Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl

NOWE NA STRONIE:
WYDANIE NA WEEKEND | Elektromobilność, VW T6.1, Orlen, GDDKiA, Mustang
TESTY | Dziecko w Fordzie Grand Tourneo Connect - wyposażenie samochodu
TESTY | Pierwsze wrażenia - Mikrobus dla 7 osób | Ford Tourneo Connect
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

TESTY

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020

Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

Wydanie na weekend

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji

 
TESTY
Partnerzy naszych testówMaxi-CosiBritax-RomerRecaroX-landerQuinny

Bezpieczeństwo dziecka | Foteliki i wózki | DS 7 Crossback


Dziecko w DS 7 Crossback - foteliki i wózki

30-01-2019 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Wybranie pakietu z elektryczną regulacją foteli wyklucza posiadanie na prawym miejscu trzeciej pary mocowań Isofix. Bagażnik DS 7 Crossback już w podstawowej konfiguracji okazał się bardzo funkcjonalną przestrzenią dla naszych wózków dziecięcych.

TESTY | Dziecko w DS 7 Crossback  - foteliki i wózki | DS 7 Crossback

Wózki dziecięce użyte w teście DS 7 Crossback:

• grupa 0/0+ Maxi-Cosi model Pebble Plus montowany tyłem do kierunku jazdy za pomocą pasa bezpieczeństwa lub opcjonalnej bazy Isofix 2WayFix z nogą stabilizującą - zestaw zgodny z regulacją i-Size,

• grupa 0/1 Maxi-Cosi model 2WayPearl montowany tyłem lub przodem do kierunku jazdy za pomocą opcjonalnej bazy Isofix 2wayFix z nogą stabilizującą - zestaw zgodny z regulacją i-Size,

• grupa 1 Britax-Romer model Trifix montowany przodem do kierunku jazdy za pomocą Isofix z dodatkowym punktem kotwiczenia top-tether z system SI-PAD chroniącym przy zderzeniach bocznych,

• grupa 2-3 Recaro model Monza Nova 2 Seatfix montowany przodem do kierunku jazdy za pomocą Isofix z systemem ASP chroniącym przy zderzeniach bocznych.

TESTY | Dziecko w DS 7 Crossback  - foteliki i wózki | DS 7 Crossback

Fabrycznie każda wersja DS 7 Crossback wyposażona jest w mocowania Isofix na prawym miejscu pasażera. W naszym przypadku zastosowano opcję z elektryczną regulacją fotela, która wyklucza dostępność tych uchwytów. Stąd jedynym sposobem na zamocowanie fotelika dzięcięcego są pasy bezpieczeństwa (mają regulację wysokości). Podczas prób z naszym Maxi-Cosi Pebble Plus, tyłem do kierunku jazdy, nie zauważyliśmy żadnych problemów.

W testowanym DS 7 oba fotele miały wyprofilowania zapewniające dobre trzymanie boczne. Według naszych pomiarów długość siedziska to 49 cm, korzystając z elektrycznej regulacji podparcia ud uzyskamy 54 cm. Zalecamy jej użycie dla lepszego posadowienia podstawy fotelika.

TESTY | Dziecko w DS 7 Crossback  - foteliki i wózki | DS 7 Crossback

Ustawienie na prawym miejscu pasażera fotelika dziecięcego w pozycji tyłem do kierunku jazdy wymaga odsunięcia całości od kokpitu. Należy też maksymalnie obniżyć siedzisko, a oparcie ustawić w pionie (w naszym przypadku osiągniemy to dzięki elektrycznej regulacji fotela pasażera). W takiej konfiguracji osoba dorosła siedząca z tyłu nie powinna narzekać na brak miejsca na wysokości swoich kolan (uwagę zwraca odpowiednie wyprofilowanie pleców foteli).

TESTY | Dziecko w DS 7 Crossback  - foteliki i wózki | DS 7 Crossback

Na skrajnych miejscach kanapy umieszczono dwie pary mocowań fotelików dziecięcych typu Isofix. Nie zostały one obudowane plastikowymi nakładkami, zastosowano jedynie wyprofilowania tapicerki siedziska. Pomimo to z łatwością można w nie wsunąć szyny fotelika. Podczas montażu bazy Maxi-Cosi 2WayFix i rozstawiania nogi stabilizującej nie mieliśmy żadnych problemów.

Na tej bazie można też zamontować fotelik Pebble Plus. Szeroko otwierane drzwi ułatwiają jego wkładanie i wyjmowanie z wnętrza DS 7 Crossback.

Nasz egzemplarz samochodu wyposażony był fabrycznie w elektryczną regulację kąta pochylenia oparcia (opcja w Be Chic i So Chic). Przy próbach z fotelikiem zachowaliśmy tę samą, maksymalnie zbliżoną do pionu, pozycję.

TESTY | Dziecko w DS 7 Crossback  - foteliki i wózki | DS 7 Crossback

Ustawienie na kanapie fotelika dziecięcego w pozycji tyłem do kierunku jazdy wymaga maksymalnego dosunięcia fotela pasażera do kokpitu. Pomimo to osoba dorosła siedząca z przodu nie powinna narzekać na brak miejsca na wysokości swoich kolan. Dużą swobodę zapewniają wyprofilowania linii kokpitu, szczególnie klapy tradycyjnego schowka na rękawiczki.

TESTY | Dziecko w DS 7 Crossback  - foteliki i wózki | DS 7 Crossback

Na bazie 2WayFix można również ustawić fotelik 2WayPearl w pozycji tyłem do kierunku jazdy (zalecamy korzystanie z tego położenia możliwie najdłużej). Wszystkie czynności związane z wkładaniem i zapinaniem dziecka ułatwiają nie tylko szerokie drzwi, ale też i wysokie nadwozie DS 7 Crossback.

TESTY | Dziecko w DS 7 Crossback  - foteliki i wózki | DS 7 Crossback

Gdy dziecko podrośnie fotelik 2WayPearl na bazie 2WayFix można obrócić przodem do kierunku jazdy. W tym ustawieniu bez przeszkód mogliśmy regulować kąt pochylenia skorupy fotelika w pełnym zakresie.

Wszystkie wykorzystywane przez nas elementy firmy Maxi-Cosi oraz kanapa DS 7 Crossback zaprojektowane zostały według standardu i-Size.

TESTY | Dziecko w DS 7 Crossback  - foteliki i wózki | DS 7 Crossback

W plecach oparć kanapy znajdują się dwa dodatkowe punkty kotwiczenia top-tether dla fotelików dziecięcych typu Isofix. Dostęp do nich ułatwiają składane oparcia kanapy (standard 60:40 w każdej wersji wyposażenia), ale na czas wpięcia pasa fotelika Britax-Romer TriFix zdemontowaliśmy z tego miejsca zagłówek.

TESTY | Dziecko w DS 7 Crossback  - foteliki i wózki | DS 7 Crossback

Podczas wsuwania szyn fotelika TriFix nie mieliśmy żadnych problemów. Podobnie jak z możliwością regulacji kąta pochylenia jego skorupy w pełnym zakresie. Podstawa fotelika miała optymalne oparcie na siedzisku kanapy (według naszych pomiarów ma ono 46 cm długości). Zagłówek kanapy ustawiliśmy na maksymalną wysokość (78 cm).

TESTY | Dziecko w DS 7 Crossback  - foteliki i wózki | DS 7 Crossback

Podstawa fotelika Recaro Monza Nova 2 SeatFix nie zakrywa zamka do wpięcia pasa bezpieczeństwa, z którego w tym przypadku korzysta także dziecko. Dla optymalnego oparcia fotelika zdemontowaliśmy zagłówek kanapy. Według naszych pomiarów wysokość od siedziska kanapy do podsufitki mierzy 92 cm.

TESTY | Dziecko w DS 7 Crossback  - foteliki i wózki | DS 7 Crossback

Od 2014 roku obowiązuje w Polsce przepis pozwalający na przewożenie dziecka (powyżej 3 roku życia) poza fotelikiem w sytuacji, gdy na kanapie nie ma miejsca na montaż trzeciej sztuki. Zwracamy na to uwagę w naszych testach, z regułu praktycznie we wszystkich testowanych samochodach jest to fizycznie niemożliwe (dziecko musi siedzieć na środkowym miejscu i być prawidłowo zapięte pasem bezpieczeństwa).

DS 7 Crossback, chociaż jest dużym SUV-em, nie jest tu wyjątkiem i stanowczo odradzamy ten sposób przewożenia dziecka. Według naszych pomiarów szerokość siedziska kanapy ma 130 cm, po zamontowaniu dwóch naszych fotelików po środku pozostało 30 cm wolnego miejsca. Wciśnięcie tu dziecka jest karkołomnym pomysłem, jednak podstawowe zagrożenie stanowi wysokość umieszczonego pasa bezpieczeństwa. Po zapięciu nie zapewni on sylwetce dziecka prawidłowego ułożenia na odcinku barkowym. Środkowy zagłówek nie ma regulacji, zmierzona przez nas wysokość od siedziska kanapy do górnej krawędzi wynosi 72 cm.

TESTY | Dziecko w DS 7 Crossback  - foteliki i wózki | DS 7 Crossback

Wózki dziecięce użyte w teście DS 7 Crossback:

• dwuczęściowy X-lander z gondolą X-pram,

• spacerówka Quinny model Zapp Xtra 2.

TESTY | Dziecko w DS 7 Crossback  - foteliki i wózki | DS 7 Crossback

Testowany egzemplarz DS 7 Crossback posiadał podwójną podłogę bagażnika. Wszystkie próby z wózkami dziecięcymi przeprowadziliśmy w górnym położeniu, który jest niemal równy z progiem załadunkowym. Według naszych pomiarów podłoga ma wymiar 93 cm długości i 113 cm szerokości między nadkolami. Wysokość od niej do ruchomej półki bagażnika mierzy 46 cm. Na tej przestrzeni, po zdjęciu przednich kółek z podwozia, zmieściliśmy obie części wózka dziecięcego X-lander.

Podobnie jak przy montażu fotelików, tak i przy próbach z wózkami oparcie kanapy pozostawiliśmy w tej samej, maksymalnie zbliżonej do pionu, pozycji.

TESTY | Dziecko w DS 7 Crossback  - foteliki i wózki | DS 7 Crossback

W bagażniku znajdują się cztery uchwyty do mocowania siatki lub linek zabezpieczających przewożone przedmioty. Krótszy wózek spacerowy Quinny Zapp Xtra 2 praktyczniej umieścić wzdłuż nadkola. Po bokach, przy otworze klapy, mamy dwa dodatkowe, otwarte schowki o głębokości 10 cm.

TESTY | Dziecko w DS 7 Crossback  - foteliki i wózki | DS 7 Crossback

W górnym położeniu podłogi bez przeszkód zmieściły się jednocześnie dwa nasze wózki dziecięce. Wysokość od podłoża do górnej krawędzi zderzaka wynosi 70 cm, do progu załadunkowego 75 cm.

Klapa otwiera i zamyka się automatycznie za pomocą przycisku lub ruchu stopy pod zderzakiem - to opcja w pakiecie z bezkluczykowym dostępem do samochodu za dopłatą 2000 złotych. Wysokość otwartej klapy wynosi 194 cm.

TESTY | Dziecko w DS 7 Crossback  - foteliki i wózki | DS 7 Crossback

Pod górnym poziomem podłogi znajduje się foremna kuweta o wymiarach 98x92x10 cm.

POLECAMY
TESTY | Pierwsze wrażenia - Francuski szyk na czterech kołach | DS 7 Crossback TESTY | Dziecko w DS 7 Crossback  - wyposażenie samochodu | DS 7 Crossback  

Pierwsze wrażenia - Francuski szyk na czterech kółkach

Bezpieczeństwo dziecka - wyposażenie samochodu

 

Partnerzy naszych testówMaxi-CosiBritax-RomerRecaroX-landerQuinny
 
 
www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2019 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry