Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl

NOWE NA STRONIE:
POROZMAWIAJMY O BEZPIECZEŃSTWIE | W kierunku Wizji Zero | EDWARD
TESTY | Dziecko w Citroenie C3 Aircross - foteliki i wózki
TESTY | Dziecko w Citroenie C3 Aircross - wyposażenie samochodu
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
TESTY
Bezpieczeństwo dziecka - foteliki i wózki

Dziecko w Fordzie Transit Custom
07-08-2013 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Możliwości przewozu dzieci na jakie pozwala auto stworzone na bazie dostawczego są poza konkurencją. Oczywiście pod warunkiem, że o pewne elementy wyposażenia zadba jego producent.



Do testów wybraliśmy 3 foteliki. Z grupy 0/0+ fotelik Maxi-Cosi Pebble montowany za pomocą pasa bezpieczeństwa lub systemu Isofix, z grupy I fotelik Romer Versafix, a z grupy II-III fotelik Romer KidFix - oba również na Isofix.




Dzięki odłączeniu przedniej poduszki powietrznej pasażera (opcja) na jego miejscu można ustawić fotelik tyłem do kierunku jazdy. Jest on mocowany wyłącznie za pomocą pasa bezpieczeństwa osoby dorosłej - jego długość jest wystarczająca.




Ten sam fotelik zamocowaliśmy na skrajnych miejscach kanapy za pomocą bazy Isofix Maxi-Cosi FamilyFix. Użyliśmy przy tym nogi stabilizującej (jej ustawienie umożliwia brak schowka w podłodze), która spełni tą samą funkcję co dodatkowy punkt kotwiczenia top-tether.



Uchwyty Isofix położone są w dogodnym do montażu miejscu. Wpięcie fotelika ułatwia również wysokość samochodu, a tym samym położenie kanapy. W Transicie Custom producent nie zamontował jednak dodatkowego punktu kotwiczenia top-tether.




Podstawa fotelika z grupy II-III nie zakrywała sobą klamry do wpięcia końcówki pasa bezpieczeństwa. Przy wysuwaniu zagłówka z pleców fotelika trzeba też podnieść zagłówek kanapy.



Najczęściej minivany mogą poszczycić się tak obszernym miejscem z tyłu. Po zamontowaniu fotelików na skrajnych miejscach na środku pozostała pełnowymiarowe siedzenie dla osoby dorosłej.



Także przestrzeń ładunkowa w tym aucie pozostaje bez konkurencji. Oba wózki wstawiliśmy bez konieczności ich składania, a i tak zostało sporo miejsca na inne bagaże.



Oba wózki zmieściły się także w ustawieniu jeden za drugim. Na wyposażeniu fabrycznym testowanego modelu (van z podwójną kabiną) otrzymamy m.in. wykładzinę podłogi z winylu i cztery uchwyty do mocowania przewożonego bagażu.

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia | Miks możliwości
· Bezpieczeństwo dziecka | Wyposażenie samochodu
· Plusy i minusy | Ford Transit Custom
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
 
 


 

 


www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2018 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry