Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl

NOWE NA STRONIE:
WYDARZENIA | Auto Nostalgia coraz bardziej... nostalgiczna
TESTY | Dziecko w Suzuki Swift Hybrid (2017) - foteliki i wózki
TESTY | Dziecko w Suzuki Swift Hybrid (2017) - wyposażenie samochodu
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
TESTY
Bezpieczeństwo dziecka | Foteliki i wózki

Dziecko w Citroenie C5 Tourer - foteliki i wózki
08-11-2013 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Niestety, umieszczenie wysoko uchwytów Isofix ogranicza ilość fotelików dziecięcych pasujących do tej wersji C5 Tourer. Za to przestrzeń bagażowa spełnia całkowicie nasze oczekiwania.



Do testów użyliśmy trzech fotelików dziecięcych. W grupie 0/0+ firmy Maxi-Cosi model Pebble z opcjonalną bazą Isofix FamilyFix, w grupie 1 model Trifix z Top Tether i w grupie 2/3 model KidFix z systemem SICT. Oba firmy Romer i z systemem mocowania Isofix.



Po odłączeniu przedniej poduszki powietrznej pasażera można na jego miejscu ustawić fotelik dziecka skierowany tyłem do kierunku jazdy. Fotelik mocowaliśmy za pomocą pasa bezpieczeństwa osoby dorosłej - jego długość była odpowiednia. Przy odsunięciu przedniego fotela od kokpitu osoba siedząca z tyłu nie mogła narzekać na brak miejsca na nogi.



Ten sam fotelik ustawiliśmy z tyłu, tym razem wykorzystaliśmy bazę FamilyFix, która pozwala na mocowanie w systemie Isofix. Tak jak wcześniej przypuszczaliśmy, wysoko umieszczone uchwyty Isofix ograniczają ilość prawidłowo zamontowanych fotelików. W tym przypadku pomiędzy siedziskiem, a podstawą bazy powstała kilkucentymetrowa luka!



Umieszczenie wysoko, ale w pobliżu otworu bagażnika, punktów kotwiczenia Top Tether zdecydowanie ułatwia wpięcie taśmy z fotelika.



Regulacja kąta szyn Isofix pozwoliła zniwelować problem wysokiego punktu mocowania ich uchwytów. Wyprofilowania siedziska kanapy idealnie zmieściły podstawę fotelika. Przy wsuwaniu szyn fotelika pomiędzy siedzisko, a oparcie pomagała... skórzana tapicerka.



Podobnie było w przypadku fotelika z grupy 2/3. Po jego zamocowaniu bez problemu zapięliśmy pas bezpieczeństwa osoby dorosłej, który w tym przypadku służy również dziecku. Przy fotelikach z grupy 1 i 2/3 najlepiej całkowicie wyjąć zagłówek kanapy.



Po zamontowaniu na skrajnych miejscach fotelików z grupy 1 i 2/3, pomimo dużej szerokości C5 Tourer, zabrakło miejsca dla 5-osoby.



Z wózków wybraliśmy X-lander x-move oraz Mutsy EasyRider.



Po włożeniu dwuczęściowego wózka głębokiego pozostało jeszcze sporo miejsca na dodatkowe bagaże.



Wózek spacerówka (długość po złożeniu 104 cm) bez problemu zmieścił się na długość...



... i szerokość bagażnika.



Nie było również problemu ze zmieszczeniem obu wózków na raz.

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia - Jedyne kombi, jedyna limuzyna
· Bezpieczeństwo dziecka - wyposażenie samochodu
· Plusy i minusy - Citroen C5 Tourer
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
 
 


 

 


www.jedz-bezpiecznie.pl
copyright 2002-2018 | magazyn motoryzacyjny "Jedź Bezpiecznie" wydawany jest od 2002 roku | wydawca: Williana | kontakt | do góry