Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl

NOWE NA STRONIE:
TARGI | Toyota Corolla, Camry i RAV4 | Salon Samochodowy Paryż 2018
TARGI | SEAT Taracco | Salon Samochodowy Paryż 2018
TARGI | Porsche Macan | Salon Samochodowy Paryż 2018
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
TESTY
Partnerzy naszych testówMaxi-CosiBritax-RomerRecaroX-landerQuinny

Bezpieczeństwo dziecka | Foteliki i wózki | Citroen C3 Aircross


Dziecko w Citroenie C3 Aircross - foteliki i wózki

18-09-2018 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Testowana wersja Citroena C3 Aircross została wyposażona w dwie, niezależnie przesuwane części kanapy z regulowanym kątem oparcia oraz podwójną podłogę bagażnika. Podczas wszystkich naszych prób przyjęliśmy jedno ustawienie dla tych elementów.

TESTY | Dziecko w Citroenie C3 Aircross - foteliki i wózki | Citroen C3 Aircross

Wózki dziecięce użyte w teście Citroena C3 Aircross:

• grupa 0/0+ Maxi-Cosi model Pebble Plus montowany tyłem do kierunku jazdy za pomocą pasa bezpieczeństwa lub opcjonalnej bazy Isofix 2WayFix z nogą stabilizującą - zestaw zgodny z regulacją i-Size,

• grupa 0/1 Maxi-Cosi model 2WayPearl montowany tyłem lub przodem do kierunku jazdy za pomocą opcjonalnej bazy Isofix 2wayFix z nogą stabilizującą - zestaw zgodny z regulacją i-Size,

• grupa 1 Britax-Romer model Trifix montowany przodem do kierunku jazdy za pomocą Isofix z dodatkowym punktem kotwiczenia top-tether z system SI-PAD chroniącym przy zderzeniach bocznych,

• grupa 2-3 Recaro model Monza Nova 2 Seatfix montowany przodem do kierunku jazdy za pomocą Isofix z systemem ASP chroniącym przy zderzeniach bocznych.

Poznaj nasze oceny z montażu fotelików dziecięcych i pakowania wózków do bagażnika Citroena C3

TESTY | Dziecko w Citroenie C3 Aircross - foteliki i wózki | Citroen C3 Aircross

Dezaktywacja przedniej poduszki powietrznej pasażera pozwala na ustawienie na jego siedzeniu fotelika dziecięcego w pozycji tyłem do kierunku jazdy. W Citroenie C3 Aircross można go zamontować jedynie za pomocą samochodowego pasa bezpieczeństwa (ma on regulowaną wysokość). Podczas próby z wykorzystaniem fotelika Maxi-Cosi Pebble Plus nie odnotowaliśmy żadnych problemów.

TESTY | Dziecko w Citroenie C3 Aircross - foteliki i wózki | Citroen C3 Aircross

Ustawienie na przednim miejscu fotelika dziecięcego w pozycji tyłem do kierunku jazdy wymaga maksymalnego odsunięcia całości od kokpitu. Pomimo to osoba dorosła siedząca na kanapie nie powinna narzekać na brak miejsca na wysokości swoich kolan.

Citroen nie oferuje w C3 Aircross regulacji wysokości fotela pasażera, który w tym przypadku powinien być maksymalnie opuszczony. Poza bazową wersją Live, można je doposażyć w funkcję podgrzewnia - dopłata 800 złotych.

TESTY | Dziecko w Citroenie C3 Aircross - foteliki i wózki | Citroen C3 Aircross

Pary mocowań Isofix znajdują się wyłącznie na skrajnych miejscach kanapy. Pomimo, że nie zostały obudowane plastikowymi nakładkami, bez problemu wsunęliśmy w nie szyny naszych fotelików dziecięcych. Podczas montażu bazy Maxi-Cosi 2WayFix z nogą stabilizującą nie było żadnych problemów. Pomimo, że małe, za to szeroko otwierane drzwi, nie utrudniały wkładania i wyjmowania z samochodu fotelika Pebble Plus.

Do naszych testów z fotelikami dziecięcymi przyjęliśmy ustawienie oparć kanapy w pionie i maksymalne cofnięcie całości.

TESTY | Dziecko w Citroenie C3 Aircross - foteliki i wózki | Citroen C3 Aircross

Ustawienie na kanapie fotelika dzięcięcego w pozycji tyłem do kierunku jazdy, wymaga przesunięcia siedzenia pasażera maksymalnie do kokpitu. W tej sytuacji osoba dorosła nie powinna narzekać na brak miejsca na wysokości swoich kolan.

TESTY | Dziecko w Citroenie C3 Aircross - foteliki i wózki | Citroen C3 Aircross

Na tej samej bazie Isofix zamontowaliśmy fotelik Maxi-Cosi 2WayPearl. Wysoko zawieszone nadwozie C3 Aircross ułatwia wykonanie wszystkich czynności związanych z posadzeniem dziecka do fotelika i zapięcia go szelkami.

TESTY | Dziecko w Citroenie C3 Aircross - foteliki i wózki | Citroen C3 Aircross

Po zmianie kierunku montażu fotelika 2WayPearl (nasza redakcja zaleca jednak korzystanie z pozycji tyłem do kierunku jazdy) wyjęliśmy zagłówek z kanapy. Dzięki temu bez problemów mogliśmy regulować kąt pochylenia skorupy w pełnym zakresie.

Wszystkie wykorzystywane przez nas elementy Maxi-Cosi, jak i konstrukcja kanapy Citroena C3 Aircross, spełniają normę i-Size.

TESTY | Dziecko w Citroenie C3 Aircross - foteliki i wózki | Citroen C3 Aircross

Dodatkowe punkty kotwiczenia fotelików dziecięcych typu Isofix umieszczono z tyłu oparć kanapy. Klamrę z pasem stabilizującym najprościej zapiąć od strony kabiny pasażerskiej.

TESTY | Dziecko w Citroenie C3 Aircross - foteliki i wózki | Citroen C3 Aircross

Pomimo braku plastikowych prowadnic na mocowaniach Isofix również łatwo wsunęliśmy w nie grubsze szyny fotelika Britax-Romer TriFix. Bez problemu mogliśmy też regulować w pełnym zakresie kąt pochylenia skorupy fotelika.

TESTY | Dziecko w Citroenie C3 Aircross - foteliki i wózki | Citroen C3 Aircross

Podstawa największego fotelika - Recaro Monza Nova 2 Seatfix - nie zasłaniała klamry do wpięcia pasa bezpieczeństwa, z którego korzysta również dziecko. Bez problemu ustawiliśmy też maksymalną wysokość zagłówka fotelika - zmierzona przez nas odległość od siedziska kanapy do podsufitki wynosi 88 cm.

Przy wszystkich wymienionych ustawieniach fotelików bez problemu mogliśmy przesuwać poszczególne części kanapy i zmieniać kąt pochylenia oparć.

TESTY | Dziecko w Citroenie C3 Aircross - foteliki i wózki | Citroen C3 Aircross

Od 2014 roku obowiązuje w Polsce przepis pozwalający na przewożenie dziecka (powyżej 3 roku życia) poza fotelikiem w sytuacji, gdy na kanapie nie ma miejsca na montaż trzeciej sztuki. Zwracamy na to uwagę w naszych testach, z regułu praktycznie we wszystkich testowanych samochodach jest to fizycznie niemożliwe (dziecko musi siedzieć na środkowym miejscu i być prawidłowo zapięte pasem bezpieczeństwa).

W Citroenie C3 Aircross, tak jak w większości testowanych przez nas modeli, stanowczo odradzamy ten sposób przewożenia dziecka. Tym bardziej, że środkowy pas bezpieczeństwa zamontowany został w podsufitce, co przy sylwetce dziecka nie zapewnia prawidłowego ułożenia na odcinku barkowym. Zmierzona przez nas szerokość kanapy wynosi 123 centymetry, zaś wolna przestrzeń pomiędzy fotelikami na poziomie siedziska to 31 cm.

TESTY | Dziecko w Citroenie C3 Aircross - foteliki i wózki | Citroen C3 Aircross

Wózki dziecięce użyte w teście Citroena C3 Aircross:

• dwuczęściowy X-lander z gondolą X-pram,
• spacerówka Quinny model Zapp Xtra 2.

TESTY | Dziecko w Citroenie C3 Aircross - foteliki i wózki | Citroen C3 Aircross

Testowana przez nas wersja Shine została fabrycznie wyposażona w system przesuwanych siedzeń kanapy (dzielonych w proporcji 1/3-2/3) z regulacją kąta pochylenia oparć oraz podwójną podłogę bagażnika. Dzięki temu można konfigurować wielkość przestrzeni bagażowej pomiędzy 410 a 520 litrów pojemności. W naszym teście przyjęliśmy tylko jedną pozycję - maksymalne cofnięcie kanapy i ustawienie oparć w pionie oraz - ze względu na dostępność uchwytów do mocowania linek zabezpieczających przewożone wózki - obniżenie podłogi.

TESTY | Dziecko w Citroenie C3 Aircross - foteliki i wózki | Citroen C3 Aircross

W tej konfiguracji - według naszych pomiarów na poziomie obniżonej podłogi - długość bagażnika Citroena C3 Aircross wynosi 74 cm (maksymalne przesunięcie daje 90 cm), szerokość między nadkolami 100 cm, głębokość 15 cm, zaś wysokość do ruchomej półki 62 cm.

TESTY | Dziecko w Citroenie C3 Aircross - foteliki i wózki | Citroen C3 Aircross

Bez problemu zmieściliśmy w nim wszystkie elementy używanych przez nas wózków dziecięcych. Wysokość progu ładunkowego wynosi 70 cm, zaś klapa bagażnika otwiera się na wysokość 202 cm.

Polecamy
  TESTY | Dziecko w Citroenie C3 Aircross | Citroen C3 Aircross TESTY | Plusy i minusy - Wygodny, praktyczny i dynamiczny, chociaż to mały crossover | Citroen C3 Aircross

 

Dziecko w Citroenie C3 Aircross - wyposażenie samochodu

Plusy i minusy - Wygodny, praktyczny i dynamiczny, chociaż to mały crossover

Partnerzy naszych testówMaxi-CosiBritax-RomerRecaroX-landerQuinny
 
 
www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2018 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry