TESTY
Bezpieczeństwo dziecka | Wyposażenie samochodu | Renault Espace V
Dziecko w Renault Espace - wyposażenie samochodu
11-03-2020 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum
Renault Espace wyróżnia się ciekawym sposobem informacji o aktualnym statusie poduszki powietrznej pasażera. Dodatkowy, trzeci rząd siedzeń nie posiada uchwytów Isofix do mocowania fotelików dziecięcych.
Wyłącznik poduszki powietrznej pasażera znajduje się w prawym boku kokpitu. Dostęp do niego możliwy jest przy pełnym otwarciu drzwi.
Ma on typową dla Renault konstrukcję. Do zmiany statusu poduszki należy wcisnąć i obrócić, według załączonego schematu, pokrętło.
Panel z informacją o aktualnym statusie poduszki powietrznej umieszczono na tafli lusterka wstecznego Renault Espace.
Przy aktywnej podświetla się - na 60 sekund od uruchomienia silnika - napis Passenger Air Bag z diodą ON.
Po dezaktywacji podświetla się - przez cały czas pracy silnika - napis Passenger Air Bag OFF.
Ostrzeżenie przed ustawieniem na miejscu pasażera fotelika dziecięcego w pozycji tyłem do kierunku jazdy przy aktywnej poduszce powietrznej na formę uniwersalnych piktogramów.
Umieszczono je po obu stronach osłon przeciwsłonecznych pasażera.
Trzy niezależne fotele tworzące drugi rząd siedzeń są standardem wyposażenia każdej wersji Renault Espace. W ich plecach umieszczono dodatkowy punkt kotwiczenia (top-tether) fotelików dziecięcych typu Isofix
Każdy fotel w II rzędzie posiada parę mocowań Isofix (i-Size). Umieszczono je w wyprofilowanych nacięciach pomiędzy siedziskiem i oparciem. Wokół uchwytów nie ma plastikowych nakładek ułatwiających montaż szyn fotelika.
Boczne szyby w obu parach drzwi mają elektryczną regulację. Opuszczają się i podnoszą automatycznie, po jednym naciśnięciu przycisku. Stąd wyposażono je w funkcję zapobiegającą przypadkowemu przycięciu palców.
Kierowca może zablokować ich działanie przyciskiem umieszczonym w panelu swoich drzwi. Po aktywacji zachowuje dla siebie pełną funkcjonalność sterowania szybami.
Ten sam przycisk spełnia również rolę blokady możliwości otwarcia tylnych drzwi od środka Renault Espace.
Przyciemniane z tyłu szyby są standardem każdej wersji wyposażenia. Podobnie jak żaluzje przeciwsłoneczne umieszczone w ramie drzwi.
Fabrycznie montowany jest także szklany dach. Za dopłatą 4000 złotych zyskujemy możliwość otwarcia jego części nad przednimi fotelami. Całość zasłania, sterowana elektrycznie, roleta.
We wnętrzu wersji Initiale Paris znajdziemy tapicerkę skórzaną Nappa. Pokryto nią także plecy przednich foteli. Ułatwia to usuwanie wszelkich śladów pozostawionych przez dzieci podróżujące w II rzędzie siedzeń.
W piątej generacji Renault Espace standardem jest dwustrefowa klimatyzacja automatyczna. W topowej wersji Initiale Paris montowany jest dodatkowy moduł dla pasażerów podróżujących z tyłu. Ustawienie siły nawiewu (z kratek umieszczonych w słupkach B) odbywa się za pośrednictwem pokrętła umieszczonego na końcu środkowego tunelu.
Pod nim znajduje się panel z tradycyjnych gniazdem 12V i dwoma portami USB. Dzięki nim można podłączyć zasilanie urządzeń multimedialnych dla dzieci.
Do pokładowego systemu audio można podłączyć się poprzez bluetooth lub parę portów USB umieszczonych w dolnej części kokpitu. Służą one także do parowania smartfona poprzez Apple CarPlay lub Android Auto. W wycięciu środkowego tunelu znajduje się kolejne gniazdo 12V.
Za dopłatą 4500 złotych otrzymamy dwa ekrany LCD wbudowane w zagłówki przednich foteli. W tym kierowcy znajduje się czytnik płyt DVD, zaś pasażera gniazdo na kartę SD i port USB. Do obu dołączone są piloty oraz przewodowe słuchawki.
W bagażniku znajdują się cztery uchwyty do mocowania siatki lub linek zabezpieczających przewożone przedmioty. Według naszych pomiarów przekątna pomiędzy nimi mierzy 140 cm.
W konfiguracji 7-osobowej, w krótszym bagażniku skorzystamy tylko z dwóch uchwytów.