TESTY

Partnerzy naszych testówMaxi-CosiBritax-RomerRecaroX-landerQuinny

Bezpieczeństwo dziecka | Wyposażenie samochodu | Ford Puma

Dziecko w Fordzie Puma - wyposażenie samochodu

23-07-2020 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Także w nowej Pumie, Ford zastosował cyfrowy wyłącznik poduszki powietrznej pasażera. Blokadę otwarcia tylnych drzwi od środka przeniesiono w nietypowe dla niej miejsce.

Nowa Puma to kolejny model Forda (np. Focus kombi Active i Transit), w którym funkcję wyłącznika poduszki powietrznej pasażera przeniesiono do menu komputera pokładowego.

Dostęp możliwy jest tylko po uruchomieniu wskaźników na desce rozdzielczej. Z menu Pojazd należy wybrać pozycję Poduszka powietrzna pasażera i potwierdzić przyciskiem OK na kole kierownicy.

Po wejściu na kolejny poziom mamy do wyboru - niezależnie od obecnego statusu - dwie opcje: wyłączona i włączona. Nasz wybór zawsze należy potwierdzić przytrzymaniem na kilka sekund przycisku OK. Dopiero komunikat z informacją o zmianie statusu - dezaktywacja lub aktywacja - kończy całą operację. Z menu możemy wyjść manualnie lub po upływie kilku sekund automatycznie powróci do wskaźników głównych.

Testy - Ford Puma - informacja o aktywnej poduszce powietrznej pasażera - ON

Panel z informacją o aktualnym statusie poduszki powietrznej pasażera znajduje się na środkowej części kokpitu.

Przy aktywnej podświetla się - na 60 sekund od uruchomienia silnika - dioda ON z odpowiadającym jej piktogramem.

Testy - Ford Puma - informacja o dezaktywcji działania poduszki powietrznej pasażera - OFF

Po dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera podświetla się - przez cały czas pracy silnika - dioda OFF z odpowiadającym jej piktogramem.

Testy - Ford Puma - ostrzeżenie na osłonie przeciwsłonecznej

Ostrzeżenia przed ustawieniem na miejscu pasażera fotelika dziecięcego w pozycji tyłem do kierunku jazdy przy aktywnej poduszce powietrznej mają formę uniwersalnych piktogramów.

Testy - Ford Puma - ostrzeżenie na osłonie przeciwsłonecznej

Umieszczono je po obu stronach osłony przeciwsłonecznej pasażera.

Testy - Ford Puma - punkt kotwiczenia fotelików dziecięcych - top-tether - kanapa

Dodatkowy punkt mocowania fotelików dziecięcych typu Isofix, tzw. top-tether, umieszczono z tyłu oparć kanapy.

Testy - Ford Puma - mocowania Isofix na skrajnych miejscach kanapy

W nowym Fordzie Puma mocowania dla fotelików typu Isofix (i-Size) znajdują się jedynie na skrajnych miejscach kanapy. Schowano je pomiędzy siedziskiem i oparciem. Wokół zabrakło plastikowych prowadnic ułatwiających prawidłowe wsunięcie szyn fotelika.

Testy - Ford Puma - blokada otwarcia szyb

Wszystkie wersje wyposażenia nowej Pumy otrzymały w standardzie elektryczną regulacją szyb w przednich i tylnych drzwiach. Opuszcza się je i podnosi automatycznie, za jednym naciśnięciem przycisku, stąd dodatkowa funkcja zapobiegająca przypadkowemu przytrzaśnięciu palców.

W panelu drzwi kierowcy znajduje się przycisk do blokady możliwości sterowania szybami przez pasażerów podróżujących na kanapie.

Testy - Ford Puma - blokada otwarcia drzwi

Blokada możliwości otwarcia tylnych drzwi od środka samochodu jest manualna. Umieszczono ją w nietypowym miejscu - wewnątrz mechanizmu zamka.

Do zmiany jej pozycji, zgodnie z wytłoczonym schematem, potrzebny jest płaski przedmiot pasujący do wąskiej szczeliny przełącznika.

Testy - Ford Puma - przyciemniane szyby + panoramiczne okno dachowe

Przyciemniane z tyłu szyby to opcja, niedostępna w bazowym poziomie Trend, za którą trzeba dopłacić aż 940 złotych. W testowanej wersji ST-Line dostępne są każde w Pakiecie X, ale ten kosztuje 8850 złotych.

Szklany, dwuczęściowy dach z możliwością otwarcia przodu, możemy wybrać do każdej wersji wyposażenia Forda Puma. Wyceniono go na 4390 złotych. W obu częściach roleta zasuwana jest ręcznie.

Testy - Ford Puma - tapicerka na plecach foteli

Standardem w wersji ST-Line jest tapicerka materiałowa w kolorze czarnym z czerwonymi akcentami.

We wspomnianym Pakiecie X zamieniamy ją na częściowo wykonaną ze skóry. Pokrytą nią także plecy foteli, co ułatwia usuwanie zabrudzeń pozostawionych przez podróżujące z tyłu dzieci. Trudniej może być z powierzchnią kieszeni, którą wykonano z siatki.

Testy - Ford Puma - multimedia - porty USB, gniazda 12V, Android Auto, Apple CarPlay, bluetooth, bezprzewodowa ładowarka

Każda wersja wyposażenia Forda Puma posiada w standardzie dwa porty USB, do których możemy podłączyć zasilanie urządzeń multimedialnych umilających podróż dzieciom. Jeden znajduje się pod środkową częścią kokpitu, za jego pośrednictwem zintegrujemy niektóre funkcje smartfona (Android Auto lub Apple CarPlay). Drugi umieszczono w zamykanym schowku centralnego tunelu.

Alternatywym źródłem zasilania są gniazda 12 V. Jedno znajduje się także pod środkową częścią kokpitu, drugie w prawym boku bagażnika.

Każda wersja wyposażenia posiada także łączność bluetooth oraz przyciski do sterowania audio w kole kierownicy.

Bezprzewodowa ładowarka do smartfonów montowana jest tylko w wersjach Titanium i ST-Line.

Testy - Ford Puma - linki zabezpieczające przedmioty w bagażniku

W bagażniku Forda Puma znajdziemy cztery składane zaczepy do siatki lub linek zabezpieczających przewożone przedmioty.

Na liście opcji znajduje się podwójna wykładzina bagażnika. Z jednej strony wykonana z tkaniny, z drugiej gumy. Jej cena to 386 zł.

TESTY | Ford Puma

Testy - Ford Puma - próby z fotelikami dziecięcymi Maxi-Cosi, Britax-Romer i Recaro

Foteliki i wózki
Dziecko w Fordzie Puma

Testy - Ford Puma - Praktyczne odniesienia

Plusy i minusy
Praktyczne odniesienia