Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl

NOWE NA STRONIE:
TESTY | Pierwsze wrażenia - Kompakt w modnej szacie | Citroen C4 Cactus
SALON SAMOCHODOWY | Przedpremierowo - nowa Mazda 3 już w Polsce!
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | BMW X5 | Grudzień 2018
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
Testy
Partnerzy naszych test�wMaxi-CosiBritax-RomerRecaroX-landerQuinny

Bezpieczeństwo dziecka | Foteliki i wózki | Volvo XC60 II AWD Polestar


Dziecko w Volvo XC60 - foteliki i wózki

02-02-2018 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Do montażu w nowym Volvo XC60 fotelika dla najstarszego dziecka mamy te same zastrzeżenia co przy poprzedniej generacji. Duży bagażnik bez problemów pomieścił oba wózki dziecięce.




TESTY | Volvo XC60 II AWD Polestar

Foteliki dziecięce użyte w teście Volvo XC60 II AWD Polestar:

• grupa 0/0+ Maxi-Cosi model Pebble Plus montowany tyłem do kierunku jazdy za pomocą pasa bezpieczeństwa lub opcjonalnej bazy Isofix 2WayFix z nogą stabilizującą - zestaw zgodny z regulacją i-Size,

• grupa 0/1 Maxi-Cosi model 2WayPearl montowany tyłem lub przodem do kierunku jazdy za pomocą opcjonalnej bazy Isofix 2wayFix z nogą stabilizującą - zestaw zgodny z regulacją i-Size,

• grupa 1 Britax-Romer model Trifix montowany przodem do kierunku jazdy za pomocą Isofix z dodatkowym punktem kotwiczenia top-tether z system SI-PAD chroniącym przy zderzeniach bocznych,

• grupa 2-3 Recaro model Monza Nova 2 Seatfix montowany przodem do kierunku jazdy za pomocą Isofix z systemem ASP chroniącym przy zderzeniach bocznych.

TESTY | Volvo XC60 II AWD Polestar

W II-generacji Volvo XC60 wyłącznik przedniej poduszki powietrznej pasażera jest już standardem wyposażenia. Po jej dezaktywacji na przednim miejscu możemy ustawić fotelik dziecięcych tyłem do kierunku jazdy. Jego montaż możliwy jest wyłącznie za pomocą pasa bezpieczeństwa. Przy próbach z fotelikiem Maxi-Cosi Pebble Plus nie mieliśmy żadnych zastrzeżeń.

TESTY | Volvo XC60 II AWD Polestar

Ustawienie z przodu fotelika dziecięcego tyłem do kierunku jazdy wymaga maksymalnego odsunięcia całości od kokpitu. W testowanym Volvo dodatkowo obniżyliśmy fotel pasażera. Pomimo to osoba dorosła siedząca z tyłu nie powinna narzekać na brak miejsca na wysokości nóg.

TESTY | Volvo XC60 II AWD Polestar

Mocowania Isofix znajdują się na skrajnych miejscach kanapy. Miejsca te zostały obudowane plastikowymi nakładkami, które ułatwiają wsuwanie szyn i chronią tapicerkę przed przypadkowym uszkodzeniem metalowymi krawędziami. Do montażu bazy Maxi-Cosi 2WayFix z nogą stablizującą i fotelika Maxi-Cosi Pebble Plus nie mieliśmy żadnych zastrzeżeń.

TESTY | Volvo XC60 II AWD Polestar

Ustawienie fotelika dziecięcego tyłem do kierunku jazdy wymaga maksymalnego dosunięcia fotela pasażera do kokpitu. Dzięki odpowiedniemu wyprofilowaniu schowka na rękawiczki osoba dorosła siedząca z przodu nie powinna narzekać na brak miejsca na wysokości nóg (rozstaw osi wynosi 2865 mm).

Fotelika nie udało zamontować się za kierowcą (brak miejsca).

Szeroko otwierane drzwi z tyłu ułatwiają wkładanie i wyjmowanie fotelika/nosidełka z samochodu.

TESTY | Volvo XC60 II AWD Polestar

Bazę Isofix wykorzystaliśmy również do ustawienie fotelika Maxi-Cosi 2WayPearl. W pozycji tyłem do kierunku jazdy bez przeszkód mogliśmy regulować kąt położenia skorupy fotelika.

TESTY | Volvo XC60 II AWD Polestar

Gdy dziecko podrośnie wystarczy przestawić fotelik 2WayPearl przodem do kierunku jazdy. Również w tej pozycji mogliśmy bez przeszkód regulować kąt pochylenia skorupy fotelika. Szeroko otwierane drzwi zapewniają dużo swobody podczas wkładania dziecka do fotelika i zapinania szelkami.

Używane przez nas produkty Maxi-Cosi, podobnie jak konstrukcja kanapy Volvo XC60 II-generacji, spełniają standard i-Size.

TESTY | Volvo XC60 II AWD Polestar

Dodatkowy punkt kotwiczenia (top-tether) fotelików Isofix umieszczono w oparciach skrajnych miejsc kanapy. Z uwagi na długi bagażnik Volvo XC60 najłatwiej zapiąć klamrę pasa fotelika od strony kabiny pasażerskiej. Ułatwiają to składane oparcia (dzielone w proporcji 40:60).

TESTY | Volvo XC60 II AWD Polestar

Podczas montażu fotelika Britax-Romer z top-tether nie napotkaliśmy na żadne trudności, jego konstrukcja dobrze przylegała do wyprofilowań kanapy. Także i w tym przypadku bez przeszkód mogliśmy regulować kąt pochylenia skorupy.

TESTY | Volvo XC60 II AWD Polestar

Podstawa fotelika Recaro Monza Nova 2 Seatfix nie zakrywała zamka do wpięcia klamry pasa bezpieczeństwa, z którego w tym przypadku korzysta także dziecko. Mamy zastrzeżenia do zagłówka kanapy, który jest stałym (nie wyjmowanym) elementem. Jego obecność nie pozwoliła w całości oprzeć fotelika o plecy kanapy. Ten sam problem występował w I-generacji Volvo XC60. Naszym zdaniem nie zapewia to stabilności fotelika podczas wypadku. Sprawdzimy ten wariant jeszcze z fotelikiem Britax-Romer KidFix, którego do oceny jakości montażu używają specjaliści z organizacji Euro NCAP (komplet 12 pkt).

TESTY | Volvo XC60 II AWD Polestar

Od 2014 roku obowiązuje w Polsce przepis pozwalający na przewożenie dziecka (powyżej 3 roku życia) poza fotelikiem w sytuacji, gdy na kanapie nie ma miejsca na montaż trzeciej sztuki. Zwracamy na to uwagę w naszych testach, z regułu praktycznie we wszystkich testowanych samochodach jest to fizycznie niemożliwe (dziecko musi siedzieć na środkowym miejscu i być prawidłowo zapięte pasem bezpieczeństwa).

W Volvo XC60 II AWD Polestar jest na to miejsce, ale nie zapniemy dziecku prawidłowo pasa bezpieczeństwa. Kanapa ma 1430 mm szerokości.

TESTY | Volvo XC60 II AWD Polestar

Wózki dziecięce użyte w teście Volvo XC60 II AWD Polestar:

• dwuczęściowy X-lander z gondolą X-pram,

• spacerówka Quinny model Zapp Xtra 2.

TESTY | Volvo XC60 II AWD Polestar

Bagażnik Volvo XC60 II AWD Polestar ma 505 litrów pojemności. Pomiędzy nadkolami (szerokość 105 cm) bez problemu ułożyliśmy obie części (bez konieczności zdejmowania kół) wózka X-lander.

TESTY | Volvo XC60 II AWD Polestar

Wybór miejsca złożonego wózka Quinny Zapp Xtra 2 wyznaczały nam zaczepy (standard w każdej wersji wyposażenia) do mocowania linek zabezpieczających przewożone przedmioty.

TESTY | Volvo XC60 II AWD Polestar

W bagażniku, pod zasłoniętą rolę zmieściły się oba wózki dziecięce.

TESTY | Volvo XC60 II AWD Polestar

Według nas lepszym rozwiązaniem jest ułożenie wózków wzdłuż podłogi bagażnika.

Wysokość progu bagażnika wynosi 78 cm.

Polecamy
TESTY | Pierwsze wrażenia - Geny bezpieczeństwa w nowym Volvo XC60 TESTY | Bezpieczeństwo dziecka - wyposażenie samochodu  

Pierwsze wrażenia -
Geny bezpieczeństwa w nowym Volvo XC60

Bezpieczeństwo dziecka - wyposażenie samochodu

 

 

Partnerzy naszych test�wMaxi-CosiBritax-RomerRecaroX-landerQuinny
 
 
www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2018 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry