Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Plusy i minusy - Dodatki, które robią różnice | Ford Fiesta VIII 5d
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Fiat Punto | Grudzień 2017
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Najbezpieczniejsze modele według Euro NCAP
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych
TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
Wyścigi | WTCC 2014

Muller i Lopez - władcy ringu
26-05-2014 | źródło: materiały prasowe

Yvan Muller, kierowca teamu Citroen-Total, odniósł na Salzburgring swoje trzecie zwycięstwo w bieżącym sezonie Wyścigowych Mistrzostw Świata Samochodów Turystycznych. Kolejna wygrana Jose-Marii Lopeza umocniła go na pozycji lidera klasyfikacji generalnej.



Utrzymująca się od kilku dni piękna pogoda dopisała także w niedzielę - dniu wyścigu na położonym u podnóża Alp austriackim torze Salzburgring. Przy trybunach wypełnionych publicznością, w pierwszym rzędzie pozycji startowych stanęli obok siebie Yvan Muller i Sebastien Loeb. Jose-Maria Lopez ruszał jako czwarty, mając obok siebie Toma Coronela.

Kiedy zgasły czerwone światła, Yvan Muller pokazał znakomity start i po hamowaniu do pierwszej szykany zajmował pozycję lidera. Jadący jego śladem Tom Coronel zdołał wyprzedzić Sebastiena Loeba, ale przy okazji tego manewru sam stracił miejsce na korzyść Jose-Marii Lopeza, który śmiałym manewrem wysunął się na drugie miejsce. Przez kilka kolejnych okrążeń na czele wyścigu jechały dwa Citroeny C-Elysee WTCC, a czwarty Sebastien Loeb szukał okazji do wciśnięcia się przed Toma Coronela.

Na ósmym okrążeniu Lopez popełnił błąd w przejeździe tej samej szykany i Coronel zrewanżował się, odbierając mu drugie miejsce. Ta kolejność nie uległa zmianie już do mety: wygrał Muller, a kolejne pozycje zajęli Coronel, Lopez i Loeb.



Do wyścigu nr 2 zawodnicy z dziesięciu pierwszych miejsc startowali w odwróconej kolejności, co zapowiadało ożywioną walkę w peletonie. Na starcie Yvan Muller, trącony przez jednego z rywali, zmuszony został do zjechania z toru na podłoże trawiaste i ślizgając się uderzył w bandę. Na trasę wyścigu wyjechał samochód bezpieczeństwa, zaś Muller z trudem dotarł do boksów. Po chwili na torze pojawiła się czerwona flaga. Korzystając z chwili przerwy w wyścigu, mechanicy prowizorycznie naprawili uszkodzenia Citroena C-Elysee z numerem startowym 1, jednak Muller, mając jedno okrążenie straty względem rywali, postanowił nie wznawiać udziału w wyścigu.

Gdy nastąpił ponowny start, Jose-Maria Lopez znalazł się za grupą rywali złożoną z czterech Hond Civic, którymi jechali Tarquini, Monteiro, Michelisz i Bennani. Argentyńczyk przystąpił do niezwykle widowiskowej walki, korzystając ze zjawiska zasysania w śladzie aerodynamicznym na prostych. W ten sposób Lopez wyszedł na prowadzenie i wygrał swój trzeci wyścig w sezonie, wyraźnie powiększając posiadane już przed wyścigiem pierwsze miejsce w klasyfikacji kierowców. Sebastien Loeb w połowie dystansu wyprzedził Mehdi Bennaniego, ale długo blokowany na dalekiej pozycji za Gianni Morbidellim zakończył bieg nr 2 na siódmej pozycji.

Yves Matton, dyrektor zespołu Citroen Racing:
"Pomimo wyraźnych postępów, zrobionych przez naszych konkurentów, odnieśliśmy dzisiaj dwa piękne zwycięstwa. Yvan perfekcyjnie rozegrał pierwszy wyścig. W drugim niestety znowu spotkał go pech i odpadł w niezawiniony przez siebie sposób. Aby wygrać drugi wyścig, Jose-Maria Lopez musiał użyć całego swego talentu i determinacji - wszyscy podziwiamy, jak doskonale wykorzystał on radykalne ustawienie aerodynamiczne swojego samochodu. Bilans tego weekendu jest dla nas bardzo pozytywny. Zwiększamy posiadaną przewagę na pierwszych miejscach w obydwu kwalifikacjach Mistrzostw Świata - kierowców i producentów".

Jose-Maria Lopez:
"W pierwszym wyścigu dobrze wystartowałem i wykorzystałem szykanę do wyjścia na drugie miejsce. Chciałem naciskać na Yvana, ale ostatecznie, na jednym z późniejszych okrążeń, pod presją innych sam popełniłem błąd na hamowaniu do zakrętu nr 1. Później już do mety jechałem za Tomem Coronelem i nie miałem dość prędkości, by móc go wyprzedzić. Dlatego na wyścig nr 2 postanowiliśmy zastosować bardziej agresywne regulacje aerodynamiczne. Start miałem tym razem słaby, ale Tom Chilton wystartował jeszcze gorzej, dzięki czemu udało mi się go wyprzedzić. Tor był bardzo zatłoczony. Nie mogłem znaleźć sobie miejsca, nie widziałem też, co dzieje się za mną. Do pierwszej szykany hamowałem bardzo późno, aby wyprzedzić w tym miejscu dwa inne samochody. Po przerwaniu wyścigu i restarcie udało mi się wyprzedzić po kolei wszystkich konkurentów. Mój Citroen C-Elysee WTCC w wybranym przez nas ustawieniu spisywał się fantastycznie - miałem wrażenie, że na prostej rozpędza się bez końca. Utrzymałem pełną koncentrację aż do mety i wygrałem. Jestem bardzo szczęśliwy, że zwyciężyłem tutaj, na torze, na którym ścigałem się po raz pierwszy".

Yvan Muller:
"Mój start do pierwszego wyścigu nie był doskonały, ale wystarczył mi do utrzymania pierwszej pozycji. Na początkowych okrążeniach unikałem jazdy zbyt agresywnej. Wolałem, by ciśnienie w oponach rosło pod wpływem temperatury powoli i stopniowo, aby uniknąć trudności w ostatniej fazie wyścigu. Niemniej, powoli powiększałem swoją przewagę nad Pechito, a potem nad Tomem Coronelem. Salzburgring jest torem skomplikowanym i trudnym, nawet dla zawodnika jadącego na czele. W drugim wyścigu wystartowałem lepiej niż Pechito, zrównałem się z nim, ale dotknął mnie i zepchnął na trawę. Kiedy wróciłem na asfalt, trącił mnie inny samochód, tym razem mocniej. Mechanicy błyskawicznie usunęli uszkodzenia po uderzeniu w bandę, ale po stracie całego okrążenia względem peletonu nie było już sensu wracać na tor".

Sebastien Loeb:
"Pierwszy wyścig właściwie rozstrzygnął się już na pierwszej szykanie. Tom Coronel wysunął się do przodu i zepchnął mnie na trawę. Nie skarżę się jednak: to nie był faul, on to zrobił w granicach dopuszczalnej walki - wyścigi samochodów turystycznych polegają także na twardej rywalizacji w ciasnocie. Na chwilę straciłem trakcję i wtedy wyprzedził mnie także Pechito. Na późniejsze wyprzedzenie Coronela nie miałem już szans, bo prędkość maksymalna naszych samochodów na prostej była bardzo zbliżona. Do wyścigu numer dwa wystartowałem bardzo dobrze, wyprzedzając kilka samochodów już na pierwszych metrach. Na szykanie znalazłem się w korku kilka aut i sytuacja jakby powtórzyła się - Pechito znowu wyprzedził mnie w tym właśnie miejscu. Po przerwaniu wyścigu wystartowałem za dwoma zawodnikami, których wyprzedzenie na prostych okazało się niemożliwe".



Wyścig 1
1. Yvan Muller (Citroen C-Elysee WTCC),
2. Tom Coronel (Chevrolet RML Cruze TC1) +3,840,
3. Jose-Maria Lopez (Citroen C-Elysee WTCC) +4,276,
4. Sebastien Loeb (Citroen C-Elysee WTCC) +5,427,
5. Tiago Monteiro (Honda Civic WTCC) +12,403,
6. Tom Chilton (Chevrolet RML Cruze TC1) +12,945,
7. Mehdi Bennani (Honda Civic WTCC) +13,566,
8. Gabriele Tarquini (Honda Civic WTCC) +14,868,
9. Norbert Michelisz (Honda Civic WTCC) +15,672,
10. Gianni Morbidelli (Chevrolet RML Cruze TC1) +16,184.

Najszybsze okrążenie: Jose-Maria Lopez: 1:22,571.

Wyścig 2
1. Jose-Maria Lopez (Citroen C-Elysee WTCC),
2. Gabriele Tarquini (Honda Civic WTCC) +1,683,
3. Tiago Monteiro (Honda Civic WTCC) +2,554,
4. Norbert Michelisz (Honda Civic WTCC) +3,651,
5. Tom Coronel (Chevrolet RML Cruze TC1) +3,908,
6. Gianni Morbidelli (Chevrolet RML Cruze TC1) +4,466,
7. Sebastien Loeb (Citroen C-Elysee WTCC) +4,758,
8. Mehdi Bennani (Honda Civic WTCC) +5,418,
9. Rene Munnich (Chevrolet RML Cruze TC1) +10,074,
10. Michaił Kozłowskij (Lada Granta 1.6T) +15,288.

Najszybsze okrążenie: Jose-Maria Lopez: 1:23,864.

Klasyfikacja kierowców:
1. Jose-Maria Lopez 179 pkt,
2. Sebastien Loeb 138 pkt,
3. Yvan Muller 134 pkt,
4. Tiago Monteiro 96 pkt,
5. Gabriele Tarquini 74 pkt.


Klasyfikacja producentów:
1. Citroen Total 412 pkt,
2. Honda 269 pkt,
3. Lada 136 pkt.
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
 
 


 

 


www.jedz-bezpiecznie.pl
copyright 2002-2018 | magazyn motoryzacyjny "Jedź Bezpiecznie" wydawany jest od 2002 roku | wydawca: Williana | kontakt | do góry