumfuje w klasyfikacji producentów.



Sebastien Ogier/Julien Ingrassia, w niezwykle trudnych warunkach panujących podczas Rajdu Włoch, odnieśli czwarte zwycięstwo w tym sezonie. Volkswagen pozostał zatem w 2014 roku niepokonany i wydłużył swoją serię zwycięstw do dziesięciu z rzędu.

Kibice rajdowi przez długi czas z zapartym tchem obserwowali jeden z najbardziej emocjonujących pojedynków w sezonie: Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila długo walczyli z kolegami z zespołu Ogierem/Ingrassią o najlepsze czasy na odcinkach specjalnych, ułamki sekund i prowadzenie w tabeli, zanim przez uszkodzoną oponę nie spadli z pierwszego na trzecie miejsce.

Trzeci duet w Volkswagenie Polo R WRC zachwycił bardzo dobrą i dojrzałą jazdą: Andreas Mikkelsen/Ola Floene (N/N) ukończyli szósty rajd sezonu na czwartej pozycji.

dr Heinz-Jakob Neußer, Członek Zarządu marki Volkswagen ds. rozwoju:

"Ogier kontra Latvala - to był jeden z najbardziej emocjonujących pojedynków, jakie od dawna widziałem. Myślę, że rywalizacja tych zawodników przyniesie nam wiele radości w pozostałej części sezonu. Cały zespół Volkswagena wykonał doskonałą pracę. Bardzo dziękuję wszystkim, którzy przyczynili się do tego sukcesu".

Pojedynek gigantów: Ogier kontra Latvala

Pierwszy w tabeli kontra drugi w tabeli MŚ - pojedynek o prowadzenie w klasyfikacji generalnej Rajdowych Mistrzostw Świata FIA (WRC) od początku był dominującym motywem Rajdu Włoch. Zgodnie z motto Volkswagena "niech wygra lepszy", które wyklucza taktyczne układy wewnątrz zespołów, na piątym odcinku specjalnym Jari-Matti Latvala objął prowadzenie. Sebastien Ogier odpowiedział mu najlepszymi czasami na kolejnych oesach.

W sobotę po południu pojedynek obu kierowców Volkswagena, ciągnący się już od Rajdu Argentyny, sięgnął szczytu. Na 100 kilometrów przed końcem rajdu obie załogi dzieliło tylko 12,3 sekundy. Jednak jeden błąd Latvali zakończył tę pasjonującą rywalizację - na 13. odcinku specjalnym Latvala wjechał na kamień i uszkodził koło, które musiał zmienić. Podczas, gdy Ogier przez nikogo nie zagrożony na prowadzeniu świętował swoje 13. zwycięstwo w barwach Volkswagena, Latvala do ostatniego oesu walczył z Madsem ostbergiem (Citroen) o drugie miejsce.

Ostatecznie Latvala/Anttila ukończyli rajd na trzeciej pozycji i po raz 43. w swojej karierze stanęli na podium, a po raz jedenasty w dziewiętnastu rajdach dla Volkswagena.

Norwesko-norweski comeback: trzeci raz z rzędu czwarte miejsce dla Mikkelsena

Zakończone sukcesem norwesko-norweskie pojednanie: Andreas Mikkelsen i jego nowy-stary pilot Ola Floene swój pierwszy wspólny start w WRC zakończyli na bardzo dobrej, czwartej pozycji. Dla Mikkelsena było to trzecie z rzędu czwarte miejsce.

Mikkelsen/Floene przez większą część Rajdu Włoch walczyli z Madsem ostbergiem/Jonasem Anderssonem (Citroen) o trzecie miejsce, zanim na 12 z 17 odcinków specjalnych natrafili na swojej idealnej linii na kamień wielkości koła samochodu i uszkodzili amortyzator. Pozostałe odcinki specjalne Mikkelsen/Floene pokonali ostrożnie, bez niepotrzebnego ryzyka, i zapewnili sobie ostatecznie czwartą lokatę.

Upał i drobny pył - Rajd Włoch był męczący dla wszystkich uczestników



Rajd Włoch był prawdziwym testem dla ludzi i sprzętu. Luźny piasek zmniejszał przyczepność dla samochodów startujących na początku, które "zamiatały" dla następnych aut linię idealną. Zgodnie z regulaminem, duety Volkswagena wyjechały w piątek jako pierwsze na trasę z racji pierwszego, drugiego i trzeciego miejsca w tabeli MŚ. Mimo tej niekorzystnej sytuacji, pierwszą część rajdu zakończyły na pozycji pierwszej, drugiej i czwartej.

Dużą rolę odgrywała na Sardynii także kondycja fizyczna: przy 36 stopniach w cieniu w kokpicie było wyjątkowo gorąco. Także służby pogodowe, mimo bezchmurnego nieba zapowiadanego na cały okres rajdu, miały pełne ręce roboty, aby dostarczyć właściwych danych pozwalających prawidłowo dobrać opony. Niezwykły jest fakt, że rano temperatura rosła bardzo szybko - w ciągu dwóch godzin nawet o 9 stopni Celsjusza.

Nieprzerwana seria zwycięstw - liczby i fakty dotyczące Rajdu Włoch

Dzięki czwartemu w sezonie zwycięstwu Sebastiena Ogiera/Juliena Ingrassii, Volkswagen kontynuuje swoją serię wygranych rajdów. Już dziesiąty raz z rzędu - licząc razem ten i ubiegły sezon - laur zwycięzcy trafia do Wolfsburga. Po 19 rajdach Polo R WRC ma na swoim koncie 16 zwycięstw i 28 miejsc na podium.

World Rally Car z Wolfsburga jest nie tylko szybki, lecz także niezawodny. W 19 rajdach Polo R WRC, od pierwszego startu w 2013 roku, żaden samochód nie odpadł z wyścigu w wyniku usterki technicznej. W 343 odcinkach specjalnych od Rajdu Monte Carlo w ubiegłym roku, kierowcy Volkswagena zaliczyli 226 najlepszych czasów. Z możliwych 953 czasów z pierwszej trójki, po zakończeniu Rajdu Włoch Polo R WRC miał ich na swoim koncie aż 521.

Długie dni, krótkie noce - wyczyn zespołu Volkswagena



Dużo pracy, mało snu - dla zespołów serwisowych szósty rajd w sezonie WRC był wielkim wyzwaniem fizycznym. Techniczne zabezpieczenie duetów Volkswagena podczas ośmiu przerw serwisowych zapewniło nienaganny i niezawodny stan samochodów. Aby dojechać na 15-minutowy serwis w piątek w południe, zaplanowany w Budduso, 120 kilometrów od parku serwisowego w Alghero, mechanicy musieli spędzić wiele godzin na drogach krajowych Sardynii.

Ze względu na długie etapy dojazdowe, załoga serwisowa nie tylko musiała pracować już od szóstej rano, lecz także po godzinie 21.00 wieczorem. Podczas tak zwanego Flexi Service, Polo R WRC były serwisowane po kolei przez 45 minut, zanim mogły wrócić do Parc Ferme.

Dodatkowe punkty dla załóg Volkswagena na Power Stage

Po raz pierwszy w historii startów Polo R WRC w Rajdowych MŚ, wszystkie dodatkowe punkty na tak zwanym Power Stage trafiły do Wolfsburga. Andreas Mikkelsen z najlepszym czasem po raz pierwszy zdobył 3 dodatkowe punkty, Jari-Matti Latvala za drugie miejsce otrzymał 2 punkty, Sebastienowi Ogierowi za trzeci czas doliczony został 1 punkt.

W osiemnastu Power Stage, kierowcy Volkswagena zdobywali 32 razy dodatkowe punkty. Rezultat we Włoszech był także 25. przypadkiem, gdy wszystkie trzy Polo R WRC znalazły się na pierwszych trzech miejscach w odcinku specjalnym. Wygrany Power Stage przez Mikkelsena był jedynym odcinkiem specjalnym w Rajdzie Włoch, w którym ten 24-latek uzyskał najlepszy czas.

Joker dla Ogiera - przewaga w tabeli powiększona

Czwartym zwycięstwem w sezonie - i czwartym miejscem na podium oraz dodatkowym punktem za Power Stage, Sebastien Ogier i Julien Ingrassia powiększyli swoją przewagę w kategorii kierowców i pilotów do 33 punktów. Niezależnie od wyniku najbliższego rajdu w Polsce, jest już pewne, że obrońcy tytułu dotrą do półmetka Rajdowych Mistrzostw Świata jako liderzy. Mogliby sobie nawet pozwolić na zero punktów.

Ich najgroźniejszymi rywalami są koledzy z zespołu Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila. Także w walce o trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej uczestniczą zawodnicy Volkswagena: czwarty w tabeli Andreas Mikkelsen ma tylko trzy punkty straty do Madsa Ostberga.

Sebastien Ogier:
"Jestem niesamowicie szczęśliwy! To zwycięstwo było definitywnie jednym z najtrudniej wywalczonych zwycięstw w mojej karierze. Od pierwszego dnia tutaj, na Sardynii, Julien i ja jechaliśmy absolutnie na granicy. Przy tym upale i ekstremalnie nieprzyczepnym podłożu na początku, musieliśmy wszystko zaryzykować, aby walczyć z Jari-Matti Latvalą i Miikka Anttilą. Ostatecznie się to opłaciło i wygraliśmy. W Rajdowych MŚ jesteśmy wprawdzie na czele od początku sezonu, ale nie ma żadnych powodów, by spocząć na laurach - Jari-Matti jest teraz w najwyższej formie. Ale musimy się liczyć także z innymi. Mads ostberg był mocny i Andreasowi Mikkelsenowi gratuluję wygranego Power Stage".

Jari-Matti Latvala:
"Nie jestem zbyt zadowolony z trzeciego miejsca. Od piątku byliśmy na prowadzeniu i mieliśmy duże szanse, aby tutaj wygrać. Niestety drift, który zakończył się uszkodzeniem opony, odebrał nam w sobotę wszystkie szanse na zwycięstwo. W niedzielę próbowaliśmy dogonić Madsa ostberga, ale jego przewaga była za duża. Dobrze, że chociaż zdobyliśmy dwa dodatkowe punkty na Power Stage. Nie ulega wątpliwości, że jeżeli chodzi o prędkość, to byliśmy na Sardynii bardzo dobrzy. Sytuacja w mistrzostwach nie stała się łatwiejsza, ale mamy przed sobą jeszcze siedem rajdów i musimy patrzeć do przodu".



Andreas Mikkelsen:
"Mieliśmy dzisiaj łatwą sytuację wyjściową. Do miejsca trzeciego było dużo miejsca. Jeszcze więcej miejsca było za nami, do piątej pozycji. Przez całe przedpołudnie koncentrowaliśmy się na tym, aby chronić opony na ostatni odcinek. To się opłaciło, chociaż zrobiliśmy tam kilka małych błędów. Mimo to starczyło na moje pierwsze zwycięstwo na Power Stage. Super! Ogólnie jestem bardzo zadowolony z Rajdu Włoch. Osiągnęliśmy to, co sobie założyliśmy. Cieszę się, że Ola Floene znów jest moim pilotem. Od pierwszej sekundy bardzo dobrze wykonywał swoją robotę. To było teraz trzecie czwarte miejsce z rzędu. Następnym razem wolałbym być co najmniej o jedno miejsce lepszy. Myślę, że mam na to duże szanse, bo teraz może być już tylko lepiej".

Jost Capito, Dyrektor Volkswagen Motorsport:
"Czapki z głów przed całym zespołem i gratulacje dla Sebastiena Ogiera i Juliena Ingrassii. Nie tylko powtórzyli zeszłoroczne zwycięstwo tutaj, we Włoszech, ale też zadbali o to, żeby Volkswagen na półmetku Rajdowych Mistrzostw Świata był na czele we wszystkich trzech kategoriach. Za tym sukcesem kryje się ciężka praca całego zespołu na miejscu, w Wolfsburgu i Hanowerze. Słowa uznania należą się także Jari-Matti Latvali i Miikka Antilli. Przez długi czas prowadzili w rajdzie i stoczyli spektakularny pojedynek z Sebastienem Ogierem. Wystarczył mały błąd, aby wypaść z rajdu. Ale z pewnością reszta sezonu będzie lepsza. Także Andreas Mikkelsen i Ola Floene wypadli świetnie i pokazali, że należą do światowej czołówki. Będziemy nadal nieustannie pracować nad tym, aby Polo R WRC i nasi kierowcy pozostali tymi, których trzeba pokonać".

Co się jeszcze wydarzyło...

...bezsenne Alhero. Późne godziny serwisów w Rajdzie Włoch zadbały o niepowtarzalny nastrój w parku serwisowym, który leżał bezpośrednio przy porcie Alghero. Tysiące widzów, stragany na ulicach, muzyka i nastrój dobrej imprezy oraz jachty w tle - Rajdowym Mistrzostwom Świata towarzyszyła typowo włoska atmosfera.



Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), Rajd Włoch - wyniki końcowe:
1. Sebastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen 4:02.37,8 godz.
2. Mads Ostberg/Jonas Andersson (N/S), Citroen + 1.23,1 min.
3. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen + 1.32,8 min.
4. Andreas Mikkelsen/Ola Floene (N/N), Volkswagen + 2.39,3 min.
5. Elfyn Evans/Daniel Barritt (GB/GB), Ford + 4.41,8 min.
6. Martin Prokop/Jan Tomanek (CZ/CZ), Ford + 6.05,3 min.
7. Henning Solberg/Ilka Minor (N/A), Ford + 7.15,8 min.
8. Robert Kubica/Maciej Szczepaniak (PL/PL), Ford + 12.19,0 min.
9. Lorenzo Bertelli/Mitia Dotta (I/I), Ford + 15.22,1 min.
10. Khalid Al-Qassimi/Chris Patterson (UAE/GB), Citroen + 16.49,3 min.


Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), Rajd Włoch - wyniki Power Stage:
1. Andreas Mikkelsen/Ola Flřene (N/N), Volkswagen 5.39,7 min.
2. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen + 1,0 sek.
3. Sebastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen + 2,5 sek.




Kategoria generalna kierowców:
1. Sebastien Ogier, Volkswagen 138 punktów
2. Jari-Matti Latvala, Volkswagen 105 punktów
3. Mads Ostberg, Citroen 66 punktów
4. Andreas Mikkelsen, Volkswagen 63 punkty
5. Mikko Hirvonen, Ford 40 punktów
6. Elfyn Evans, Ford 36 punktów
7. Kris Meeke, Citroen 32 punkty
8. Thierry Neuville, Hyundai 31 punktów
9. Martin Prokop, Ford 30 punktów
10. Henning Solberg, Ford 22 punkty


Kategoria generalna konstruktorów:

1. Volkswagen Motorsport 227 punktów
2. Citroen Total Abu Dhabi WRT 109 punktów
3. M-Sport 78 punktów
4. Volkswagen Motorsport II 64 punkty
5. Hyundai Motorsport 57 punktów
6. Jipocar Czech National Team 32 punkty
7. RK M-Sport WRT 18 punktów
8. Hyundai Motorsport N 4 punkty
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
 
 


 

 


www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2018 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry