Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl

NOWE NA STRONIE:
TESTY | Plusy i minusy | Wciąż mówimy o bezpieczeństwie dzieci | SEAT Ibiza
PORADY | Textar wycisza zgiełk uliczny | Układ hamulcowy
TESTY | Dziecko w Seacie Ibiza V - foteliki i wózki
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
Bezpieczeństwo dziecka | Renault Twingo III

Dziecko w Renault Twingo III - foteliki i wózki
11-07-2015 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Renault Twingo jest dobrą propozycją dla rodzin 2+2 mieszkających w mieście. Przy dalszych podróżach musimy się liczyć z dużymi ograniczeniami w zabraniu bagaży, w tym wózków.



Foteliki:
grupa 0/0+ Maxi-Cosi model CabrioFix montowany tyłem do kierunku jazdy za pomocą pasa bezpieczeństwa lub opcjonalnej bazy Isofix FamilyFix z nogą stabilizującą,
grupa 0+/1 Casualplay model Q-Retraktor montowany przodem do kierunku jazdy za pomocą Isofix z dodatkowym punktem kotwiczenia top-tether (fotelik wyposażony jest w automatyczny napinacz i blokadę pasów),
grupa 2-3 Recaro Monza Nova 2 montowany przodem do kierunku jazdy za pomocą Isofix z systemem ASP chroniącym przy uderzeniach bocznych.




Odłączenie poduszek powietrznych pasażera umożliwia ustawienie na jego miejscu fotelika odwróconego tyłem do kierunku jazdy. Fotelik montowany jest za pomocą pasa bezpieczeństwa osoby dorosłej, wśród opcji Twingo dostępne jest mocowanie Isofix (standard w bazowej wersji Life, w pozostałych w pakiecie Relaks z podgrzewanymi siedzeniami za 1 tys. zł).




Mocowania Isofix dostępne są na obu miejscach z tyłu. Montaż opcjonalnej bazy Maxi-Cosi 2wayFix, jak i wkładanie fotelika nie sprawiły żadnych trudności.



Dodatkowe punktu kotwiczenia dla fotelików typu Isofix umieszczono w podłodze bagażnika, jednak na tyle blisko pleców kanapy, że nie zabierają miejsca podczas pakowania bagaży. Pas z klamrą top-tether najwygodniej zapiąć od strony bagażnika.



Odsłonięte uchwyty Isofix zapewniają szybki i prawidłowy montaż fotelików typu Isofix. Osoba dorosła ma wystarczająco dużą swobodę podczas zapinania dziecka w foteliku.



Zarówno przy montażu fotelików z grupy 1, jak i 2-3 trzeba maksymalnie wysunąć zagłówki z kanapy. Podstawa fotelika nie zasłania klamry do wpinania pasa bezpieczeństwa.



Montaż na kanapie fotelika tyłem do kierunku jazdy zabiera miejsce na nogi osoby dorosłej, optymalnym rozwiązaniem będzie przełożenie go (po dezaktywacji poduszek powietrznych) na przód - przy zakupie nowego Twingo warto zainwestować w mocowania Isofix na prawym fotelu. O wiele więcej miejsca dla osób siedzących z przodu pozostaje przy konfiguracji dwóch fotelików montowanych przodem do kierunku jazdy.



Wózki:
dwuczęściowy X-lander model X-move,
spacerówka Inglesina model Trip.




Bagażnik Twingo liczy 219 litrów pojemności. Po zdjęciu kół zmieściło się w nim podwozie dwuczęściowego wózka. Można go przykryć gondolą, co prawda zamkniemy pokrywę bagażnika, ale podniesiona półka zasłoni widoczność przez tylną szybę.



Nasz testowany wózek ma po złożeniu 105 cm długości. W bagażniku Twingo na wcisk zmieścił się pomiędzy nadkolami zabierając przy tym całe wolne miejsce.

czytaj także:
Pierwsze wrażenia | Wydoroślał, ale wciąż pozostaje maluchem
Bezpieczeństwo dziecka | Wyposażenie samochodu
Plusy i minusy | Praktyczniejszy maluch
 
www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2018 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry