Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl
NOWE NA STRONIE:
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Ford C-Max i Ford Grand C-Max
TESTY | Plusy i minusy - Dodatki, które robią różnice | Ford Fiesta VIII 5d
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Fiat Punto | Grudzień 2017
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych
TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
Wyścigi | European Le Mans Series

Alpine staje do walki
18-04-2014 | źródło: materiały prasowe

Po ostatnim zwycięstwie w mistrzostwach 24 Heures du Mans w 1978 roku Alpine wycofało się z dalszego uczestnictwa w imprezach. Jednak po 35 latach wróciło w wielkim stylu, wygrywając w 2013 roku European Le Mans Series.



Wracające do gry, Alpine, uczestniczy w ambitnym programie "Berlinette XXI wieku" i trafi do sprzedaży w 2016 roku. W wyścigach, które teraz mają trwać cztery godziny, zmieniać się będzie trzech pilotów. Do Nelsona Panciaticiego, Mistrza ELMS 2013, dołączy Paul-Loup Chatin, pilot Junior Alpine z ubiegłego roku oraz Oliver Webb, "dezerter" z Formuły Renault 3.5 Series.

Do nowej kampanii, której dwoma sztandarowymi wyścigami są 24 Heures du Mans oraz European Le Mans Series, dojdą także nowi partnerzy, m.in. Dieppe Maritime, związek aglomeracyjny obszaru Dieppe, będący miejscem narodzin marki. Zespół będzie kontynuował współpracę z firmą Michelin, z którą odnosił już sukcesy w latach 60. i 70.

Bernard Ollivier, dyrektor Alpine:
"W pierwszym roku ponownie zgłębialiśmy tajniki wyścigów wytrzymałościowych. Teraz będziemy dumnie bronić naszego tytułu na torze Silverstone. Kolejnym celem jest udział w mistrzostwach 24 Heures du Mans. Chcemy na nich pokazać, na co nas stać".

Philippe Sinault, szef zespołu Signatech-Alpine:
"Jako zwycięzcy poprzednich mistrzostw nie możemy nie wziąć udziału w wyścigu o tytuł ELMS. Przez cały rok 2013 nasza ekipa otrzymywała wyjątkowe wsparcie. Był to wspaniały okres. Rok 2014 będzie równie dobry. Zamierzamy konsekwentnie realizować plan powrotu Alpine na tory wyścigowe. Na torze Silverstone pokażemy Alpine o nieco zmienionym wyglądzie, który na pewno spodoba się fanom auta".

Sezon rozpoczął się na początku kwietnia od dwudniowych treningów na torze im. Paula Ricarda. Mimo wypadku już podczas pierwszej sesji ekipa techniczna mogła wykazać się biegłością w naprawianiu Alpine A450, a zespół Signatech-Alpine zanotował czwarty czas ze znacznym przebiegiem.

Nelson Panciatici, Mistrz ELMS 2013:
"Jechaliśmy szybko, ale wyścig utrudniała zła pogoda. Ostatecznie został on zakończony przed czasem z powodu ulewy. Były to najbardziej frustrujące zawody w tamtym roku. Teraz musimy zrewanżować się i walczyć, by wygrać i zdobyć dużo punktów (...) Nie jeździłem Alpine A450 od pół roku. Potrzebowałem trochę czasu, aby ponownie wpaść w rytm i odnaleźć swoje miejsce na torze. Dzięki tym dwudniowym treningom mogliśmy wypróbować nowe opony Michelina. Nie skupialiśmy się zbytnio na wydajności, na razie postawiliśmy na wytrzymałość. Nasz zespół jest dobrze zgrany. I nawet mimo silnej konkurencji myślę, że jesteśmy gotowi do obrony naszego tytułu".

Paul-Loup Chatin, Mistrz LM PC z ubiegłego roku:
"Trzeba dobrze rozpocząć sezon. Cieszę się, że będę mógł zadebiutować na torze Silverstone, bo to mój ulubiony tor. Lubię szybkie sekwencje. Trzeba zachować dużą prędkość między krzywymi, a czasami nawet poświęcić zakręt, żeby osiągnąć lepszy wynik ogólny".

Paul-Loup siedział już za kierownicą Alpine A450 podczas Dnia Testowego 24 Heures du Mans 2013, dzięki czemu mógł już nazbierać sporo kilometrów podczas oficjalnych treningów.

Paul-Loup Chatin:
"Mogłem zrobić pełne okrążenia. Zespołowi udało się zarejestrować bardzo dużo danych, które posłużą nam w tym sezonie. Teraz to my będziemy rozdawać karty. Jako obrońcy tytułu nie możemy odpuścić pierwszego wyścigu".

Oliver Webb:
"Udział w pierwszym wyścigu z Alpine we własnym kraju działa bardzo motywująco. To będzie dopiero mój drugi wyścig w LM P2, ale za kierownicą prototypu czuję się już dobrze. (...) Alpine A450 kieruje się podobnie jak bolidem. Zdaję sobie sprawę z tego, że rywalizacja będzie zacięta, ale Signatech-Alpine jest przecież zwycięskim zespołem broniącym tytułu. Rozpoczynając sezon w swoim kraju, mogę myśleć tylko o zwycięstwie".

Zmagania będą transmitowane na żywo przez stacje telewizyjne w całej Europie i w Internecie www.europeanlemansseries.com

Harmonogram:
piątek, 18 kwietnia
10.35 Trening 1 (60 minut)
14.10 Trening 2 (60 minut)


sobota, 19 kwietnia
11.30 Kwalifikacje LM P2, LM PC (20 minut)
13.15 Autografy (30 minut)
14.30 Wyścig (4 godziny)


  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
 
 


 

 


www.jedz-bezpiecznie.pl
copyright 2002-2018 | magazyn motoryzacyjny "Jedź Bezpiecznie" wydawany jest od 2002 roku | wydawca: Williana | kontakt | do góry