strona główna
www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl
Technika
w ostatnim numerze
www.jedz-bezpiecznie.pl
czytaj także
www.jedz-bezpiecznie.pl Reklama


Narodowy Eksperyment Bezpieczeństwa 2011

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe EuroNCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Targi, wystawy, imprezy

Sport

Badania na rzecz poprawy bezpieczeństwa

Euro NCAP nagradza Volvo za system WHIPS
20-01-2007, foto i rysunki: Volvo



Testy zderzeniowe Euro NCAP przeprowadzane są na wielu płaszczyznach, w których uzyskane wyniki w sposób szczegółowy pokazują stopień ochrony zapewniany przez dane auto. Analizują je później wnikliwie producenci samochodów, dla których stanowią nieocenione w dalszych pracach nad ulepszaniem systemów bezpieczeństwa, źródło informacji.

W ostatnim czasie specjaliści z organizacji Euro NCAP i ADAC (niemiecki Automobilklub współtworzący Euro NCAP) przeprowadzili m.in. badania na temat ochrony podróżnych w przypadku najechania na tył auta. Test ten obejmował fotele samochodowe i sposób ich zachowania przy zderzeniach. Specjaliści za najlepszy w tej dziedzinie wskazali oferowany przez Volvo fotel z system WHIPS. Podobne wyniki uzyskano wcześniej w badaniach przeprowadzonych przez Szwedzki Zarząd Dróg Publicznych i firmę ubezpieczeniową Folksam.



W trakcie uderzenia w tył auta na odniesienie poważnych urazów kręgów szyjnych narażone są osoby siedzące z przodu najechanego pojazdu. Aby temu przeciwdziałać skonstruowano m.in. aktywne zagłówki, które w chwili uderzenia maksymalnie wychylają się w stronę głowy siedzącej osoby.

Koncern Volvo swoje prace nad stworzeniem odpowiedniego przed tym zabezpieczenia rozpoczął w latach 80. Pierwszym ich efektem było skonstruowanie foteli, w których w momencie uderzenia w tył auta, cofało się oparcie z jednoczesnym przesunięciem się w przód zagłówka. W 1998 roku system został wprowadzony jako WHIPS (Whiplash Protection System). Konstrukcja przednich foteli w sposób kontrolowany wyhamowuje siły działające na szyję i kark. Obecnie WHIPS dostępny jest standardowo w każdym modelu Volvo.


Wszystkie współczesne modele Volvo wyposażone są standardowo w system WHIPS - na zdjęciu najnowsze Volvo C30.

Typowe sekwencje ruchu w trakcie zderzenia


0 ms (w milisekundach)


40 ms (w milisekundach)


80 ms (w milisekundach)


120 ms (w milisekundach)


160 ms (w milisekundach)

www.jedz-bezpiecznie.pl
czytaj także:

Aktualności
· Volvo Cars przejęte przez Chińczyków 03-08-2010
· Polska premiera Volvo S60 30-04-2010

Zapowiedzi
· Volvo C30 z napędem elektrycznym 21-12-2009
· Nowe Volvo S60 12-11-2009
· Ekologiczne Volvo w Genewie 02-03-2009
· Volvo C30 z napędem elektrycznym 02-10-2009
· Concept car Volvo S60 08-01-2009

Prezentacje
· Nowe Volvo S80 29-04-2006

Technika
· Volvo wprowadza nowy silnik GTDi 01-09-2010
· Innowacja Volvo w ochronie pieszych 17-04-2010
· EuroNCAP nagradza Volvo za system WHIPS 20-01-2007
· Centrum badań nad wypadkami 28-11-2006

Akcje przywoławcze do serwisów
· Volvo XC60 30-12-2009
· Volvo XC70, V70, XC60 i S80 07-06-2010
· Volvo XC70, V70 i S80 17-04-2010
· Volvo XC90 22-07-2010
· Volvo XC90 21-12-2009
www.jedz-bezpiecznie.pl
copyright 2002-2018 | magazyn motoryzacyjny "Jedź Bezpiecznie" wydawany jest od 2002 roku | wydawca: Williana | kontakt | do góry