portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Plusy i minusy - Cupra Born, elementy podnoszące bezpieczeństwo dzieci
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Honda, NIO i Toyota z ocenami Euro NCAP
TESTY | Dziecko w Cupra Born - foteliki i wózki

Portal dla wszystkich uczestnikw ruchu drogowego | Jed Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
Wyniki test�w zderzeniowych EuroNCAP | Honda Civic | Lipiec 2017

Honda Civic
13-07-2017 | tekst: Maciej Kalisz | foto i film: EuroNCAP

Nowa generacja Hondy Civic otrzyma�a o jedn� gwiazdk� mniej w por�wnaniu do poprzednich test�w. Pomimo to ocena za systemy podnosz�ce bezpiecze�stwo jest jedn� z najwy�szych, jakie przyznano w tym roku.





Produkowana od 1972 roku Honda Civic doczeka�a si� ju� dziesi�tej generacji. Na rynkach europejskich oferowana jest w dw�ch wersjach nadwozia - sedan i hatchback. Model 5-drzwiowy, ze standardowym wyposa�eniem i kierownic� po prawej stronie, poddany zosta� ocenom specjalist�w z EuroNCAP. Dla Civica by�a to ju� si�dmy raz w historii tych test�w zderzeniowych, w dw�ch ostatnich otrzyma� maksymaln� liczb� 5 gwiazdek.

Tym razem Honda Civic otrzyma�a 4 gwiazdki, co wynika z obowi�zuj�cej skali procentowej w poszczeg�lnych testach. Maksymalna nota 5 gwiazdek przyznawana jest w przypadku osi�gni�cia 80 proc. maksymalnej oceny za bezpiecze�stwo doros�ych, 75 proc. za bezpiecze�stwo dzieci, 60 proc. za ochron� pieszych i 50 proc. za systemy podnosz�ce bezpiecze�stwo. W przypadku tego modelu bezpiecze�stwo dzieci oceniono na 33 pkt. czyli 67 proc. maksymalnej oceny. Warto podkre�li�, �e 10,7 pkt. (88 proc.) za systemy podnosz�ce bezpiecze�stwo jest trzecim, najlepszym wynikiem osi�gni�tym przez 24 modele w tegorocznych testach EuroNCAP.

Standardowe wyposa�enie testowanej Hondy Civic obejmuje m.in. 6 poduszek powietrznych, przednie i tylne pasy bezpiecze�stwa z pirotechnicznymi napinaczami i ogranicznikiem napi�cia, przednie pasy bezpiecze�stwa z napinaczami, sygnalizacj� niezapi�cia pas�w bezpiecze�stwa dla wszystkich miejsc, system mocowania fotelik�w Isofix na skrajnych miejscach kanapy oraz wy��cznik przedniej poduszki powietrznej pasa�era.



Bezpiecze�stwo doros�ych 35 pkt. (92 proc.)

Podczas uderzenia przodem w przeszkod� odkszta�caln� na obu manekinach stwierdzono ryzyko odniesienie obra�e� dolnych partii n�g - u kierowcy dodatkowo klatki piersiowej (za co przyznano 7,1 z 8 pkt). Natomiast podczas pr�by uderzenia ca�� szeroko�ci� w przeszkod� sta�� r�wnie� stwierdzono ryzyko odniesienia obra�e� klatki piersiowej - na manekinie pasa�era, kt�ry w tej pr�bie siedzi na kanapie po przek�tnej stronie do kierowcy, w stopniu niebezpiecznym dla �ycia (7,2 na 8 pkt.).

W przypadku uderzenia w bok Hondy Civic oraz po uderzeniu auta w s�up stwierdzono ochron� manekina kierowcy na optymalnym poziomie (16 z 16 pkt.). Poziom ochrony kr�g�w szyjnych przez zag��wki na przednich by� wy�szy, ni� na tylnych miejscach przyznano (1,7 z 3 pkt).

Dzia�anie systemu AEB, kt�rego zadaniem jes minimalizowanie skutk�w kolizji podczas jazdy w mie�cie oceniono na maksymalne 3 pkt.

Bezpiecze�stwo dzieci 33 pkt. (67 proc.)

W przypadku Hondy Civic wykorzystano fotelik Britax-Romer KidFix z nak�adk� XP (dla manekina 6-letniego dziecka) i podk�adk� podwy�szaj�c� francuskiej marki Nania (dla manekina 10-letniego dziecka). Podczas testu zderzenia czo�owego (w przeszkod� odkszta�caln�) stwierdzono obci��enia kr�g�w szyjnych u starszego dziecka, z kolei u m�odszego wyst�pi�y wi�ksze obci��enia szyi i skrajnie niebezpiecznie si�y dzia�aj�ce na klatk� piersiow� (11,7 z 16 pkt). Przy uderzeniu bocznym (od strony wi�kszego manekina) ochrona m�odzszego dziecka by�a na optymalnym poziomie, w przypadku starszego nast�pi�o uderzenie w twarde elementy samochodu (4 z 8 pkt).

Testowana Honda Civic zosta�a wyposa�ona w mocowania Isofix na skrajnych miejscach kanapy (standard i-Size). Specjali�ci z EuroNCAP nie mieli uwagi co do czytelno�ci aktualnego statusu przedniej poduszki powietrznej pasa�era (6 z 13 pkt).

EuroNCAP ocenia te� jako�� monta�u wybranych przez siebie 11 modeli fotelik�w dzieci�cych. W zale�no�ci od konstrukcji mog� by� one mocowane za pomoc� pasa bezpiecze�stwa osoby doros�ej lub systemu Isofix. W sumie przyznano tylko 11,3 z 12 punkt�w.

W trakcie pr�b z fotelikami montowanymi za pomoc� pasa bezpiecze�stwa na przednim miejscu pasa�era, stwierdzono problemy z wygodnym zapi�ciem klamry w przypadku:
- Maxi-Cosi CabroFix (przedni fotel pasa�era),
- Britax-Romer King II LS (oba miejsca w III-rz�dzie),
- Britax-Romer KidFix XP (oba miejsca w III-rz�dzie).
Na tym miejscu pozytywnie oceniono jedynie ustawienie fotelika Maxi-Cosi CabrioFix z opcjonalnďż˝ bazďż˝ EasyBase2.

Ze wzgl�d�w konstrukcyjnych - centralny tunel - na �rodkowym miejscu kanapy nie mo�na zamontowa� fotelika Maxi-Cosi CabrioFix z opcjonaln� baz� EasyBase2 (brak miejsca na roz�o�enie nogi stabilizuj�cej).



Ochrona pieszych 31,7 pkt. (75 proc.)

Za ochron� na wysoko�ci zderzaka (n�g doros�ego pieszego) i kraw�dzi maski (miednicy) przyznano maksymalne oceny po 6 pkt. Na powierzchni maski (g�owy) najwi�ksze zagro�enie stanowi podszybie oraz podstawy s�upk�w A - 15,031 z 24 pkt.

Dzia�anie systemu AEB, z funkcj� wykrywania pieszego, oceniono na 4,6 z 6 punkt�w.

Elementy podnosz�ce bezpiecze�stwo 10,7 pkt. (88 proc.)

Z branych pod uwag� element�w wyposa�enia podnosz�cych bezpiecze�stwo Honda Civic (sedan) posiada��pe�ny komplet: ogranicznik pr�dko�ci (2,3 z 3 pkt.), sygnalizacj� niezapi�tych pas�w bezpiecze�stwa (3/3 pkt.), asystenta utrzymania pasa ruchu (2,7/3 pkt.) i system AEB dzia�aj�cy przy wy�szych pr�dko�ciach (2,7/3 pkt.).
 

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry

td width="115" align="left">

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry