Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl
NOWE NA STRONIE:
TESTY ZDERZENIOWE EURONCAP | Punto... | Grudzień 2017
BEZPIECZEŃSTWO DZIECKA | Trzeci fotelik Britax-Romer zgodny z i-Size | Foteliki samochodowe
SALON SAMOCHODOWY | Wrażenia z jazdy - Nareszcie! | SEAT Ibiza V FR
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl
POLECAMY
Dekada BRD 2011-2020
PATRONUJEMY
Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"
SERWISY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe EuroNCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport



 

 


 
Bezpieczeństwo dziecka | Renault Megane Grandtour IV GT

Dziecko w Renault Megane Grandtour - foteliki i wózki
25-09-2017 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Renault Megane w wersji GT zachowuje pełną funkcjonalność w zakresie ustawiania samochodowych fotelików dla dzieci. Pojemny bagażnik pomieścił oba wykorzystywane przez nas wózki, które dodatkowo można zabezpieczyć ruchomą przegrodą.





Foteliki dziecięce:
• grupa 0/0+ Maxi-Cosi model Pebble Plus montowany tyłem do kierunku jazdy za pomocą pasa bezpieczeństwa lub opcjonalnej bazy Isofix 2WayFix z nogą stabilizującą - zestaw zgodny z regulacją i-Size,
• grupa 0/1 Maxi-Cosi model 2WayPearl montowany tyłem lub przodem do kierunku jazdy za pomocą opcjonalnej bazy Isofix 2wayFix z nogą stabilizującą - zestaw zgodny z regulacją i-Size,
• grupa 1 Britax-Romer model Trifix montowany przodem do kierunku jazdy za pomocą Isofix z dodatkowym punktem kotwiczenia top-tether z system SI-PAD chroniącym przy zderzeniach bocznych,
• grupa 2-3 Recaro Monza Nova 2 Seatfix montowany przodem do kierunku jazdy za pomocą Isofix z systemem ASP chroniącym przy zderzeniach bocznych.




Wersja GT wyróżnia się sportowymi fotelami, w których zastosowano duże wyprofilowania boczne. Nie przeszkadzało to jednak w stabilnym ustawieniu fotelika Maxi-Cosi Pebble Plus z grupy 0/0+. Do samego montażu fotelika w tym miejscu (po uprzedniej dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera) nie mieliśmy żadnych zastrzeżeń. Fotelik mocowany jest wyłącznie za pomocą pasa bezpieczeństwa osoby dorosłej.



Ustawienie z przodu fotelika dziecięcego tyłem do kierunku jazdy wymaga maksymalnego odsunięcia od krawędzi kokpitu. Osoba dorosła siedząca z tyłu może narzekać na brak miejsca na wysokości kolan.



Mając do dyspozycji mocowania Isofix fotelik Pebble Plus można zamontować na opcjonalnej bazie Maxi-Cosi 2WayFix. Obudowane miejsce uchwytów Isofix ułatwiają prawidłowe wsuwanie szyn baz i fotelików. Tylne drzwi Renault Megane Grandtour GT otwierają się wystarczająco szeroko, aby wygodnie włożyć lub wyjąć fotelik z siedzącym w środku dzieckiem.



Montaż na kanapie fotelika dziecięcego tyłem do kierunku jazdy wymaga maksymalnego przysunięcia fotela do kokpitu. Siedząca na nim osoba dorosła, dzięki wyprofilowaniu schowka na rękawiczki, nie powinna narzekać na brak miejsca na wysokości kolan.



Na tej samej bazie Isofix można także ustawić fotelik Maxi-Cosi 2WayPearl. Dla odmiany ten model fotelika pozostaje w samochodzie, po otwarciu drzwi Megane Grandtour mieliśmy wystarczająco dużo miejsce, aby wygodnie wsadzić do niego dziecko i zapiąć je szelkami.



Przy starszym dziecku fotelik Maxi-Cosi 2WayPearl można ustawić przodem do kierunku jazdy. Fotelik ma regulowany kąt nachylenia skorupy, nie było problemów z maksymalnym ustawieniem. Wszystkie wykorzystywane do testów foteliki i bazy Maxi-Cosi oraz profil kanapy Renault Megane Grandtour GT spełniąją standard i-Size.



Grandtour czyli nadwozie kombi - z tego względu dodatkowy pas stabilizujący fotelik Isofix łatwiej przypiąć po odchyleniu oparcia kanapy (dzielone oparcie 1/3-2/3 jest standardem).



Skorupa fotelika Britax-Romer TriFix idealnie pasowała do wyprofilowań kanapy Megane w wersji GT. Wcześniej wyjęliśmy z niej zagłówek dla osoby dorosłej.



Podstawa fotelika Recaro Monza Nova 2 Seatfix nie zasłaniała klamry do wpięcia pasa bezpieczeństwa, które w tym przypadku służy również dziecku. Przed montażem fotelika wyjęliśmy zagłówek z kanapy. Wysokość wnętrza - pomimo ostrego ścięcia od słupka B do C - nie przeszkadza w maksymalnym ustawieniu do góry zagłówka fotelika.



Od 2014 roku obowiązujące w Polsce przepisy dopuszczają przewożenie dziecka (powyżej 3 roku życia) bez fotelika w sytuacji, gdy na kanapie nie ma miejsca na montaż trzeciej sztuki. Wielokrotnie zwracaliśmy uwagę, że praktycznie we wszystkich testowanych przez nas samochodach jest to fizycznie niemożliwe (dziecko musi siedzieć na środkowym miejscu i być zapięte pasem bezpieczeństwa). Renault Megane Grandtour GT także dopisujemy do tej listy.



Wózki dziecięce:
• dwuczęściowy X-lander z gondolą X-pram,
• spacerówka Quinny model Zapp Xtra 2.




Testowany egzemplarz Renault Megane w nadwoziu kombi miał regulowany poziom podłogi bagażnika. Podczas testu z wózkami korzystaliśmy tylko z ustawienia 0 (górne). Według naszych pomiarów długość podłogi bagażnika (od wewnętrznej krawędzi progu do pleców kanapy) wynosi 94 cm, zaś szerokość pomiędzy nadkolami 110 cm. Na takiej przestrzeni bez problemu zmieściły się obok siebie kompletne podwozie i gondola wózka X-lander.



Bagażnik w wersjach Intense, Bose i GT wyposażony został fabrycznie w składaną przegrodę służącą do podziału przestrzeni. W mniejszej części za progiem bagażnika zmieścił się bez problemu kompletny wózek Quinny Zapp Xtra 2.



Po przegrodzeniu przestrzeni bagażowej, w drugiej części zmieściło się również kompletne podwozie wózka X-lander i gondola X-Pram.



Oba wózki dziecięce zmieściły się również w ustawieniu na długość bagażnika. Wysokość od podłogi w poziomie 0 do zwijanej rolety mierzy 42 cm (po przełożeniu do pozycji -1 zyskujemy dodatkowe 8 cm). Klapa bagażnika Renault Megane Grandtour GT otwiera się na wysokość 200 cm.

czytaj także:
Bezpieczeństwo dziecka | Wyposażenie samochodu

 
 
www.jedz-bezpiecznie.pl
copyright 2002-2017 | magazyn motoryzacyjny "Jedź Bezpiecznie" wydawany jest od 2002 roku | wydawca: Williana | kontakt | do góry