Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl

NOWE NA STRONIE:
TESTY | Dziecko w Toyocie Yaris III - foteliki i wózki
TESTY | Dziecko w Toyocie Yaris III - wyposażenie samochodu
TESTY | Miejski hit Toyoty z napędem hybrydowym | Toyota Yaris III
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
Rajdy | WRC 2014

Migawki z tras Rajdu Argentyny
13-05-2014 | źródło: materiały prasowe

Czternaście odcinków specjalnych o łącznej długości 405,10 kilometrów to trasa tegorocznego Rajdu Argentyny. Poniżej zapis zdarzeń na poszczególnych oesach oczami Citroen Total Abu Dhabi World Rally Team.



OS1, Superoes Fernet Branca (6,04 km).
Odcinek rozpoczynający rajd startuje we czwartek po południu. Po dwóch przejazdach trasy superoesu najlepszy czas zalicza Sebastien Ogier przed Madsem Ostbergem. Kris Meeke zajmuje ósme miejsce.

OS2, Santa Catalina - La Pampa 1 (27,09 km).
Po zapoznaniu wiele załóg skarży się na warunki drogowe na tym odcinku. Rzeczywiście, już na pierwszych kilometrach odpadają z walki Mikko Hirvonen oraz Mads Ostberg, a Dani Sordo traci prawie trzy minuty. Sebastien Ogier jest ponownie najszybszy, wyprzedzając Jari-Mattiego Latvalę. Kris Meeke z czwartym czasem awansuje na piątą pozycję w klasyfikacji generalnej rajdu.

OS3, Ascochinga - Agua de Oro 1 (51,88 km).
Oesy o długości ponad 50 km to wielka rzadkość we współczesnych rajdach. W Rajdzie Argentyny odcinek na tak długim dystansie pokonywany jest dwukrotnie. Po ponad 38 minutach jazdy najszybszy jest na nim Jari-Matti Latvala, który dzięki temu wychodzi na pozycję lidera w klasyfikacji rajdu, przed Sebastiena Ogier. Kris Meeke z piątym czasem umacnia się na zajmowanym miejscu.

OS4, Santa Catalina - La Pampa 2 (27,09 km).
Sebastien Ogier, autor najszybszego przejazdu, odzyskuje prowadzenie, ale jego nowa przewaga nad Jari-Matti Latvalą wynosi mniej niż sekundę. Kris Meeke zachowuje regularność i trzyma się piątej pozycji.

OS5, Ascochinga - Agua de Oro 2 (51,88 km).
Jari-Matti Latvala, szybszy od swojego kolegi z zespołu na tym długim oesie, kończy pierwszy pełny dzień rajdu jako lider, przed Sebastienem Ogier. Andreas Mikkelsen i Thierry Neuville zatrzymują się na trasie odcinka. Kris Meeke zalicza, w porównaniu do pierwszego przejadu tego oesu, czas znacznie poprawiony względem wyniku zwycięzcy i umacnia się na trzecim miejscu w klasyfikacji.

OS6, San Agustin - Villa del Dique 1 (39,99 km).
Andreas Mikkelsen wraca do rywalizacji zgodnie z zasadą Rally 2 i wygrywa oes przed Latvalą, który znowu wysuwa się w Argentynie na pozycję lidera. Mads Ostberg zalicza piąty czas; Kris Meeke jest siódmy. Defekt turbosprężarki spowalnia na trasie Daniego Sordo.

OS7, Amboy - Yacanto 1 (39,16 km).
Rozgrywany w deszczu odcinek wygrywa Latvala. Mads Ostberg z czwartym czasem nadrabia stracone pozycje, awansując na trzynastą. Kris Meeke jedzie systematycznie, trzymając się trzeciego miejsca.

OS8, San Agustin - Villa del Dique 2 (39,99 km).
Jeszcze jedna wygrana oesowa Latvali, który tym samym umacnia się w pozycji lidera. Mads Ostberg jest na oesie czwarty, a w klasyfikacji zbliża się do pierwszej dziesiątki. Kris Meeke gładko, bezbłędnie pokonuje drugi przejazd oesu San Agustin.

OS9, Amboy - Yacanto 2 (39,16 km).
Latvala na pozycji lidera nie zwalnia i znowu wygrywa odcinek. Jego przewaga w klasyfikacji generalnej przekracza już trzydzieści sekund. Mads Ostberg, walcząc z silnym bólem ręki, zajmuje na oesie Amboy czwarte miejsce; Kris Meeke jest siódmy.

OS10, Superoes 2 (6,04 km).
Obydwaj kierowcy fabryczni zespołu Citroen Total Abu Dhabi World Rally Team wygrywają swoje pojedynki. Ostberg pokonuje Mikkko Hirvonena, a Meeke Elfyna Evans. Najlepszy czas oesu notuje Thierry Neuville przed Ostbergiem.

OS11, Giulio Cesare - Mina Clavero 1 (22,07 km).
Mikko Hirvonen, startując jako pierwszy na bardzo śliskiej nawierzchni, zalicza pierwszy w niedzielę najlepszy czas oesowy. Na czele klasyfikacji Jari-Matti Latvala utrzymuje wyraźną przewagę 16 sekund. Jadący we mgle Kris Meeke pilnuje zajmowanego trzeciego miejsca. Mads Ostberg pokonuje trasę oesu pomimo dotkliwego bólu prawej ręki.

OS12, El Condor - Copina 1 (16,32 km).
Po pierwszym przejeździe oesu El Condor w klasyfikacji generalnej rajdu nie zachodzą żadne zmiany. Najszybszy okazuje się ponownie Mikko Hirvonen; Kris Meeke i Mads Ostberg zachowują zajmowane pozycje.

OS13, Giulio Cesare - Mina Clavero 2 (22,07 km).
Mikko Hirvonen nadal jedzie na pierwszej pozycji startowej i znowu popisuje się wygraną oesową. Mads Ostberg uzgadnia z zespołem swoje wycofanie się z rajdu, nie staje na starcie tego oesu i zmierza prosto do parku serwisowego skorzystać z pomocy lekarskiej.

OS14, Power Stage El Condor (16,32 km).
W stale utrzymującej się mgle trzy dodatkowe punkty za zwycięstwo oesowe na Power Stage zdobywa Sebastien Ogier, wyprzedzając Finów Mikko Hirvonena i Jari-Mattiego Latvalę, zwycięzcę rajdu. Kris Meeke zalicza siódmy czas i po raz pierwszy staje na podium rajdu rozgrywanego na nawierzchni szutrowej.
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
 
 


 

 


www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2018 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry