Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Plusy i minusy - Dodatki, które robią różnice | Ford Fiesta VIII 5d
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Fiat Punto | Grudzień 2017
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Najbezpieczniejsze modele według Euro NCAP
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych
TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
Bezpieczeństwo dziecka | Citroen Grand C4 Picasso

Dziecko w Citroenie Grand C4 Picasso - foteliki i wózki
13-12-2014 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Trzy niezależne fotele z mocowaniami Isofix pozwalają na wiele konfiguracji montażu fotelików dziecięcych. W wersji 7-osobowej nie wykorzystamy już bagażnika.



Foteliki:
grupa 0/0+ Recaro model Privia montowany na pas bezpieczeństwa lub opcjonalną bazę Isofix Recaro Fix z nogą stabilizującą,
grupa 1 Romer model VersaFix montowany na Isofix z dodatkowym punktem kotwiczenia top-tether,
grupa 2-3 Romer KidFix montowany na Isofix z nakładką na pas X-Pad.




Odłączenie przednich poduszek powietrznych pasażera umożliwia ustawienie na jego miejscu fotelika dziecięcego tyłem do kierunku jazdy. Fotelik montowany jest za pomocą pasa bezpieczeństwa, który ma wystarczającą do tego długość. W tak pojemnym samochodzie, jakim jest minivan osoba dorosła siedząca za nim (prawy fotel cofnięty) lub przed nim (prawy fotel dosunięty do kokpitu) ma bardzo dużo miejsca.



Miejsce tradycyjnej kanapy zajęły trzy osobne fotele. Na każdym z nich znajdują się pary mocowań Isofix - można w nie wpiąć m.in. bazę fotelika z grupy 0/0+. Jest jedno ale... W podłodze przed skrajnymi miejscami znajdują się schowki, które wykluczają montaż bazy lub fotelika z nogą stabilizującą, która w trakcie zderzenia nie będzie miała odpowiedniego oparcia. W tej sytuacji pozostaje nam tylko środkowy fotel.



W plecach każdego fotela w II-rzędzie znajdują się dodatkowe punkty kotwiczenia fotelików z grupy 1. Do wszystkich bez problemów przypniemy ten pas.



Fotelik z grupy 1 bez problemów zapieliśmy na system Isofix na wszystkich miejscach w II-rzędzie.



Podobnie było w fotelikiem z grupy 2-3. Jego podstawa nie zasłaniała miejsc do wpięcia pasa bezpieczeństwa (środkowy znajduje się w podsufitce).



Dzięki trzech osobnym fotelom w II-rzędzie mamy pełnowymiarowy samochód dla 5 osób (+ 2 w składanych fotelach w bagażniku). Dzięki temu jest też odpowiednio dużo miejsca na zamontowanie jednocześnie 3 fotelików. Dodatkowo każdy z foteli ma regulację wzdłużną. Trzeba jednak brać pod uwagę, że w tym układzie, a także przy ustawieniu dwóch fotelików Isofix na skrajnych miejscach nie mamy dostępu do dodatkowych miejsc w bagażniku (nie mają one uchwytów Isofix).



Wózki:
dwuczęściowy X-lander model X-move,
spacerówka Inglesina model Trip.




Ten model wózka X-lander przy wyprostowanej rączce ma 109 cm wysokości. Oczywiście przy rozłożeniu na dwie części bez problemu zmieści się w bagażniku w konfiguracji auta dla 5 osób.



Również bez problemu (tylko pomiędzy nadkolami) zmieści się wózek spacerówka (długość po złożeniu 105 cm). Jest w nim miejsce na wstawienie trzech takich modeli (szerokość po złożeniu 37 cm).



Do wysokości półki bagażnik wersji Grand ma 645 litrów pojemności. Po przesunięciu wszystkich foteli do przodu wzrasta ona do 704 litrów. Po włożeniu dwóch wózków zostało jeszcze miejsce na bagaż. Przy dobrym rozłożeniu zmieszczą się w nim dwa duże wózki i jedna spacerówka.



Wykorzystanie dwóch dodatkowych foteli pozbawia nas miejsca w bagażniku. Prawie na styk zmieściła się w nim spacerówka. Listwy dachowe (forma relingów) w Citroenie Grand C4 Picasso można zamówić do drugiego poziomu wyposażenia Seduction (600 zł), w dwóch kolejnych oferowane są w cenie auta.

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia | Zadatek na rodzinny autobus
· Bezpieczeństwo dziecka | Wyposażenie samochodu
· Plusy i minusy | Bliski naszego ideału
 
www.jedz-bezpiecznie.pl
copyright 2002-2018 | magazyn motoryzacyjny "Jedź Bezpiecznie" wydawany jest od 2002 roku | wydawca: Williana | kontakt | do góry