Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl

NOWE NA STRONIE:
TARGI | Toyota Corolla, Camry i RAV4 | Salon Samochodowy Paryż 2018
TARGI | SEAT Taracco | Salon Samochodowy Paryż 2018
TARGI | Porsche Macan | Salon Samochodowy Paryż 2018
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
Testy
Bezpieczeństwo dziecka | BMW i3

Dziecko w BMW i3 - foteliki i wózki
19-06-2015 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

W 4-osobowym BMW i3 nie mieliśmy żadnych problemów podczas montażu wybranych fotelików dziecięcych. Do bagażnika nie zmieścił się złożony wózek - parasolka.



Foteliki:
grupa 0/0+ Maxi-Cosi model CabrioFix montowany tyłem do kierunku jazdy za pomocą pasa bezpieczeństwa lub opcjonalnej bazy Isofix FamilyFix z nogą stabilizującą,
grupa 0+/1 Maxi-Cosi model MiloFix montowany przodem do kierunku jazdy za pomocą Isofix z dodatkowym punktem kotwiczenia top-tether (fotelik ten może być montowany także tyłem do kierunku jazdy),
grupa 2-3 Recaro Monza Nova 2 montowany przodem do kierunku jazdy za pomocą Isofix z systemem ASP chroniącym przy uderzeniach bocznych.




Dezaktywacja działania poduszek powietrznych pasażera pozwala na ustawieniu na jego miejscu fotelika dziecięcego odwróconego tyłem do kierunku jazdy. Fotelik mocowany jest wyłącznie na pas bezpieczeństwa osoby dorosłej.



Wykorzystując opcjonalną bazę Maxi-Cosi 2WayFix, fotelik CabrioFix zamocowaliśmy, również tyłem do kierunku jazdy, na kanapie. Noga bazy stabilnie oparła się o podłogę auta. Osoba dorosła siedząca na miejscu przed fotelikiem, jak i w odwrotnej konfiguracji, nie będzie narzekać na brak miejsca.



Baza 2WayFix i fotelik MiloFix pozwalają na rzadko spotykaną konfigurację ustawienia. Fotelik ten (grupa 0+/1) można odwrócić tyłem do kierunku jazdy.



Korzystając z tej samej bazy 2WayFix zamontowaliśmy na niej fotelik przodem do kierunku jazdy. Szeroko otwierane drzwi ułatwiają wszelkie czynności dokonywane przedczas przypinania i wypinania dziecka w fotelika.



Fotelik Maxi-Cosi MiloFix choć sam w sobie nie ma mocowań Isofix posiada dodatkowy punkt kotwiczenia, tzw. top-tether. W naszym przypadku fotelik zabezpieczony był przed rotacją wokół własnej osi na dwa sposoby - wspomnianym mocowaniem top-tether i nogą stabilizującą bazy 2WayFix.



Podstawa fotelika z grupy 2-3 nie zakryła klamry do wpięcia pasa bezpieczeństwa osoby dorosłej, którym w tym przypadku zabezpieczane jest również dziecko.



BMW i3 homologowane jest dla 4 osób, stąd nie sprawdzamy ile miejsca pozostało na kanapie po zamontowaniu dwóch fotelików Isofix. Trzeba jednak podkreślić, że punkty mocowań Isofix wyznaczono tak, aby odsunąć foteliki od bocznych drzwi. Pomiędzy fotelikami jest dużo miejsca na położenie drobnych zabawek czy postawienie kubeczków z napojami.



Wózki:
dwuczęściowy X-lander model X-move,
spacerówka Inglesina model Trip.




Bagażnik - pod podłogą znajduje się elektryczny silnik - BMW i3 mierzy 260 litrów pojemności. W jego wnętrzu zmieściły się wszystkie elementy dużego wózka dziecięcego X-lander.



Za to nie udało się zmieścić wózka-parasolki. W pozycji złożonej ma 105 cm długości i zabrakło dla niego miejsca pomiędzy nadkolami.

czytaj także:
Pierwsze wrażenia | Elektryzujący
Bezpieczeństwo dziecka | Wyposażenie samochodu
Plusy i minusy | Nam się spodobało
 
www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2018 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry