TESTY
Bezpieczeństwo dziecka | Wyposażenie samochodu | Renault Kadjar facelifting 2018
Dziecko w Renault Kadjar - wyposażenie samochodu
25-11-2019 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum
W 2018 roku Renault Kadjar przeszedł pierwszą w swojej historii modernizację. Dzięki niej pasażerowie podróżujący z tyłu zyskali nawiewy układu klimatyzacji oraz porty USB do podłączenia zasilania urządzeń multimedialnych.
Wyłącznik przedniej poduszki powietrznej pasażera znajduje się w prawym boku kokpitu. Dostęp do niego możliwy jest dopiero przy pełnym otwarciu drzwi. To typowa dla Renault konstrukcja, w której zmiana statusu nie wymaga użycia kluczyka. Wystarczy za to odciągnąć do siebie pokrętło i obrócić w pożądanym - zgodnie z widniejącym schematem - kierunku.
Co ciekawe, wokół wyłącznika znalazła się zaślepka. Po jej zdjęciu otrzymujemy dostęp do kilku bezpieczników, na schemacie oznaczono ich przeznaczenie pod system audio.
Panel z informacją o aktualnym statusie poduszki powietrznej pasażera umieszczono w obudowie lusterka wstecznego. Przy aktywnej podświetla się na minutę od chwili uruchomienia silnika kontrolka ON i przypisany jej piktogram.
Po dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera podświetla się - na cały czas pracy silnika - kontrolka OFF z odpowiednim piktogramem.
Ostrzeżenie przed ustawieniem na miejscu pasażera fotelika dziecięcego w pozycji tyłem do kierunku jazdy przy aktywnej poduszce powietrznej ma formę uniwersalnym piktogramów.
Umieszczono je po obu stronach osłon przeciwsłonecznych pasażera.
Dodatkowy punkt kotwiczenia fotelików dziecięcych, tzw. top-tether, wbudowano w plecy oparć skrajnych miejsc kanapy.
Na skrajnych miejscach kanapy znalazły się również pary mocowań do fotelików dziecięcych typu Isofix (i-Size). Zabezpieczono je plastikowymi nakładkami, po ich zdjęciu trzeba znaleźć miejsce do schowania.
W każdej wersji wyposażenia Renault Kadjar boczne szyby mają automatyczną funkcję otwierania i zamykania. Wszystkie wyposażono w zabezpieczenie przed przypadkowym przycięciem palców.
Panel do sterowania bocznymi szybami umieszczono w drzwiach kierowcy. Znajduje się w nim także przycisk blokujący ich działanie - po aktywacji kierowca zachowuje dla siebie pełną funkcjonalność.
Przełącznik do blokady otwarcia tylnych drzwi od środka samochodu jest manualny. Należy przesunąć go zgodnie z widniejącym schematem działania.
Testowana wersja Renault Kadjar Intens wyróżnia się łączeniem tapicerki materiałowej ze skórą ekologiczną. Tą drugą pokryto również plecy foteli, co ułatwia usuwanie zabrudzeń pozostawionych np. przez buty dzieci.
Panoramiczny, stały dach z elektrycznie sterowaną roletą, jest opcją dostępną tylko w topowej wersji Intens. Dopłata wynosi trzy tysiące złotych.
Środkowy podłokietnik kanapy tylko w bazowej wersji Zen wymaga dopłaty (pakiet funkcjonalny za 700 złotych). W pozostałych to standard. W podłokietniku znalazły się dwa miejsca na napoje (średnica standardowej puszki). W konstrukcji podłokietnika nie ma otworu pozwalającego na przewóz w bagażniku dłuższych przedmiotów.
W wersjach wyposażenia Easy Life i Intens standardem jest klimatyzacja dwustrefowa z osobnymi nawiewami dla osób podróżujących na kanapie.
Na dole konsoli centralnej znalazły się dwa porty USB oraz gniazdo 12 V, do których można podłączyć zasilanie urządzeń multimedialnych dla dzieci. Kolejne dwa porty USB i wejście typu jack znajdują się pod środkową częścią kokpitu.
Smartfona można sparować z systemem audio poprzez bluetooth lub firmowy system R-Link 2.
Uchwyty do mocowania siatki lub linek zabezpieczających przewożone w bagażniku przedmioty są standardem w każdej wersji wyposażenia Renault Kadjar.