Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl

NOWE NA STRONIE:
TESTY | Dziecko w Toyocie Yaris III - foteliki i wózki
TESTY | Dziecko w Toyocie Yaris III - wyposażenie samochodu
TESTY | Miejski hit Toyoty z napędem hybrydowym | Toyota Yaris III
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
Wyścigi | World Endurance Championship 2014

Udany debiut Porsche 919 Hybrid na torze Silverstone
23-04-2014 | źródło: materiały prasowe

Sukcesem zakończył się niecierpliwie wyczekiwany debiut innowacyjnego Porsche 919 Hybrid w Długodystansowych Mistrzostwach Świata (WEC). Samochód klasy LMP1 dojechał do mety 6-godzinnego wyścigu na brytyjskim torze Silverstone na trzecim miejscu.



Z powodu ulewnych opadów deszczu wyścig został przerwany na 24 minuty przed planowym zakończeniem - Mark Webber dojechał do mety za samochodem bezpieczeństwa. Drugi egzemplarz 919 Hybrid, prowadzony przez zespół w składzie: Romain Dumas (Francja), Neel Jani (Szwajcaria) i Marc Lieb (Niemcy), z powodu problemu technicznego musiał wycofać się z rywalizacji po 1 godzinie i 15 minutach jazdy. Zwycięstwo w wyścigu przypadło kierowcom Toyoty: Sébastienowi Buemiemu (Szwajcaria), Anthony'emu Davidsonowi (Wielka Brytania) i Nicolasowi Lapierre'ow (Francja).

Wolfgang Hatz, Członek Zarządu Porsche AG odpowiedzialny za badania i rozwój:
"Jestem naprawdę dumny. Wracamy do najwyższej klasy wyścigów długodystansowych we właściwym stylu. Przygotowanie, obsługa, dyscyplina w garażu i za kierownicą obu egzemplarzy Porsche 919 Hybrid - wszystko odbyło się na bardzo dobrym poziomie. Wyścig sam w sobie był fascynujący. To dla mnie znak, że nowe zasady WEC sprawdzają się w praktyce - pomimo, a może nawet z powodu dużej swobody technicznej. Trzech producentów, trzy innowacyjne systemy hybrydowe i emocjonująca rywalizacja. Według mnie to właśnie motorsport przyczynia się do rozwoju aut seryjnych".

Fritz Enzinger, wiceprezes LMP1:
"Jeśli chodzi o nasze tempo, nie jestem szczególnie zmartwiony - cały projekt jest dopiero w początkowej fazie. Oczywiście, wycofanie samochodu z numerem 14 wszystkich nas poirytowało. Z samochodem numer 20 nie mieliśmy żadnych problemów przez cały, 6-godzinny wyścig. Trofeum w pierwszym starciu po powrocie to dla nas wielkie osiągnięcie i myślę, że wszyscy powinniśmy dziś spać spokojnie".



Alexander Hitzinger, dyrektor techniczny LMP1:
"Biorąc pod uwagę, jak skomplikowana jest nowa technologia, ukończenie wyścigu przez jeden z dwóch samochodów jest bardzo optymistyczne. Porsche 919 Hybrid z numerem 20 dojechał do mety bez problemów. Będziemy wnikliwie analizować przyczyny, które zadecydowały o wycofaniu się auta z numerem 14".

Andreas Seidl, szef zespołu LMP1:
"Chcę podziękować wszystkim obecnym na torze i w centrali, w Weissach. Trzecie miejsce Porsche 919 Hybrid z numerem 20 to zasłużona nagroda za ciężką pracę od chwili wyjazdu na tor w czerwcu 2013 roku. Podczas wyścigu nasi kierowcy nie popełnili żadnych błędów w najtrudniejszych sytuacjach. Świetna robota".

Timo Bernhard:
"Trudno liczyć na więcej. Podium w pierwszym wyścigu po powrocie Porsche do najwyższej klasy prototypów Le Mans to po prostu świetny wynik. Za mną dobry start, udało mi się pozostawać blisko aut z przodu. W pit stopie podjęliśmy trafne decyzje i wybraliśmy pośrednie ogumienie. Okazało się idealnym rozwiązaniem. Wielkie dzięki dla całego zespołu".

Brendon Hartley:
"To było niesamowite uczucie - zasiąść za kierownicą samochodu jako fabryczny kierowca Porsche i przekazać go Markowi. Miałem trudności podczas jazdy w deszczu, trudno było oszacować, gdzie tor jest suchy, a gdzie mokry. Starałem się nie jechać ryzykownie, ostrożnie obchodziłem się też z oponami. Jestem zadowolony ze swojego pierwszego występu".

Mark Webber:
"Mamy za sobą wyśmienity dzień. Cieszę się, że miałem swój wkład w wysiłkach zespołu i wszystkich w fabryce - wysiłkach, które doprowadziły nas do tego miejsca. Timo i Brendon też spisali się na medal. Wyścig był bardzo wymagający dla wszystkich kierowców, jazda na slickach podczas mżawki nigdy nie jest łatwa. Ze strategią zmiany opon trafiliśmy w dziesiątkę".

Neel Jani:
"Początek był udany, ale na pierwszy zakręcie pojechałem prosto i straciłem kilka pozycji. Miałem niewielki problem z podsterownością, trudno było mi podążać za samochodami przede mną. Na 24. okrążeniu wystąpił problem z lewym przednim kołem, znowu musiałem zjechać do boksu. Samochód wrócił na tor w ciągu zaledwie 16 minut, imponujący wynik. Niestety, na 30. kółku musieliśmy się wycofać z powodu kolejnego problemu".



919 Hybrid z dwoma różnymi systemami odzyskiwania energii to najbardziej zaawansowany samochód w historii Porsche - i najszybsze laboratorium badawcze dla przyszłych aut seryjnych. Lekki prototyp powstał z myślą o uzyskaniu ekstremalnych osiągów i maksymalnej wydajności. Poza odzyskiwaniem energii kinetycznej podczas hamowania (MGU-K) 919 Hybrid rekuperuje energię cieplną spalin w trakcie przyspieszenia (MGU-H). Unikalne w mistrzostwach WEC połączenie obu systemów oznacza dla Porsche wejście na zupełnie nowe terytorium. Kiedy kierowca korzysta z energii zgromadzonej w chłodzonych cieczą akumulatorach litowo-jonowych, elektryczny silnik przekazuje do przednich kół moc ponad 250 KM. W połączeniu z turbodoładowaną, spalinową jednostką V4 o pojemności 2 litrów o mocy ponad 500 KM zapewnia to tymczasowy napęd na obie osie.

Gości toru Silverstone wita wielki napis "Home of British Motor Racing" (w wolnym tłumaczeniu: "serce brytyjskiego motorsportu"). Pierwszy obiekt wyścigowy powstał tu w 1948 roku na terenie wojskowej bazy lotniczej. Dzisiejszy tor liczy 5,891 km i 18 zakrętów. Wiele z nich nosi nazwy znanych kierowców, jak choćby kombinacja Maggots-Becketts-Chapel. Silverstone leży w hrabstwie Northamptonshire, 130 km na północny zachód od Londynu.

Wyniki 6-godzinnego wyścigu na torze Silverstone, LMP1:
1. Davidson/Lapierre/Buemi (GB/F/CH), Toyota TS040 Hybrid, 167 okrążeń
2. Wurz/Sarrazin/Nakajima (A/F/J), Toyota TS040 Hybrid, 1 okrążenie straty
3. Bernhard/Webber/Hartley (D/AUS/NZ), Porsche 919 Hybrid, 2 okrążenia straty
4. Heidfeld/Prost/Beche (D/F/CH), Lola B12/60-Toyota, 8 okrążeń straty
5. Pla/Canal/Rusinov (F/F/RUS), Morgan-Nissan, 13 okrążeń straty
6. Bradley/Howson/Matsuda (GB/GB/J), Oreca 03-Nissan, 15 okrążeń straty


Długodystansowe Mistrzostwa Świata WEC

Sportowe prototypy i samochody GT rywalizują w Długodystansowych Mistrzostwach Świata WEC w czterech klasach: LMP1 (np. Porsche 919 Hybrid), LMP2, LMGTE-Pro (np. 911 RSR) i LMGTE-Am (np. 911 RSR i 911 GT3 RSR). Biorą one udział w jednym wyścigu, ale są osobno klasyfikowane.

Wyścigi WEC w sezonie 2014
20 kwietnia: Silverstone/Wielka Brytania
03 maja: Spa-Francorchamps/Belgia
14-15 czerwca: Le Mans/Francja
20 września: Austin/USA
12 października: Fuji/Japonia
02 listopada: Szanghaj/Chiny
15 listopada: Sakhir/Bahrajn
30 listopada: Sao Paulo/Brazil
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
 
 


 

 


www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2018 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry