Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl

NOWE NA STRONIE:
WYDARZENIA | 10 obrazków z Warsaw Motor Show 2018
TESTY | Bezpieczeństwo dziecka - wyposażenie samochodu | Volvo V60 II
BEZPIECZEŃSTWO DZIECI | Nowe oceny ADAC fotelików dziecięcych
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
Bezpieczeństwo aktywne | Zawieszenie

BILSTEIN potęguje doznania za kierownicą supersamochodu
10-12-2015 | źródło: materiały prasowe

Dwumiejscowa Alfa Romeo 4C imponuje wyrafinowaną linią nadwozia, ultralekką konstrukcją i wysokimi osiągami. Wydawać by się więc mogło, że to dzieło idealne, w którym nie da się już niczego udoskonalić.



Projekt sportowego coupe Alfy rodził się powoli, czym firma stopniowała napięcie wśród licznej rzeszy fanów motoryzacji. Prototyp został zaprezentowany w 2011 roku, a na jego seryjną wersję trzeba było czekać kolejne dwa lata. Od tego czasu Alfa 4C zdobyła na całym świecie liczne nagrody, ustanowiła nowy rekord okrążenia na kultowym torze Nurburgring, a "na co dzień" pełniła rolę safety car podczas zawodów Superbike World Championship.

W końcu trafiła w ręce specjalistów firmy BILSTEIN, którzy postanowili zamienić oryginalne zawieszenie na produkowane przez siebie. Wybór padł na zestaw gwintowanych amortyzatorów B16 PSS10 wyposażonych w przełącznik wyboru trybu jazdy na komfort lub sport. W każdym z nich można dodatkowo regulować nastawy, co otwiera zupełnie niespotykane dotąd możliwości. Ustawienia od jeden do trzy nadają miękkości, cztery - pięć odpowiadają oryginalnemu zawieszeniu Alfy, zaś od sześciu do dziesięciu uzyskiwana jest stopniowa twardość zapewniająca doskonałą przyczepność do nawierzchni drogi bądź toru wyścigowego.



Do kompletu amortyzatorów gwintowanych B16 PSS10 dodano sprężyny ERS firmy Eibach, które poza zachowaniem oryginalnego prześwitu, pozwalają też na jego obniżenie o 30 mm. Inżynierowie z firmy BILSTEIN znaleźli przy tym sposób na zrównoważenie sił poprzecznych oddziałujących na tylną oś napędową. Zamontowano w niej "do góry nogami" - czyli w unikalnej technologii BILSTEIN'a "upside-down" -amortyzatory o średnicy 50 mm. Zestaw uzupełniają niezbędne nasadki i wkładki sprężyn, które pozwalają na wymianę całego zawieszenia bez dokonywania jakichkolwiek modyfikacji.

Sportowe coupe Alfa Romeo 4C wyposażone zostało w turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1.75 litra i mocy 240 KM. Pozwala on na zryw do "setki" w czasie 4,5 sekundy i uzyskanie prędkości maksymalnej 258 km/h. Model ten, obok wersji 4C Spider, oferowany jest również w polskich salonach.
 
www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2018 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry