Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl

NOWE NA STRONIE:
TESTY | Bezpieczeństwo dziecka - foteliki i wózki | Volvo V60 II
WYDARZENIA | 10 obrazków z Warsaw Motor Show 2018
TESTY | Bezpieczeństwo dziecka - wyposażenie samochodu | Volvo V60 II
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
Bezpieczeństwo dziecka | Fiat 500X

Dziecko w Fiacie 500X - foteliki i wózki
21-01-2016 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Wyprofilowanie siedziska kanapy w testowanej wersji Fiata 500X nie zapewnia idealnego przylegania do niego fotelika Isofix. Przestrzeń bagażnika zmieściła wszystkie elementy dwóch wózków dziecięcych.



Foteliki:
• grupa 0/0+ Maxi-Cosi model Pebble Plus montowany tyłem do kierunku jazdy za pomocą pasa bezpieczeństwa lub opcjonalnej bazy Isofix 2WayFix z nogą stabilizującą - zestaw zgodny z regulacją i-Size,
• grupa 0/1 Maxi-Cosi model 2wayPearl montowany tyłem lub przodem do kierunku jazdy za pomocą opcjonalnej bazy Isofix 2wayFix z nogą stabilizującą - zestaw zgodny z regulacją i-Size,
• grupa 1 Britax-Romer model Trifix montowany przodem do kierunku jazdy za pomocą Isofix z dodatkowym punktem kotwiczenia top-tether z system SI-PAD chroniącym przy zderzeniach bocznych,
• grupa 2-3 Recaro Monza Nova 2 Seatfix montowany przodem do kierunku jazdy za pomocą Isofix z systemem ASP chroniącym przy zderzeniach bocznych.




Dezaktywacja poduszki powietrznej pasażera umożliwia ustawienie na jego miejscu fotelika dziecięcego tyłem do kierunku jazdy. W tym przypadku fotelik mocowany jest tylko za pomocą pasa bezpieczeństwa osoby dorosłej. Montaż fotelika przebiegł bez zastrzeżeń.



Fotelik Maxi-Cosi Pebble Plus może być mocowany także na opcjonalnej bazie Isofix 2WayFix. Posiada ona nogę stabilizującą, która zapobiega rotacji fotelika podczas wypadku. Montaż szyn Isofix przy skórzanej i nieco twardej tapicerce Fiata 500X nie sprawił większych trudności. Duże, szeroko otwierane drzwi ułatwiają wkładanie i wyjmowanie fotelika z dzieckiem z samochodu.



Baza 2WayFix umożliwia także montaż fotelika 2WayPearl przeznaczonego dla nieco starszych dzieci. Fotelik może być montowany tyłem do kierunku jazdy...



... a gdy dziecko podrośnie (głównym wyznacznikiem będzie długość nóg) odwrócony przodem. Zarówno baza, fotelik, jak i kanapa Fiata 500X zostały dostosowane do standardu i-Size.



Przy ustawieniu fotelika z przodu fotel pasażera trzeba maksymalnie odsunąć od kokpitu - w tym przypadku siedząca za nm osoba dorosła nie będzie miała miejsca na nogi. Z kolei montaż fotelika z tyłu (Maxi-Cosi Pebble Plus i 2WayPearl) wymaga przesunięcie prawego fotela do przodu. Dzięki wyprofilowaniu dolnej części kokpitu osoba dorosła o średnim wzroście nie będzie narzekała na brak miejsca.



Każdej parze Isofix odpowiada dodatkowy punkt kotwiczenia fotelików typu Isofix. Umieszczono go w plecach oparć kanapy tuż nad podłogą przestrzeni bagażowej. Pas fotelika najwygodniej zaczepić od strony progu bagażnika.



Łączenie siedziska z oparciem kanapy ma dodatkowe wyprofilowanie. Po zamontowaniu fotelika na Isofix powstaje pod nim wolna przestrzeń w postaci klina. Niemniej przy samym montażu szyn fotelika Romer Trifix nie mieliśmy żadnych problemów. Plecy fotelika nie przylegają do oparć kanapy, dlatego jeśli stawiamy go w pionie (skorupę można odchylać do tyłu) powinniśmy opuścić zagłówek. Duży otwór drzwi zapewnia swobodę ruchów podczas wsiadania i zapinania dziecka w szelki fotelika.



Długie szyny fotelika Recaro Monza 2 ułatwiają montaż na Isofix. Podstawa fotelika nie przeszkadza przy zapinaniu pasa bezpieczeństwa osoby dorosłej, z którego w tym przypadku korzysta również dziecko.



Po zamontowaniu na skrajnych miejscach kanapy dwóch fotelików typu Isofix (Romer Trifix grupa I i Recaro Monza Nova 2) nie ma już miejsca dla 5 pasażera, w tym dziecka (w wieku od 3 lat), które w tej sytuacji mogłoby podróżować zapięte jedynie w pasy bezpieczeństwa (pomimo, że jest to zgodne z przepisami takiego rozwiązania nie polecamy!).



Wózki:
• dwuczęściowy X-lander z gondolą X-pram,
• spacerówka Quinny model Zapp Xtra 2.




Pojemność bagażnika Fiata 500X wynosi 350 litrów. Na jego długość (plecy kanapy ustawione są pod kątem) nie zmieściła się gondola X-pram (78 cm dł.) od dwuczęściowego wózka X-lander.



W bagażniku zmieściło się kompletne podwozie wózka X-lander.



Po zdjęciu kół bagażnik bez problemów pomieścił wszystkie elementy wózka.



Złożona spacerówka Quinny Zapp Xtra 2 mierzy 71 cm długości, 33 cm szerokości i 36 cm wysokości. Trzy takie egzemplarze zmieszczą się w komplecie z kołami w bagażniku Fiata 500X.



Po zdjęciu kół z obu wózków zmieściły się na raz na długość bagażnika.



Pod półką bagażnika znalazło się miejsce także na gondolę, a więc mamy oba wózki spakowane w komplecie.

 
www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2018 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry