Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl

NOWE NA STRONIE:
TESTY | Bezpieczeństwo dziecka - foteliki i wózki | Volvo V60 II
WYDARZENIA | 10 obrazków z Warsaw Motor Show 2018
TESTY | Bezpieczeństwo dziecka - wyposażenie samochodu | Volvo V60 II
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
Bezpieczeństwo dziecka | Honda Jazz III

Dziecko w Hondzie Jazz - foteliki i wózki
08-02-2016 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Przy fotelikach z grupy II-III mieliśmy trudności z zapięciem pasa bezpieczeństwa. Dodatkowy schowek pod podłogą bagażnika pozwolił na spakowanie wszystkich elementów naszych wózków dziecięcych.



Foteliki:
• grupa 0/0+ Maxi-Cosi model Pebble Plus montowany tyłem do kierunku jazdy za pomocą pasa bezpieczeństwa lub opcjonalnej bazy Isofix 2WayFix z nogą stabilizującą - zestaw zgodny z regulacją i-Size,
• grupa 0/1 Maxi-Cosi model 2wayPearl montowany tyłem lub przodem do kierunku jazdy za pomocą opcjonalnej bazy Isofix 2wayFix z nogą stabilizującą - zestaw zgodny z regulacją i-Size,
• grupa 1 Britax-Romer model Trifix montowany przodem do kierunku jazdy za pomocą Isofix z dodatkowym punktem kotwiczenia top-tether z system SI-PAD chroniącym przy zderzeniach bocznych,
• grupa 2-3 Recaro Monza Nova 2 Seatfix montowany przodem do kierunku jazdy za pomocą Isofix z systemem ASP chroniącym przy zderzeniach bocznych.




Po dezaktywacji działania poduszki powietrznej pasażera można na jego miejscu ustawić fotelik tyłem do kierunku jazdy. W tej sytuacji trzeba maksymalnie odsunąć fotel od kokpitu. Fotelik Maxi-Cosi Pebble Plus mocowaliśmy za pomocą pasa bezpieczeństwa osoby dorosłej, który do tej czynności ma odpowiednią długość.



Stabilniejsze, a przez to bezpieczniejsze, mocowanie fotelika Maxi-Cosi Pebble Plus zapewnia opcjonalna baza 2WayFix. Baza ta, podobnie jak mocowania Isofix i wyprofilowanie kanapy, zostały opracowane zgodnie ze standardem i-Size. Mocowanie szyn bazy było bardzo łatwe, wstawianie fotelika (w tym przypadku robimy to najczęściej z siedzącym już w środku niemowlakiem) ułatwiały bardzo szeroko otwierane drzwi Hondy Jazz.



Baza Maxi-Cosi 2WayFix przeznaczona jest także do montażu fotelika 2WayPearl. Fotelik ten można ustawiać pod kątem, siedzące w nim dziecko ma wystarczająco dużo miejsca na nogi.



Fotelik Maxi-Cosi 2WayPearl można również odwrócić tyłem do kierunku jazdy i także ustawić pod kątem. W tej konfiguracji trzeba przesunąć w stronę kokpitu fotel pasażera.



W każdej z konfiguracji bazy 2WayFix i fotelików siedząca przed lub za osoba dorosła nie powinna narzekać na brak miejsca na nogi.



Dodatkowy punkt kotwiczenia fotelików (top-tether) znajduje się w podsufitce tuż przy krawędzi otworu bagażnika. To od tej strony najwygodniej zaczepić pas fotelika.



Mocowania Isofix znajdują się pomiędzy siedziskiem a oparciem skrajnych miejsc na kanapie. Schowano je w specjalnych kieszeniach, które pomagają w prawidłowym montażu szyn fotelików. Miękka tapicerka siedzeń ułatwia wsuwanie szyn Isofix o różnej grubości. Plecy kanapy ustawione są pod kątem, dlatego dla lepszego oparcia fotelika powinniśmy pozostawić w niej zagłówek. Przy montażu fotelika Romer Trifix nie było żadnych problemów.



Bez żadnych problemów przebiegł również montaż fotelika Recaro Monza Nova 2 Seatfix. W tym przypadku powinniśmy wyjąć z oparcia kanapy zagłówek. Kłopoty zaczęły się jednak przy próbie zapięcia pasa bezpieczeństwa, z którego korzysta również dziecko. Znajdujący się w siedzisku zamek do wpinania klamry pasa znajduje się blisko uchwytu Isofix, a tym samym podstawy fotelika (podobnie było przy próbie z trzema innymi modelami fotelików z grupy II-III). Wszystko to znacząco utrudnia zapinanie pasa.



Od ubiegłego roku polskie przepisy pozwalają na przewożenie dziecka (powyżej 3 roku życia) bez fotelika w sytuacji, gdy na kanapie nie ma miejsca na montaż trzeciego. Wielokrotnie zwracaliśmy uwagę, że praktycznie we wszystkich testowanych przez nas samochodach jest to fizycznie niemożliwe (w tej sytuacji dziecko musi być zapięte pasem). Próba w Hondzie Jazz po raz kolejny to potwierdziła.

czytaj także:
Narażanie dziecka na utratę życia



Wózki:
• dwuczęściowy X-lander z gondolą X-pram,
• spacerówka Quinny model Zapp Xtra 2.




Bagażnik nowej Hondy Jazz liczy 354 litrów pojemności. Nie zmieściło się w nim kompletne podwozie wózka X-lander, które po złożeniu ma 88 cm długości i 62 cm szerokości.



Po zdjęciu kół podwozie wózka X-lander ma ... dłogości i nie zmieściło się (zabrakło około 1 cm) na długość bagażnika.



Złożona spacerówka Quinny model Zapp Xtra 2 bez problemu zmieściła się na szerokość bagażnia. Po zdjęciu kół (wówczas ma 67 cm długości) można ją schować również wzdłuż.



Pod podłogą bagażnika umieszczono styropianową kuwetę, której przestrzeń podzielono na pół. W jednej części schowano m.in. elementy zestawu do naprawy opon oraz klucze, w drugiej (wolnej) zmieściliśmy zdjęte z wózków koła.



W ten sposób mieliśmy więcej miejsca w bagażniku, do którego bez większych problemów spakowaliśmy pozostałe elementy obu wózków.

czytaj także:
Pierwsze wrażenia | Auto do miasta nie musi być maluchem
Bezpieczeństwo dziecka | Wyposażenie samochodu
Plusy i minusy | Przede wszystkim do miasta
 
www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2018 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry