Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl

NOWE NA STRONIE:
TESTY | Dziecko w Toyocie Yaris III - foteliki i wózki
TESTY | Dziecko w Toyocie Yaris III - wyposażenie samochodu
TESTY | Miejski hit Toyoty z napędem hybrydowym | Toyota Yaris III
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
TESTY
Bezpieczeństwo dziecka | Renault Clio IV

Dziecko w Renault Clio - foteliki i wózki
31-08-2013 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

W nowym Clio mamy mniej swobody niż w bliźniaczym Capturze. Różnicę robi mniejszy bagażnik i brak możliwości przesuwania kanapy.



Do testów wybraliśmy 3 foteliki: z grupy 0/0+ CabrioFix firmy Maxi-Cosi z opcjonalną bazą Isofix, z grupy I TriFix, a z grupy II-III KidFix z SICT. Dwa ostatnie marki Romer z systemem mocowania Isofix.



Wykorzystując mocowania Isofix na przednim miejscu pasażera wpięliśmy w nie dedykowaną bazę do fotelika z grupy 0/0+. Przy tym rozwiązaniu fotelik jest wyżej, co daje lepszy komfort jego obsługi. Ale jeśli przysuniemy fotel bliżej kokpitu - dając miejsce na nogi osobie siedzącej na tylnej kanapie - kierowca ma zasłonięte lusterko boczne. Bazę można również zamontować na tylnej kanapie.



Montaż na Isofix fotelika z grupy I nie sprawił żadnego kłopotu. Dla pełniejszego przylegania do oparcia kanapy trzeba z niej wysunąć do góry zagłówek.



Dodatkowy punkt kotwiczenia fotelików Isofix zamontowano w podłodze bagażnika tuż obok poprzecznej belki. Najłatwiej zaczepić go po odchyleniu oparć kanapy (dzielonych w każdej wersji wyposażenia 1/3-2/3).



Podstawa fotelika z grupy II-III nie przeszkadzała w swobodnym przypięciu pasów bezpieczeństwa osoby dorosłej. Po ustawieniu z tyłu dwóch fotelików nie ma już miejsca dla 5 osoby.



Podwozie dwuczęściowego wózka minimalnie nie mieściło się na długość bagażnika. W Capturze mogliśmy powiększyć ją poprzez przesunięcie do przodu kanapy. Tutaj udało to się po wcześniejszym złożeniu oparć, włożeniu podwozia i ponownym rozłożeniu kanapy. W praktyce może to być uciążliwe, gdy mamy z tyłu zamontowany fotelik.



Niemniej wykorzystując głębokość bagażnika mieści się pod jego półką i podwozie i gondola wózka. Pozostaje jeszcze trochę miejsca na podręczne bagaże.



Za to bez problemów spakowaliśmy wózek-parasolkę. W każdym przypadku w bagażniku leżał będący na wyposażeniu auta trójkąt bezpieczeństwa.

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia | To już trzecia dekada
· Bezpieczeństwo dziecka | Wyposażenie samochodu
· Plusy i minusy | Renault Clio IV
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
 
 


 

 


www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2018 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry