Untitled Document
magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testĂłw samochodĂłw
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Pierwsze wrażenia - Niedoceniana w Polsce japońska marka i jej SUV
WYDANIE NA WEEKEND | Tydzień brd, Klasa S, Nowe znaki, Car of the Year, Polskie drogi
TESTY | Plusy i minusy - Dwie skrajności w bezpieczeństwie dzieci | Jeep Compass

www.jedz-bezpiecznie.pl
#DrogaDoCzystejPrzyrody

TESTY

Dokument bez tytułu

WSPIERAMY

Ford - Podziel się drogą

SERWISY

Wydanie na weekend

Najczęściej czytane

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Elektromobilność

Polskie drogi

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Porady

Produkty

Ubezpieczenia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

 
TESTY
Bezpieczeństwo dziecka - foteliki i wózki

Dziecko w Fordzie Transit Custom
07-08-2013 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Możliwo¶ci przewozu dzieci na jakie pozwala auto stworzone na bazie dostawczego s± poza konkurencj±. Oczywi¶cie pod warunkiem, że o pewne elementy wyposażenia zadba jego producent.



Do testów wybrali¶my 3 foteliki. Z grupy 0/0+ fotelik Maxi-Cosi Pebble montowany za pomoc± pasa bezpieczeństwa lub systemu Isofix, z grupy I fotelik Romer Versafix, a z grupy II-III fotelik Romer KidFix - oba również na Isofix.




Dzięki odł±czeniu przedniej poduszki powietrznej pasażera (opcja) na jego miejscu można ustawić fotelik tyłem do kierunku jazdy. Jest on mocowany wył±cznie za pomoc± pasa bezpieczeństwa osoby dorosłej - jego długo¶ć jest wystarczaj±ca.




Ten sam fotelik zamocowali¶my na skrajnych miejscach kanapy za pomoc± bazy Isofix Maxi-Cosi FamilyFix. Użyli¶my przy tym nogi stabilizuj±cej (jej ustawienie umożliwia brak schowka w podłodze), która spełni t± sam± funkcję co dodatkowy punkt kotwiczenia top-tether.



Uchwyty Isofix położone s± w dogodnym do montażu miejscu. Wpięcie fotelika ułatwia również wysoko¶ć samochodu, a tym samym położenie kanapy. W Transicie Custom producent nie zamontował jednak dodatkowego punktu kotwiczenia top-tether.




Podstawa fotelika z grupy II-III nie zakrywała sob± klamry do wpięcia końcówki pasa bezpieczeństwa. Przy wysuwaniu zagłówka z pleców fotelika trzeba też podnie¶ć zagłówek kanapy.



Najczę¶ciej minivany mog± poszczycić się tak obszernym miejscem z tyłu. Po zamontowaniu fotelików na skrajnych miejscach na ¶rodku pozostała pełnowymiarowe siedzenie dla osoby dorosłej.



Także przestrzeń ładunkowa w tym aucie pozostaje bez konkurencji. Oba wózki wstawili¶my bez konieczno¶ci ich składania, a i tak zostało sporo miejsca na inne bagaże.



Oba wózki zmie¶ciły się także w ustawieniu jeden za drugim. Na wyposażeniu fabrycznym testowanego modelu (van z podwójn± kabin±) otrzymamy m.in. wykładzinę podłogi z winylu i cztery uchwyty do mocowania przewożonego bagażu.

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia | Miks możliwo¶ci
· Bezpieczeństwo dziecka | Wyposażenie samochodu
· Plusy i minusy | Ford Transit Custom
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2020 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry