Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl
NOWE NA STRONIE:
TESTY ZDERZENIOWE EURONCAP | Punto... | Grudzień 2017
BEZPIECZEŃSTWO DZIECKA | Trzeci fotelik Britax-Romer zgodny z i-Size | Foteliki samochodowe
SALON SAMOCHODOWY | Wrażenia z jazdy - Nareszcie! | SEAT Ibiza V FR
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl
POLECAMY
Dekada BRD 2011-2020
PATRONUJEMY
Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"
SERWISY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe EuroNCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport



 

 


 
Bezpieczeństwo dziecka | Mercedes Klasa E All-Terrain

Dziecko w Mercedesie Klasa E - foteliki i wózki
25-08-2017 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

W naszym teście nie dysponowaliśmy firmowym fotelkiem Mercedesa (z grupy 0/0+) przeznaczonym do systemu automatycznego rozpoznania jego obecności na przednim miejscu pasażera, a tym samym dezaktywacji poduszki powietrznej. Klasa E All-Terrain oferowana jest wyłącznie w nadwoziu kombi, co czyni z niej ciekawą propozycję dla rodzin z małymi dziećmi.





Foteliki dziecięce:
• grupa 0/0+ Maxi-Cosi model Pebble Plus montowany tyłem do kierunku jazdy za pomocą pasa bezpieczeństwa lub opcjonalnej bazy Isofix 2WayFix z nogą stabilizującą - zestaw zgodny z regulacją i-Size,
• grupa 0/1 Maxi-Cosi model 2WayPearl montowany tyłem lub przodem do kierunku jazdy za pomocą opcjonalnej bazy Isofix 2wayFix z nogą stabilizującą - zestaw zgodny z regulacją i-Size,
• grupa 1 Britax-Romer model Trifix montowany przodem do kierunku jazdy za pomocą Isofix z dodatkowym punktem kotwiczenia top-tether z system SI-PAD chroniącym przy zderzeniach bocznych,
• grupa 2-3 Recaro Monza Nova 2 Seatfix montowany przodem do kierunku jazdy za pomocą Isofix z systemem ASP chroniącym przy zderzeniach bocznych.




Do przebiegu montażu bazy Maxi-Cosi 2WayFix z nogą stabilizującą na skrajnym miejscu kanapy nie mieliśmy zastrzeżeń. Dużym ułatwieniem podczas wsuwania szyn bazy (później fotelików) są plastikowe prowadnice nałożone na miejsca montażu uchwytów Isofix. Dzięki dużym, szeroko otwieranym drzwiom z tyłu wkładanie i wyjmowanie fotelika (z siedzącym w środku dzieckiem) jest bardzo wygodne.



Ustawienie na kanapie fotelika dziecięcego w pozycji tyłem do kierunku jazdy wymusza maksymalne przysunięcie do kokpitu siedzenia pasażera. Zajmujące je osoba dorosła nie powinna jednak narzekać na brak miejsca na wysokości kolan.



Na bazie Maxi-Cosi 2WayFix można również zamontować fotelik Maxi-Cosi 2WayPearl. W pozycji tyłem do kierunku jazdy również wymaga maksymalnego przysunięcia przedniego fotela do kokpitu - w foteliku tym dodatkowo można regulować kąt pochylenia całej skorupy.



Fotelik Maxi-Cosi 2WayPearl na bazie 2WayFix można także odwrócić przodem do kierunku jazdy. Jego pochylenia w pełnym zakresie nie blokuje kąt ustawienia oparcia kanapy samochodu - zarówno foteliki Maxi-Cosi, jak tylne siedzenia Mercedesa Klasa E All-Terrain spełniają standard i-Size.



Dodatkowy punkt kotwiczenia fotelików Isofix (tzw. top-tether) znajduje się w plecach kanapy. Ze względu na długi bagażnik kombi zdecydowanie łatwiej nam było zapiąć klamrę pasa top-tether od strony kabiny pasażerskiej. Do pochylenia oparcia kanapy służy dźwignia znajdująca się po obu jej stronach bądź dźwignie umieszczone wewnątrz, na nadkolach przy klapie bagażnika.



Fotelik Britax-Romer TriFix bardzo dobrze przylegał do wyprofilowań kanapy, nie było potrzeby - co jest rzadkością - wyjęcia z niej zagłówka.



Wyjęcie zagłówka z kanapy było konieczne tylko przy foteliku Recaro Monza Nova 2 Seatfix. Jego skorupa również dobrze przylegała do wyprofilowań siedzeń, zaś podstawa nie zasłaniała klamry do wpięcia pasa bezpieczeństwa, z którego korzysta także dziecko. Uwagę zwracają wyprofilowania na plecach przednich foteli, dzięki nim siedząca z tyłu osoba ma więcej miejsca na wysokości kolan.



Od 2014 roku polskie przepisy pozwalają na przewożenie dziecka (powyżej 3 roku życia) bez fotelika w sytuacji, gdy na kanapie nie ma miejsca na montaż trzeciego. Wielokrotnie zwracaliśmy uwagę, że praktycznie we wszystkich testowanych przez nas samochodach jest to fizycznie niemożliwe (dziecko musi siedzieć na środkowym miejscu i być zapięte pasem bezpieczeństwa). Pomimo obszernej kanapy w Mercedesie Klasa E All-Terrain jest to niemożliwe.



Wózki dziecięce:
• dwuczęściowy X-lander z gondolą X-pram,
• spacerówka Quinny model Zapp Xtra 2.




Według dokonanych podczas testu pomiarów wysokość od podłogi bagażnika do dolnej krawędzi belki rolety wynosi 43 centymetry. W naszym przypadku to za mało, żeby zmieścić kompletne podwozie wózka X-lander z położoną na nim gondolą X-Pram.



W kombi możemy sobie pozwolić na ułożenie obu części obok siebie. Długość bagażnika przy podłodze wynosi 1175 mm, na wysokości rolety 951 mm. Jego szerokość pomiędzy nadkolami - według naszych pomiarów - wynosi 1100 mm. W Klasie E, jak wyższy segment przystało, nie trzeba zwijać rolety, unosi się ona automatycznie po otwarciu klapy bagażnika.



Złożona spacerówka Quinny w tak obszernym bagażniku nie zajmuje wiele miejsca. Cztery uchwyty do zamocowania siatki lub linek zabezpieczających przewożone przedmioty są standardem wyposażenia.



Zdjęcie kółek (można je schować we wnęce pod podłogą) z wózka X-lander znacznie ułatwia jego ułożenie w bagażniku Mercedesa Klasa E All-Terrain. Po spakowaniu jeszcze spacerówki Quinny w bagażniku pozostało dużo wolnego miejsca (standardowa pojemność to 640 litrów).



Bagażnik pomieścił oba nasze wózki również w takiej konfiguracji. Wysokość do progu w All-Terrain mierzy 612 mm (w pozostałych wersjach kombi Klasy E jest o 28 mm niżej).

czytaj także:
Bezpieczeństwo dziecka | Wyposażenie samochodu
Plusy i minusy | Szukamy minusów

 
 
www.jedz-bezpiecznie.pl
copyright 2002-2017 | magazyn motoryzacyjny "Jedź Bezpiecznie" wydawany jest od 2002 roku | wydawca: Williana | kontakt | do góry