Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl

NOWE NA STRONIE:
WYDARZENIA | 10 obrazków z Warsaw Motor Show 2018
TESTY | Bezpieczeństwo dziecka - wyposażenie samochodu | Volvo V60 II
BEZPIECZEŃSTWO DZIECI | Nowe oceny ADAC fotelików dziecięcych
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
Wyścigi | World Endurance Championship 2014

Hybrydowe Toyoty z podwójnym podium na torze Silverstone
23-04-2014 | źródło: materiały prasowe

W miniony weekend odbyła się pierwsza runda tegorocznej serii World Endurance Championship (WEC) - sześciogodzinny wyścig na torze Silverstone. Hybrydowe Toyoty TS040 HYBRID nie dały pozostałym zespołom szans, zajmując dwa pierwsze miejsca w wyścigu.



1000-konne bolidy TS040 HYBRID zdominowały wyścig Silverstone. Anthony Davidson, Nicolas Lapierre i Sébastien Buemi, jadący bolidem nr 8, zajęli pierwsze miejsce, a Alex Wurz, Stéphane Sarrazin i Kazuki Nakajima, którzy w bolidzie nr 7 startowali z pole position, dojechali na metę jako drudzy.

Wyścig rozpoczął się dla Toyoty znakomicie. Alex Wurz w bolidzie nr 7 utrzymał prowadzenie na starcie, a Sebastien Buemi w bolidzie nr 8 awansował na okrążeniu otwierającym z miejsca 5. na 3.

Podczas całego wyścigu warunki na torze zmieniały się wielokrotnie. Zawodnicy startowali na suchej nawierzchni, jednak po ok. 40 minutach rywalizacji rozpoczęły się opady deszczu. Oba bolidy Toyoty zjechały do alei serwisowej na zmianę ogumienia. Samochód nr 7 otrzymał opony na deszcz, natomiast samochód nr 8 opony na nawierzchnię wilgotną. Dzięki nim, przy szybko schnącym torze, Sebastien Buemi mógł w pełni wykorzystać moc systemu hybrydowego i napęd na cztery koła.

Wyścig zakończył się jednak 40 minut przed czasem z powodu nawrotu ulewnego deszczu. Zarówno zawodnicy Toyota Racing, jak i oba bolidy TS040 HYBRID okazały się bezkonkurencyjne. Wyścig na torze Silverstone był pierwszym dla nowoopracowanych bolidów Toyoty. Za dwa tygodnie (3 maja) zespół wystartuje w roli faworyta podczas sześciogodzinnego wyścigu na torze Spa w Belgii.



Klasyfikacja końcowa wyścigu Silverstone znajduje się na oficjalnej stronie serii WEC: www.fiawec.com/races/6-hours-of-silverstone/results-and-chrono.html
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
 
 


 

 


www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2018 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry