TESTY

Bezpieczeństwo dziecka | Foteliki i wózki | Honda CR-V IV 2WD

Dziecko w Hondzie CR-V - foteliki i wózki

09-08-2014 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Piąty uchwyt systemu Isofix daje większe możliwości w rozmieszczeniach fotelików Isofix. Bagażnik - co nie zawsze jest pewne w SUV-ach - pomieścił na raz testowane wózki dziecięce.

TESTY | Honda CR-V IV 2WD | Foteliki i wózki - próby z fotelikami dziecięcymi Recaro, Chicco i Britax-Romer

Foteliki dziecięce użyte w teście Hondy CR-V:

- grupa 0/0+ Recaro model Priva montowany na pas bezpieczeństwa lub opcjonalną bazę Isofix RecaroFix + noga stabilizująca,

- grupa 1 Chicco model Oasys montowany na Isofix z dodatkowym punktem kotwiczenia top-tether i systemem ochrony przy uderzeniach bocznych,

- grupa 2-3 Britax-Romer KidFix montowany na Isofix z nakładką na pas X-Pad oraz systemem SICT chroniącym przy uderzeniach bocznych.

TESTY | Honda CR-V IV 2WD | Foteliki i wózki - próba z fotelikiem dziecięcym Recaro Priva za pomocą pasa bezpieczeństwa, tyłem do kierunku jazdy, fotel pasażera

Na prawym fotelu pasażera fotelik z grupy 0/0+ montowany jest wyłącznie na pas bezpieczeństwa - ma on odpowiednią długość i regulację wysokości. Osoba dorosła siedząca z tyłu nie powinna narzekać na brak miejsca.

TESTY | Honda CR-V IV 2WD | Foteliki i wózki - próba z fotelikiem dziecięcym Recaro Priva na bazie Isofix RacaroFix, tyłem do kierunku jazdy, kanapa

Dzięki bazie RacaroFix fotelik z grupy 0/0+ zamontowaliśmy na uchwyty Isofix. Specjalne obszycia na tapicerce oparć kanapy ułatwiają wsuwanie szyn bazy. Po przesunięciu prawego fotela do przodu siedząca na nim osoba dorosła nie powinna narzekać na brak miejsca.

TESTY | Honda CR-V IV 2WD | Foteliki i wózki - próba z fotelikiem dziecięcym Recaro Priva na bazie Isofix RacaroFix, tyłem do kierunku jazdy, środek kanapa

Dzięki 5 uchwytowi Isofix bazę z fotelikiem można ustawić na środkowym miejscu kanapy. Równa powierzchnia podłogi nie przeszkadza w rozstawieniu nogi stabilizującej. Wkładanie i wyjmowanie fotelika zdecydowanie ułatwia wysokość auta i bardzo szeroko otwierane drzwi. W tej konfiguracji zmieścimy obok jeszcze jeden fotelik mocowany na system Isofix.

TESTY | Honda CR-V IV 2WD | Foteliki i wózki - próba z zapięciem top-tether fotelika dziecięcego Chicco Oasys, podsufitka

Honda zdecydowała się na nietypowe miejsce dla dodatkowych punktów kotwiczenia fotelików Isofix, tzw. top-theter. Przy długim bagażniku ułatwia to wpinanie pasa fotelika, choć ograniczy przestrzeń przy przewożeniu wyższych przedmiotów.

TESTY | Honda CR-V IV 2WD | Foteliki i wózki - próba z fotelikiem dziecięcym Chicco Oasys, przodem do kierunku jazdy, kanapa

Przy montażu fotelika Chicco Oasys także nie było problemów (zagłówek kanapy podnieśliśmy do góry). Również w tym przypadku szeroko otwierane drzwi zdecydowanie ułatwiają posadzenie dziecka i zapięcie szelek.

TESTY | Honda CR-V IV 2WD | Foteliki i wózki - próba z fotelikiem dziecięcym Chicco Oasys, przodem do kierunku jazdy, środek kanapa

Ten sam fotelik bez większych problemów zamocowaliśmy na środkowym miejscu kanapy. Przestronne wnętrze auta ułatwia dostęp do siedzącego w nim dziecka.

TESTY | Honda CR-V IV 2WD | Foteliki i wózki - próba z fotelikiem dziecięcym Britax-Romer KidFix, przodem do kierunku jazdy, kanapa

Podstawa fotelika Britax-Romer KidFix nie zakrywa klamry do wpięcia pasa bezpieczeństwa. Wysunięte do góry zamki ułatwiają tą czynność.

TESTY | Honda CR-V IV 2WD | Foteliki i wózki - próba z fotelikiem dziecięcym Britax-Romer KidFix, przodem do kierunku jazdy, środek kanapa

Środkowy pas bezpieczeństwa zamontowany został w dachu auta. Ma on 2 klamry mocujące, których rozmieszczenie nie przeszkadza przy wpinaniu szyn fotelika Isofix. Również w tym przypadku podstawa fotelika nie zasłaniała klamry.

TESTY | Honda CR-V IV 2WD | Foteliki i wózki - dziecko bez fotelika na środku kanapy

Ustawienie dwóch fotelików na skrajnych miejscach kanapy zabiera miejsce dla 5 pasażera. Ale już ustawienie ich obok siebie... - o tym będzie w podsumowaniu testu.

TESTY | Honda CR-V IV 2WD | Foteliki i wózki - próby z zapakowaniem wózków dziecięcych X-lander i Inglesina

Wózki dziecięce użyte w teście Hondy CR-V:

- dwuczęściowy X-lander model X-cite,

- spacerówka Inglesina model Trip.

TESTY | Honda CR-V IV 2WD | Foteliki i wózki - próby z zapakowaniem wózka dziecięcego X-lander z gondolą X-cite

Bagażnik liczy 589 litrów pojemności. Między nadkolami i roletą zmieściły się obie części wózka X-cite (wymiary złożonego podwozia dł. 86/wys. 39/szer. 59 cm, gondoli 75/20/31 cm).

TESTY | Honda CR-V IV 2WD | Foteliki i wózki - próby z zapakowaniem wózka dziecięcego X-lander z gondolą X-cite

Obie części (w tym podwozie z kołami) zmieściły się również na długość bagażnika.

TESTY | Honda CR-V IV 2WD | Foteliki i wózki - próby z zapakowaniem wózka dziecięcego Inglesina Trip

Pomiędzy nadkolami zmieściła się także spacerówka (wymiary po złożeniu dł. 105/wys. 28/szer. 37 cm).

TESTY | Honda CR-V IV 2WD | Foteliki i wózki - próby z zapakowaniem dwóch wózków dziecięcych do bagażnika

Po zdjęciu kół z podwozia dwuczęściowego wózka do bagażnika zmieściły się oba modele.

TESTY | Honda CR-V IV 2WD

TESTY | Honda CR-V IV 2WD | Pierwsze wrażenia - przód auta

Pierwsze wrażenia
A jednak!

TESTY | Honda CR-V IV 2WD | Wyposażenie samochodu - wyłącznik czołowej poduszki powietrznej pasażera

Wyposażenie samochodu
Dziecko w Hondzie CR-V

TESTY | Honda CR-V V Hybrid AWD

TESTY | Honda CR-V V Hybrid AWD | wyłącznik poduszki powietrznej pasażera

Wyposażenie samochodu
Dziecko w Hondzie CR-V