Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl
NOWE NA STRONIE:
TESTY ZDERZENIOWE EURONCAP | Punto... | Grudzień 2017
BEZPIECZEŃSTWO DZIECKA | Trzeci fotelik Britax-Romer zgodny z i-Size | Foteliki samochodowe
SALON SAMOCHODOWY | Wrażenia z jazdy - Nareszcie! | SEAT Ibiza V FR
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl
POLECAMY
Dekada BRD 2011-2020
PATRONUJEMY
Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"
SERWISY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe EuroNCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport



 

 


 
Bezpieczeństwo dziecka | DS4 Crossback

Dziecko w DS4 Crossback - foteliki i wózki
27-10-2016 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Wnętrze kabiny pasażerskiej oraz bagażnik jest identyczne jak w DS4, więcej można mu z góry przypisać nasze opinie z DS4 Crossback. Podczas testów największe trudności mieliśmy z wsunięciem szyn fotelików w zaczepy Isofix, które za głęboko schowano pomiędzy siedzisko i oparcie kanapy.





Foteliki dziecięce:
• grupa 0/0+ Maxi-Cosi model Pebble Plus montowany tyłem do kierunku jazdy za pomocą pasa bezpieczeństwa lub opcjonalnej bazy Isofix 2WayFix z nogą stabilizującą - zestaw zgodny z regulacją i-Size,
• grupa 0/1 Maxi-Cosi model 2WayPearl montowany tyłem lub przodem do kierunku jazdy za pomocą opcjonalnej bazy Isofix 2wayFix z nogą stabilizującą - zestaw zgodny z regulacją i-Size,
• grupa 1 Britax-Romer model Trifix montowany przodem do kierunku jazdy za pomocą Isofix z dodatkowym punktem kotwiczenia top-tether z system SI-PAD chroniącym przy zderzeniach bocznych,
• grupa 2-3 Recaro Monza Nova 2 Seatfix montowany przodem do kierunku jazdy za pomocą Isofix z systemem ASP chroniącym przy zderzeniach bocznych.




Funkcja dezaktywacji przedniej poduszki powietrznej pasażera pozwala na ustawienie na jego miejscu fotelika dziecięcego odwróconego tyłem do kierunku jazdy. Fotelik miał solidne oparcie na wyprofilowaniach przedniego fotela, pas bezpieczeństwa miał wystarczającą długość, a zamek do wpięcia klamry pasa został zamocowany wysoko, co nie utrudnia jago zapięcia. W DS4 Crossback nie ma zaczepów Isofix na prawym fotelu.



Ustawienie z przodu fotelika dziecięcego odwróconego tyłem do kierunku jazdy wymaga maksymalnego odsunięcia go od kokpitu. Taka konfiguracja nie przeszkadza osobie dorosłej średniego wzrostu w zajęciu miejsca z tyłu.



Otwór tylnych drzwi jest mały, ale bez przeszkód włożyliśmy przez niego fotelik z grupy 0/0+ (Maxi-Cosi model Pebble Plus).



Fotelik Maxi-Cosi Pebble Plus mocowaliśmy także z tyłu, ale już za pomocą opcjonalnej bazy Isofix Maxi-Cosi 2WayFix. Schowane głęboko pomiędzy siedzisko i oparcie kanapy zaczepy Isofix utrudniały wsunięcie szyn fotelika. W DS4 Crossback nie ma dodatkowych schowków w podłodze, co pozwala na bezpieczne oparcie nogi stabiluzującej bazy Isofix.



Na bazie Isofix Maxi-Cosi 2WayFix można również ustawić fotelik z grupy 0/1 dla starszego dziecka. Model Maxi-Cosi 2WayPearl można zamontować tyłem do kierunku jazdy (im dłużej będzie tak podróżować, tym bezpieczniej dla naszego dziecka). Szerszy na górze otwór tylnych drzwi daje osobie dorosłej więcej swobodnego dostępu do dziecka siedzącego w foteliku.



Zamontowanie z tyłu fotelika dziecięcego odwróconego tyłem do kierunku jazdy wymusza maksymalne przesunięcie fotela do przodu. Pomimo to osoba dorosła siedząca bezpośrednio przed nim z przodu nie powinna narzekać na brak miejsca na nogi.



Gdy dziecko podrośnie fotelik Maxi-Cosi 2WayPearl można obrócić przodem do kierunku jazdy na tej samej bazie Isofix. Wszystkie wykorzystywane przez nas produkty Maxi-Cosi zostały opracowane według uniwersalnego standardu i-Size. Informacji o tym nie znaleźliśmy na mocowaniach Isofix w DS4 Crossback. Pomimo to baza i foteliki dobrze przylegały do wyprofilowań kanapy.



Dodatkowy punkt kotwiczenia fotelika Isofix (tzw. top-tether) znajduje się w plecach kanapy. Pas fotelika najwygodniej zamocować od strony progu bagażnika. Jednak napotkaliśmy na tudności podczas wpinania klamry w zaczep. Na przeszkodzie stało zbyt małe nacięcie w sztywnej wykładzinie (przeba je poszerzyć np. nożem) oraz niewielka wysokość samego oczka.



Przed montażem fotelika z grupy 1 (Britax-Romer model Trifix) trzeba wyjąć zagłówek z oparcia kanapy. Również tutaj schowane głęboko mocowania Isofix utrudniały wsuwanie szyn fotelika. Gdy to już się udało podstawa i plecy fotelika dobrze przylegały do wyprofilowań kanapy. Niewielki otwór tylnych drzwi nie utrudnia zapinania dziecka w szelki fotelika.



Zagłówek z oparcia kanapy trzeba wyjąć również przed montażem fotelika z grupy 2-3 (Recaro Monza Nova 2 Seatfix) Tu także musieliśmy się napracować podczas wsuwania szyn w zaczepy Isofix. Tym razem wąski otwór drzwi utrudniał zapięcie pasa bezpieczeństwa (i to bez siedzącego dziecka), aby to zrobić trzeba wejść do samochodu. Siedzisko fotelika nie zasłaniało zamka do wpinania klamry pasa bezpieczeństwa.



Od 2014 roku polskie przepisy pozwalają na przewożenie dziecka (powyżej 3 roku życia) bez fotelika w sytuacji, gdy na kanapie nie ma miejsca na montaż trzeciego. Wielokrotnie zwracaliśmy uwagę, że praktycznie we wszystkich testowanych przez nas samochodach jest to fizycznie niemożliwe (dziecko musi siedzieć na środkowym miejscu i być zapięte pasem bezpieczeństwa). Również w przypadku DS4 Crossback jest to niemożliwe.



Wózki dziecięce:
• dwuczęściowy X-lander z gondolą X-pram,
• spacerówka Quinny model Zapp Xtra 2.




Bagażnik DS4 Crossback ma, do półki, 359 litrów objętości. Bez problemu schowaliśmy w nim obie części wózka X-lander - w tym podwozie bez konieczności zdejmowania kółek (jego wymiary to: dł. 88 cm, wys. 48 cm, szer. 62 cm).



Gondola X-pram nie zmieściła się w tej pozycji w bagażniku DS4 Crossback.



Kompletny, złożony wózek Quinny model Zapp Xtra 2 bez trudu mieści się w bagażniku DS4 Crossback, pozostawiając przy tym dużo miejsca na dodatkowe przedmioty.



Bardziej optymalne do wykorzystania wolnej przestrzeni jest przewożenie tego wózka w tej pozycji. Według specyfikacji producenta kompletny wózek Zapp Xtra 2 ma 95 cm długości. Jednak przednie kólko można obrócić wokół własnej osi, co czyni go krótszym, a przez to pozwoliło na styk zmieścić na długość bagażnika.



W bagażniku DS4 Crossback bez problemu zmieściły się oba wózki dziecięce.

czytaj także:
Pierwsze wrażenia | Niedaleko pada jabłko od jabłoni

Bezpieczeństwo dziecka | Wyposażenie samochodu

 
 
www.jedz-bezpiecznie.pl
copyright 2002-2017 | magazyn motoryzacyjny "Jedź Bezpiecznie" wydawany jest od 2002 roku | wydawca: Williana | kontakt | do góry