Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl

NOWE NA STRONIE:
WYDARZENIA | 10 obrazków z Warsaw Motor Show 2018
TESTY | Bezpieczeństwo dziecka - wyposażenie samochodu | Volvo V60 II
BEZPIECZEŃSTWO DZIECI | Nowe oceny ADAC fotelików dziecięcych
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
Wyścigi | Volkswagen Golf Cup

Wielki finał sezonu 2015
05-10-2015 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

W sobotę 3 paździenika odbyła się finałowa runda Volkswagen Golf Cup 2015. Była ona jednocześnie zakończeniem trzyletniej historii tych wyścigów.



W tym sezonie Volkswagen Golf Cup zaplanowano 6 wyścigów. Rywalizacja rozpoczęła się 25 kwietnia 2015 roku na torze Oschersleben w Niemczech. Na liście startowej znalazło się 26 zawodników z 10 krajów z całego świata. Przed finałem w Poznaniu 3. miejsce znajdował Marcus Fluch (Szwecja), 2. Dylan Pereira (Luksenburg), a 1. Jeffrey Kruger (RPA). Najlepszy z Polaków, Michał Gadomski, był tuż za podium.



Od trzech sezonów w zawodach uczestniczy 6. generacja Volkswagena Golfa GTI, który zmodyfikowano pod kątem wyścigów. Pod jego maską znalazł się silnik benzynowy 2.0 TSI o mocy 260 koni mechanicznych, które wspomagał system Push-to-Pass generujący czasowo kolejne 50 KM. Do współpracy z nim przeznaczono dwusprzęgłową przekładnię DSG z manetkami do ręcznej zmiany biegów przy kierownicy. Modyfikacji uległo również zawieszenie, które usztywniono i oparto na amortyzatorach serii B14 Performance firmy BILSTEIN ze sportowymi sprężynami Eibach.



W piątek, 2 paździenika, na Torze Poznań odbyła się kwalifikacja do szóstej, i zarazem finałowej, rundy Volkswagen Golf Cup 2015. Ustaliła ona pozycje wyjściowe do pierwszego wyścigu: Dylan Pereira, Jeffrey Kruger i Piotr Parys. W sobotę zawodnik z Luksemburga również był najszybszy, a Kruger z Parysem zamienili się miejscami na podium, co jednocześnie było rozstawieniem pole position w drugim wyścigu.




Wyścigi na torze są sportem kontaktowym. Po każdej rundzie zawsze jest coś do naprawienia i przed kolejnym startem uszkodzone elementy muszą być wymienione na nowe. Jak podkreślał w rozmowie z nami Tomasz Tonder z Volkswagen Polska, w trzyletniej historii tych wyścigów nie doszło do żadnej poważnej kolizji, co świadczy o dużym profesjonalizmie i odpowiedzialności kierowców.



Największe wrażenie robią opony. Pucharowy Golf został osadzony na oponach Hankook o rozmiarze 240/640 x18 - w zależności od warunków panujących na torze można wybierać slick lub wet. Po przejechaniu pierwszej rundy (na Torze Poznań liczyła 57,162 km) ich bieżniki zostały całkowicie zdarte. To najlepiej oddaje, jak ekstremalne warunki panują podczas wyścigów samochodowych.



Start do drugiego wyścigu poprzedziło próbne okrążenie, które miało rozgrzać dopiero co założone nowe opony. Podczas właściwego startu, z zatrzymania, wszystkie osoby postronne musiały przejść do strefy bezpieczeństwa. Na ten czas pozostawiliśmy, na betonowych barierkach ochronnych, włączoną kamerę.



Tor Poznań wybudowano w 1977 roku. Jedno okrążenie liczy 4083 metry (szerokość 12 metrów), z czego najdłuższa prosta (to na niej jest start i meta) ma 560 metrów, a najkrótsza 60 metrów. Po drodze jest 14 zakrętów, 5 lewych i 9 prawych oraz 11 odcinków prostych. Kierowcy startujący w Volkswagen Golf Cup w obu wyścigach mieli do pokonania po 14 okrążeń. Podczas każdego przejazdu przez linię mety podawana jest liczba pozostałych jeszcze okrążen, zajmowana pozycja i zmierzona prędkość.



Zwycięzcy drugiego wyścigu rundy finałowej Volkswagen Golf Cup 2015 na Torze Poznań: 3. miejsce Simo Muhonen (Finlandia), 2. Jeffrey Kruger (RPA) i 1. Dylan Pereira (Luksemburg).



I czas na podsumowanie całego sezonu Volkswagen Golf Cup 2015:
1. Jeffrey Kruger (RPA) 480 pkt,
2. Dylan Pereira (Luksemburg) 454 pkt,
3. Marcus Fluch (Szwecja) 408 pkt,
4. Michał Gadomski (Polska) 327 pkt,
5. Simo Muhonen (Finlandia) 314 pkt,
6. Piotr Parys (Polska) 289 pkt,
7. Andre Gies (Niemcy) 249 pkt,
8. Marcin Jaros (Polska) 237 pkt,
9. Adam Rzepecki (Polska) 236 pkt,
10. Gosia Rdest (Polska) 236 pkt,
11. Sebastian Arriola (Gwatemala) 217 pkt,
12. Bartosz Palusko (Polska) 174 pkt,
13. Pascal Hoffmann (Niemcy) 157 pkt,
14. Kevin Metzner (Niemcy) 142 pkt,
15. Alfred Kramer (Austria) 136 pkt,
16. Patryk Strzesak (Polska) 124 pkt,
17. Jerzy Dudek (Polska) 114 pkt,
18. Artur Egorov (Rosja) 111 pkt,
19. Alexandr Artemyev (Kazachstan) 110 pkt,
20. Simon Larsson (Szwecja) 104 pkt,
21. Jędrzej Szcześniak (Polska) 86 pkt,
22. Ilshat Ibragimov (Rosja) 48 pkt,
23. Manuel Fahnauer (Niemcy) 33 pkt,
24. Dominik Kotarba-Majkutewicz (Polska) 4 pkt.




Poczas ceremoni finałowej wielu zawodników otrzymało indywidualne wyróżnienia i nagrody, m.in. zestaw sportowych sprężyn firmy Eibach. Firma BILSTEIN postanowiła wyróżnić najmłodszego kierowcę, Piotra Parysa (16 lat), który otrzymał zestaw amortyzatorów B12 Performance. Nagrodą główną, która przypadła Jeffrey'owi Krugerowi, był Volkswagen Golf 7. generacji. Jak wynikało z rozmowy z Tomaszem Tonderem z Volkswagen Polska, wyścigi Volkswagen Golf Cup zaplanowane były na trzy sezony i tegoroczny był ostatnim w ich historii. Być może za rok impreza powróci pod nową nazwą i formułą. Czekamy na decyzje Janusza Gładysza, prezesa Volkswagen Racing Polska.
 
www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2018 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry