Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl
NOWE NA STRONIE:
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Ford C-Max i Ford Grand C-Max
TESTY | Plusy i minusy - Dodatki, które robią różnice | Ford Fiesta VIII 5d
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Fiat Punto | Grudzień 2017
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych
TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
Wyścigi | Pikes Peak International Hill Climb 2014

Mitsubishi Motors już 3. rok z rzędu w wyścigu Pikes Peak
05-06-2014 | źródło: materiały prasowe

W tegorocznej edycji wyścigu Pikes Peak w Kolorado (23-29 czerwca), Mitsubishi Motors Corporation (MMC) wystawi dwa modele MiEV Evolution III z napędem elektrycznym.



Japońska firma już od dwóch lat ściga się w kategorii pojazdów z napędem elektrycznym Electric Division (2012 i 2013), przy czym w tym roku MMC liczy na zwycięstwo w nowej klasyfikacji zmodyfikowanych pojazdów z napędem elektrycznym Electric Modified Division.

MiEV Evolution III to zmodyfikowana wersja zeszłorocznego modelu MiEV Evolution II. Pojazd wykorzystuje szereg udoskonalonych rozwiązań technologicznych z poprzedniej wersji, jak na przykład pojemne akumulatory, wydajny silnik elektryczny czy sterowany elektrycznie układ napędu na 4 koła z czterema silnikami.

W celu obniżenia masy własnej pojazdu konstruktorzy zoptymalizowali również podwozie oparte na ramie rurowej, stosując nowe materiały. Łączna moc czterech silników elektrycznych wzrosła z 400 do 450 kW, w związku z czym producent zastosował szersze opony (330/680-18 zamiast 260/650-18).

Dodatkowo poprawiono własności aerodynamiczne nadwozia i siłę docisku, stosując nowe elementy wykonane z włókna węglowego i zoptymalizowany spoiler, którego ostateczny kształt uformowano na podstawie testów w tunelu aerodynamicznym. Ponadto, modyfikacje zintegrowanego systemu kontroli dynamiki pojazdu (S-AWC) zaowocowały lepszą trakcją i mniejszym uślizgiem kół poprzez precyzyjne sterowanie zachowaniem auta podczas jazdy na granicy przyczepności. Wszystkie wprowadzone zmiany pozwalają wydobyć pełen potencjał nowego samochodu wyścigowego przy zachowaniu wysokiej jakości prowadzenia.



W zespole zajmą miejsce ci sami kierowcy, co w ubiegłym roku. Pierwsze Mitsubishi MiEV Evolution III poprowadzi Hiroshi Masuoka, kapitan zespołu i dwukrotny zwycięzca rajdu Dakar, który rok temu zajął drugie miejsce w kategorii pojazdów z napędem elektrycznym Electric Division z modelem MiEV Evolution II. Za kierownicą drugiego Mitsubishi MiEV Evolution III zasiądzie Greg Tracy, sześciokrotny motocyklowy triumfator klasyfikacji ogólnej Pikes Peak i ubiegłoroczny zdobywca trzeciego miejsca w kategorii pojazdów z napędem elektrycznym Electric Division z modelem MiEV Evolution II.

Dyrektor techniczny zespołu oraz główni mechanicy to w większości inżynierowie MMC z działu Development Engineering Office. Będą oni odpowiedzialni za serwisowanie samochodów wyścigowych podczas wyścigu, jak również za gromadzenie danych, które zostaną następnie wykorzystane w pracach nad technologiami EV firmy Mitsubishi, zintegrowanym systemem kontroli dynamiki pojazdu (S-AWC) oraz układem "e-EVOLUTION", łączącym napęd elektryczny z systemem S-AWC.

Organizowany w Kolorado wyścig Pikes Peak International Hill Climb to coroczna impreza motoryzacyjna, której uczestnicy ścigają się zmierzając na szczyt góry Pikes Peak. Pierwszy wyścig odbył się w 1916 roku, a w 2014 roku zostanie rozegrana jego 92 edycja.

Wyścig rozpoczyna się na wysokości 2862 metrów i przez 156 zakrętów rozlokowanych na trasie o łącznej długości 20 kilometrów prowadzi do mety usytuowanej na szczycie Pikes Peak na wysokości 4 301 metrów. Zawodnicy muszą więc pokonać różnicę wysokości wynoszącą 1439 metrów, zmagając się ze zmianą ciśnienia atmosferycznego, temperatury powietrza i innymi niesprzyjającymi warunkami pogodowymi.

Tydzień wyścigowy w roku 2014 rozpoczyna się od poniedziałkowej (23 czerwca) rejestracji i inspekcji technicznej, po czym 24 czerwca uczestnicy muszą zaliczyć regulaminową sesję treningową. Następnie, w dniach od 25 do 27 czerwca, odbywają się kolejne sesje treningowe i kwalifikacyjne, podczas których trasa zostaje podzielona na trzy sekcje - od najniżej położonej, przez pośrednią do najwyższej - Bottom, Middle i Upper. Poszczególne są przyporządkowane odpowiednio do każdego dnia startów.

Czasy uzyskane przez zawodników podczas sesji treningowych w sekcji Bottom posłużą również do ustalenia kolejności startów w każdej z klas w wyścigu, który odbędzie się 29 czerwca.

Hiroshi Masuoki, kierowca i kapitan zespołu:
"To już trzeci wyścig Pikes Peak dla firmy MMC. Model i-MiEV Evolution, którym startowaliśmy w 2012 roku wykorzystywał silniki, akumulator i wiele podzespołów z produkcyjnego i-MiEV. To był nasz pierwszy wyścig Pikes Peak, jednak zdobywając drugie miejsce w kategorii pojazdów z napędem elektrycznym Electric Division udowodniliśmy, że technologie samochodów elektrycznych MMC są w stanie wytrzymać trudy eksploatacji w najcięższych wyścigach samochodowych na świecie. W ubiegłym roku wystawiliśmy model MiEV Evolution II wyposażony w wiele zaawansowanych podzespołów, mając na celu wykorzystanie danych zgromadzonych podczas zmagań, w seryjnych modelach przyszłości. Model MiEV Evolution II został również wyposażony w zintegrowany system kontroli dynamiki pojazdu (S-AWC), czyli jedną z najważniejszych technologii firmy Mitsubishi, który pozwolił w zauważalny sposób zwiększyć osiągi. Ostatecznie ukończyliśmy wyścig na drugim miejscu w naszej kategorii - tuż przed startem zaczął padać ulewny deszcz, przez co nie mogliśmy zastosować opon typu "slick". W tym roku już po raz trzeci stajemy na starcie Pikes Peak, a naszym celem jest zwycięstwo w nowej klasyfikacji zmodyfikowanych pojazdów z napędem elektrycznym Electric Modified Division. MiEV Evolution III to ulepszona wersja zeszłorocznej maszyny; samochód dzięki modyfikacjom silników, aerodynamiki i opon oferuje dużo lepsze osiągi w zakrętach. Doskonała dynamika to również zasługa zastosowania rewolucyjnego systemu S-AWC. Jestem przekonany, że MiEV Evolution III zademonstruje swój potencjał na krętej trasie liczącej 156 zakrętów. Wraz z Gregiem Tracym, moim kolegą z zespołu, damy z siebie wszystko, aby zwyciężyć. Liczymy też na wsparcie kibiców".
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
 
 


 

 


www.jedz-bezpiecznie.pl
copyright 2002-2018 | magazyn motoryzacyjny "Jedź Bezpiecznie" wydawany jest od 2002 roku | wydawca: Williana | kontakt | do góry