TESTY

Partnerzy naszych testówMaxi-CosiBritax-RomerRecaroX-landerQuinny

Bezpieczeństwo dziecka | Wyposażenie samochodu | Mercedes Klasa V 7-osobowy

Dziecko w Mercedesie Klasa V - wyposażenie samochodu

25-07-2019 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Mercedes Klasa V wyróżnia się systemem automatycznego rozpoznawania obecności fotelika dziecięcego z przodu oraz czteroma parami Isofix na miejscach z tyłu. Z elementów, których obecność wyróżniamy w naszych testach zabrakło uchwytów do mocowania siatki lub linek zabezpieczających przewożone przedmioty.

Mercedes Klasa V - system automatycznej dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera

Mercedes stosuje swoje rozwiązanie do dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera. To system automatycznego rozpoznawania obecności fotelika dziecięcego. Według instrukcji obsługi Klasy V, czujniki wbudowane w fotel pasażera automatycznie rozpoznaje nacisk (wagę) i w zależności od obciążenia decyduje o zmianie statusu poduszki. Domyślnie jest ona odłączona, po niewielkim obciążeniu - w naszym teście 7 kg - pozostaje dezaktywowana, gdy usiadło dziecko o wadze 25 kg została automatycznie włączona.

O odłączonej przedniej poduszce powietrznej pasażera informuje dioda OFF (zapalona przez cały czas pracy silnika), o aktywnej dioda ON (gaśnie po 60 sekundach o chwili uruchomienia silnika).

Mercedes Klasa V - ostrzeżenie przed ustawieniem fotelika dziecięcego tyłem do kierunku jazdy

Pomimo zastosowania tego systemu, po obu stronach osłon przeciwsłonecznych pasażera znalazły się ostrzeżenia przed ustawieniem na przednim miejscu fotelika dziecięcego w pozycji tyłem do kierunku jazdy przy aktywnej poduszce powietrznej.

Mercedes Klasa V - ostrzeżenie przed ustawieniem fotelika dziecięcego tyłem do kierunku jazdy

Ostrzeżenia te mają formę uniwersalnych piktogramów.

Mercedes Klasa V - mocowanie top-tether dla fotelików dzięcięcych typu Isofix - środkowy rząd

Testowana wersja Klasy V miała siedzenia ustawione w konfiguracji 2+2+3. Oba w środkowym rzędzie wyposażono w dodatkowy punkt kotwiczenia (top-tether) fotelików dziecięcych typu Isofix.

Mercedes Klasa V - mocowania do fotelików dziecięcych typu Isofix - środkowy rząd

Każdemu odpowiada para mocowań Isofix na fotelach środkowego rzędu.

Mercedes Klasa V - mocowanie top-tether dla fotelików dzięcięcych typu Isofix - ostatni rząd

Kolejne punkty top-tether znalazły się za lewym i środkowym miejscem ostatniego rzędu siedzeń.

Mercedes Klasa V - mocowania do fotelików dziecięcych typu Isofix - ostatni rząd

Im również odpowiadają pary uchwytów dla fotelików dziecięcych typu Isofix.

Z pięciu dostępnych miejsc nie ma ich tylko na prawym fotelu w ostatnim rzędzie.

Mercedes Klasa V - blokada otwarcia drzwi od środka samochodu

W ramie bocznych, przesuwanych drzwi umieszczono manualne blokady możliwości ich otwarcia od środka. Po aktywacji, zgodnie z załączonym schematem, można je otworzyć naciskają klamkę zewnętrzną, a także za pośrednictwem przycisku w auto-pilocie lub tym umieszczonym przy kokpicie.

Szyby w przesuwanych drzwiach oraz przy ostatnim rzędzie siedzeń zamontowane są na stałe.

Mercedes Klasa V - osłona foteli przed zabrudzeniem

Testowany Mercedes w wersji Exclusive ma fabrycznie montowaną tapicerkę skórzaną Nappa. Jednak plecy wszystkich siedmiu miejsc do siedzenia pokrywają panele z tworzywa sztucznego. Dzięki temu w łatwy sposób usuniemy ślady butów pozostawione przez dzieci. Jednak pewnym utrudnieniem może być siatka, z której wykonano kieszenie.

Mercedes Klasa V - przyciemniane szyby i dwuczęściowe okno dachowe

Przyciemniane z tyłu szyby są standardem wyposażenia naszej wersji Klasy V. Podobnie jak szklany, podzielony na dwie części, dach. Każdą z nich można zasłonić (elektrycznie sterowaną) roletą.

Osoby podróżujące z tyłu mają do dyspozycji osobny układ półautomatycznej klimatyzacji Tempmatic z licznymi kratkami nawiewów.

Mercedes Klasa V - podłączenie zasilania i urządzeń multimedialnych - usb, 12V, 230V

Podstawę systemu audio stanowi radioodtwarzacz z CD i bluetooth. Można nim sterować zarówno za pośrednictwem dotykowego pada i pokrętła, jak i przyciskami umieszczonymi w kole kierownicy.

Urządzenia multimedialne, którymi można zająć uwagę dzieci podczas jazdy, podłączymy także poprzez USB umieszczone w zamykanym schowku centralnego tunelu. Natomiast zasilanie do gniazda 12V lub 230V (tylko płaska wtyczka), które umieszczono przed nogami osób siedzących w środkowym rzędzie. Kolejne gniazda 12V znajdują się przy skrajnych miejscach w III rzędzie oraz bagażniku.

TESTY | Mercedes Klasa V 7-osobowy

Testy - Mercedes Klasa V wersja Exclusive z pakietem stylistycznym AMG

Pierwsze wrażenia
Klasa sama dla siebie