Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl

NOWE NA STRONIE:
WYDARZENIA | 10 obrazków z Warsaw Motor Show 2018
TESTY | Bezpieczeństwo dziecka - wyposażenie samochodu | Volvo V60 II
BEZPIECZEŃSTWO DZIECI | Nowe oceny ADAC fotelików dziecięcych
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
TESTY
Partnerzy naszych testówMaxi-CosiBritax-RomerRecaroX-landerQuinny

Bezpieczeństwo dziecka | Foteliki i wózki | Nissan LEAF II


Dziecko w Nissanie LEAF II - foteliki i wózki

04-09-2018 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Na wyposażeniu seryjnym nowego Nissana LEAF znajdują się trzy pary mocowań do fotelików dziecięcych typu Isofix z dodatkowym punktem kotwiczenia. Bagażnik, choć w naszym przypadku ograniczony subwooferem i kablami do ładowania, okazał się bardzo pojemny.

TESTY | Dziecko w Nissanie LEAF II - foteliki i wozki | Nissan LEAF II

Wózki dziecięce użyte w teście Nissanie LEAF II:

• grupa 0/0+ Maxi-Cosi model Pebble Plus montowany tyłem do kierunku jazdy za pomocą pasa bezpieczeństwa lub opcjonalnej bazy Isofix 2WayFix z nogą stabilizującą - zestaw zgodny z regulacją i-Size,

• grupa 0/1 Maxi-Cosi model 2WayPearl montowany tyłem lub przodem do kierunku jazdy za pomocą opcjonalnej bazy Isofix 2wayFix z nogą stabilizującą - zestaw zgodny z regulacją i-Size,

• grupa 1 Britax-Romer model Trifix montowany przodem do kierunku jazdy za pomocą Isofix z dodatkowym punktem kotwiczenia top-tether z system SI-PAD chroniącym przy zderzeniach bocznych,

• grupa 2-3 Recaro model Monza Nova 2 Seatfix montowany przodem do kierunku jazdy za pomocą Isofix z systemem ASP chroniącym przy zderzeniach bocznych.

TESTY | Dziecko w Nissanie LEAF II - foteliki i wozki | Nissan LEAF II

Dezaktywacja poduszki powietrznej pasażera pozwala na ustawienie fotelika dziecięcego tyłem do kierunku jazdy. Pomimo pary Isofix na przednim miejscu zaczynamy jednak próby od montażu fotelika bez bazy Isofix. Podczas ustawienia Maxi-Cosi Pebble Plus i mocowania go za pomocą pasa bezpieczeństwa mieliśmy jedno zastrzeżenie. Zamek do klamry pasa schowany jest za głęboko, co utrudnia jego wpięcie i wypięcie.

W standardzie wyposażenia wersji Tekna otrzymujemy podgrzewane fotele z przodu i tyłu.

TESTY | Dziecko w Nissanie LEAF II - foteliki i wozki | Nissan LEAF II

Właściwą próbę z fotelikiem Pebble Plus przeprowadzamy na bazie Maxi-Cosi 2WayFix. Do jej wpinania w zaczepy Isofix oraz ustawiania nogi stabilizującej nie mieliśmy zastrzeżeń. Fotel pasażera nie ma regulacji wysokości.

Mocowania Isofix schowano pomiędzy siedzisko i oparcie fotela pasażera, jak i skrajnych miejsc kanapy. Pomimo braku prowadnic czy plastikowych nakładek w łatwy sposób włożyliśmy w nie szyny każdego z naszych fotelików.

TESTY | Dziecko w Nissanie LEAF II - foteliki i wozki | Nissan LEAF II

Ustawienie z przodu fotelika dziecięgo tyłem do kierunki jazdy wymaga odsunięcia całości od kokpitu. Pomimo to osoba dorosła siedząca z tyłu nie powinna narzekać na brak miejsca na wysokości swoich kolan.

TESTY | Dziecko w Nissanie LEAF II - foteliki i wozki | Nissan LEAF II

Na bazie 2WayFix zamontować można także fotelik Maxi-Cosi 2WayPearl w pozycji tyłem do kierunku jazdy. Tu również nie mieliśmy żadnych zastrzeżeń.

TESTY | Dziecko w Nissanie LEAF II - foteliki i wozki | Nissan LEAF II

Fotelik 2WayPearl na bazie 2WayFix można zamontować także przodem do kierunku jazdy. W tej pozycji bez przeszkód mogliśmy regulować pochylenie skorupy fotelika.

TESTY | Dziecko w Nissanie LEAF II - foteliki i wozki | Nissan LEAF II

Parze Isofix na przednim miejscu pasażera towarzyszy dodatkowy punkt kotwiczenia, tzw. top-tether. Znajduje się on na samym dole oparcia fotela, jego zapięcie nie stanowi żadnego problemu.

TESTY | Dziecko w Nissanie LEAF II - foteliki i wozki | Nissan LEAF II

W pierwszej próbie z fotelikiem Britax-Romer TriFix zostawiliśmy zagłówek, który jednak opierał się o nasz fotelik, stąd decyzja o jego demontażu. Bryła fotelika idealnie pasowała do wyprofilowań fotela pasażera. Bez przeszkód mogliśmy regulować kątem pochylenia skorupy fotelika.

TESTY | Dziecko w Nissanie LEAF II - foteliki i wozki | Nissan LEAF II

Zagłówek przednich miejsc Nissana LEAF II nachylony jest do przodu, co nie pozwala na pełne oparcie fotelika dziecięcego Recaro Monza Nova 2 Seatfix. Stąd decyzja o jego zdemontowaniu. W tym przypadku również mamy zastrzeżenie do głębokości zamontowania zamka do wpięcia pasa bezpieczeństwa, osobie dorosłej trudno włożyć tam rękę, z czym bez problemu poradziło sobie dziecko.

TESTY | Dziecko w Nissanie LEAF II - foteliki i wozki | Nissan LEAF II

Kolejne uchwyty Isofix znajdują się na skrajnych miejscach kanapy (długość siedziska mierzy 46 cm). Do mocowania bazy Maxi-Cosi 2WayFix z fotelikiem Pebble Plus nie mieliśmy zastrzeżeń. Szeroko otwierane drzwi z tyłu ułatwiają wkładanie i wyjmowanie z samochodu tego nosidełka.

TESTY | Dziecko w Nissanie LEAF II - foteliki i wozki | Nissan LEAF II

Ustawienie na kanapie fotelika dziecięcego w pozycji tyłem do kierunku jazdy wymaga przesunięcia fotela pasażera do kokpitu. Pomimo to osoba dorosła nie powinna narzekać na brak miejsca na wysokości kolan.

TESTY | Dziecko w Nissanie LEAF II - foteliki i wozki | Nissan LEAF II

Podobnie jak z przodu również na kanapie ustawialiśmy fotelik Maxi-Cosi 2WayPearl na bazie Isofix. W pozycji tyłem do kierunku jazdy (z której zalecamy korzystać możliwie najdłużej) wykonanie wszystkich czynności związanych z włożeniem dziecka i zapięciem go pięciopunktowymi szelkami ułatwiają szeroko otwierane drzwi samochodu.

TESTY | Dziecko w Nissanie LEAF II - foteliki i wozki | Nissan LEAF II

Fotelik 2WayFix można ustawić także przodem do kierunku jazdy. W tej pozycji ustawiliśmy maksymalną wysokość zagłówka kanapy. Bez przeszkód regulowaliśmy kątem pochylenia skorupy fotelika. Wszystkie używane przez nas elementy Maxi-Cosi, jak i trzy miejsca mocowań Isofix w Nissanie LEAF, spełniają standard i-Size.

TESTY | Dziecko w Nissanie LEAF II - foteliki i wozki | Nissan LEAF II

W plecach skrajnych miejsc kanapy znajdują się dodatkowe punkty kotwiczenia fotelików, tzw. top-tether. Dostęp do nich możliwy jest zarówno od strony kabiny pasażerskiej (oparcie składa się w proporcji 60:40), jak i progu bagażnika.

TESTY | Dziecko w Nissanie LEAF II - foteliki i wozki | Nissan LEAF II

Próby ustawienia na kanapie fotelika Britax-Romer TriFix zakończyły się maksymalnym wysunięciem zagłówka kanapy. Bez przeszkód mogliśmy regulować kątem pochylenia skorupy fotelika.

TESTY | Dziecko w Nissanie LEAF II - foteliki i wozki | Nissan LEAF II

Podstawa fotelika Recaro Monza Nova 2 Seatfix nie zasłania zamka do wpięcia klamry samochodowego pasa bezpieczeństwa. W tym przypadku, dla pełnego oparcia pleców fotelika, wyjęliśmy zagłówek kanapy. Według naszych pomiarów wysokość od siedziska kanapy do podsufitki wynosi 90 cm.

TESTY | Dziecko w Nissanie LEAF II - foteliki i wozki | Nissan LEAF II

Od 2014 roku obowiązuje w Polsce przepis pozwalający na przewożenie dziecka (powyżej 3 roku życia) poza fotelikiem w sytuacji, gdy na kanapie nie ma miejsca na montaż trzeciej sztuki. Zwracamy na to uwagę w naszych testach, z regułu praktycznie we wszystkich testowanych samochodach jest to fizycznie niemożliwe (dziecko musi siedzieć na środkowym miejscu i być prawidłowo zapięte pasem bezpieczeństwa).

W Nissanie LEAF II-generacji dostępne są trzy pary mocowań Isofix, ale przepis ten możemy zastosować także przy czwartym dziecku. W konfiguracji z naszymi fotelikami nie ma na to szans. Zmierzona przez nas szerokość kanapy wynosi 123 centymetry, wolna przestrzeń pomiędzy fotelikami na poziomie siedziska mierzy 36 cm, zaś na wysokości zagłówków 20 cm.

TESTY | Dziecko w Nissanie LEAF II - foteliki i wozki | Nissan LEAF II

Wózki dziecięce użyte w teście Nissanie LEAF II:

• dwuczęściowy X-lander z gondolą X-pram,
• spacerówka Quinny model Zapp Xtra 2.

TESTY | Dziecko w Nissanie LEAF II - foteliki i wozki | Nissan LEAF II

Pojemność bagażnika II-generacji Nissana LEAF wynosi 435 litrów, ale za sprawą seryjnie montowanego subwoofera w testowanej przez nas wersji Tekna jest o 15 litrów mniej. Bez przeszkód zmieściliśmy w nim kompletny wózek X-lander z gondolą X-pram. Głębokość bagażnika przy progu to 26 cm, wysokość od podłogi do ruchomej półki to 60 cm.

TESTY | Dziecko w Nissanie LEAF II - foteliki i wozki | Nissan LEAF II

Według naszych pomiarów podłoga bagażnika Nissana LEAF ma od progu do subwoofera 62 cm lub do oparć kanapy 80 cm długości oraz 100 cm szerokości (pomiędzy nadkolami, we wnękach znalazły się miejsca na kable do ładowania samochodu). Bez problemu schowaliśmy w nim wózek Quinny Zapp Xtra 2, brakuje jednak uchwytów do mocowania siatki lub linek zabezpieczających przewożone przedmioty.

TESTY | Dziecko w Nissanie LEAF II - foteliki i wozki | Nissan LEAF II

W bagażniku Nissana LEAF zmieściły się oba wykorzystywane przez nas wózki dziecięce. Wysokość od podłoża do górnej krawędzi otwartej klapy wynosi 194 cm.

Polecamy
  TESTY | Dziecko w Nissanie LEAF II - wyposażenie samochodu | Nissan LEAF II TESTY |Plusy i minusy - Wyższy poziom korzyści | Nissan LEAF II

 

Dziecko w Nissanie LEAF - wyposażenie samochodu

Plusy i minusy - Wyższy poziom korzyści

Partnerzy naszych testówMaxi-CosiBritax-RomerRecaroX-landerQuinny
 
 
www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2018 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry