Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl

NOWE NA STRONIE:
WYDARZENIA | Auto Nostalgia coraz bardziej... nostalgiczna
TESTY | Dziecko w Suzuki Swift Hybrid (2017) - foteliki i wózki
TESTY | Dziecko w Suzuki Swift Hybrid (2017) - wyposażenie samochodu
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
Bezpieczeństwo dziecka | SEAT Ibiza SC Cupra

Dziecko w Seacie Ibiza SC Cupra - foteliki i wózki
24-11-2014 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Okazuje się, że nie tylko brak wyłącznika poduszek powietrznych pasażera ogranicza nasze testy z fotelikami. Do bagażnika, tak jak liczyliśmy, nie zmieszczą się razem oba wózki.



Foteliki:
grupa 0/0+ Maxi-Cosi model Cabrio-Fix montowany na pas bezpieczeństwa lub opcjonalną bazę Isofix FamilyFix z nogą stabilizującą,
grupa 1 Romer model VersaFix montowany na Isofix z dodatkowym punktem kotwiczenia top-tether,
grupa 2-3 Romer KidFix montowany na Isofix z nakładką na pas X-Pad - ostatecznie nie był użyty (
czytaj także: Plusy i minusy | Sportowe emocje nie dla dzieci).



Uchwyty Isofix na skrajnych miejscach kanapy pozwoliły nam zamontować bazę FamilyFix, na którą ustawiliśmy fotelik z grupy 0/0+. To jedyne miejsce, na którym można ustawić fotelik skierowany tyłem do kierunku jazdy.



Przez otwór drzwi, ograniczony złożonym oparciem przedniego fotela, bez problemu udało się włożyć fotelik z grupy 1. Montaż jego szyn w uchwyty Isofix nie sprawił problemów, ale - poza plastikowym zaczepem w plecach kanapy - nie było miejsca do wpięcia pasa top-tether. Osoba dorosła ma wystarczającą swobodę podczas zapinania dziecka.



SEAT Ibiza homologowany jest dla 5 osób, jednak test z fotelikami pokazuje, że nie ma miejsca na środku kanapy. Fotelik z grupy 2-3 stoi luzem - nie ma możliwości jego prawidłowego zapięcia (czytaj także: Plusy i minusy | Sportowe emocje nie dla dzieci). W katalogu akcesoriów producent wymienia dwa foteliki - Peke G3 Plus (na pas) i Peke G3 KidFix, a więc ten sam, który testowaliśmy (Isofix).



Wózki:
dwuczęściowy X-lander model X-move,
spacerówka Inglesina model Trip.




Bagażnik 3-drzwiowej Ibizy ma 292 litry. W jego wnętrzu zmieściły się obie części dużego wózka. Gondola mierzy 75 cm długości, 20 cm wysokości i 31 cm szerokości, ze złożonego podwozia musieliśmy wyjąć koła.



Złożony wózek - spacerówka (długość 105 cm) zmieścił się pomiędzy nadkolami pod niewielkim kątem.

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia | Mała zadziora
· Bezpieczeństwo dziecka | Wyposażenie samochodu
· Plusy i minusy | Sportowe emocje nie dla dzieci
· Dogrywka | Co ze starszymi dziećmi? | SEAT Ibiza 5-drzwiowy facelifting
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
 
 


 

 


www.jedz-bezpiecznie.pl
copyright 2002-2018 | magazyn motoryzacyjny "Jedź Bezpiecznie" wydawany jest od 2002 roku | wydawca: Williana | kontakt | do góry