Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl

NOWE NA STRONIE:
TESTY ZDERZENIOWE | Dziecko w Citroenie C4 Cactus - wyposażenie...
TESTY ZDERZENIOWE | Hyundai Santa Fe | Grudzień 2018
TESTY | Pierwsze wrażenia - Kompakt w modnej szacie | Citroen C4 Cactus
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
TESTY
Bezpieczeństwo dziecka | SEAT Leon FR 5-drzwiowy

Dziecko w Seacie Leon - foteliki i wózki
30-05-2014 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

W Leonie FR bez problemu udało się zamontować wszystkie foteliki dziecięce. 380-litrowy bagażnik okazał się w praktyce bardzo pojemny.



Do sprawdzianu z montażu fotelików wybraliśmy: Maxi-Cosi CabrioFix (grupa 0/0+) z opcjonalną bazą Isofix i nogą stabilizującą, Chicco Oasys 1 z Isofix i top-tether (grupa 1) oraz Romer KidFix z Isofix, SICT i XP-Pad (grupa 2-3).



Odłączenie przedniej poduszki powietrznej pasażera umożliwia ustawienie na jego miejscu fotelika dziecięcego (grupa 0/0+) skierowanego tyłem do kierunku jazdy. Fotelik mocowany był za pomocą pasa bezpieczeństwa, którego długość była wystarczająca. Siedząca z tyłu na kanapie dorosła osoba średniego wzrostu nie powinna narzekać na brak miejsca.



Ten sam fotelik, ale za pomocą bazy Isofix, zamontowany został na skrajnym miejscu kanapy. Pomiędzy podstawą bazy, a siedziskiem kanapy powstał pusty klin.
Siedząca z przodu dorosła osoba nie powinna narzekać na brak miejsca.




Dodatkowe punkty kotwiczenia fotelika (grupa 1) umieszczono w plecach kanapy. Łatwy dostęp do nich mamy zarówno od strony kabiny pasażerskiej, jak i bagażnika.



Obudowanie nakładkami mocowań Isofix pozwala na szybkie i prawidłowe wpięcie szyn fotelika. Także i w tym przypadku pomiędzy kanapą i podstawą fotelika powstała - ale już mniejsza - szczelina.
Kąt otwarcia tylnych drzwi zapewnia swobodny dostęp do dziecka siedzącego w foteliku.




Podstawa fotelika z grupy 2-3 nie zakrywa klamry do pasa bezpieczeństwa osoby dorosłej, którym zapinane jest także dziecko. Regulowane pod kątem szyny Isofix zniwelowały powstający przy poprzednich fotelikach klin pomiędzy podstawą, a siedziskiem.



Zamontowanie na skrajnych miejscach kanapy dwóch fotelików (grupa 1 i grupa 2-3) wyklucza podróż 5 pasażera.



Dwuczęściowy wózek to X-Lander X-Move, zaś składana spacerówka to Inglesina Trip.



Po zdjęciu kół z podwozia X-Landera zmieściło się ono wzdłuż bagażnika, co pozwoliło wygospodarować dodatkową przestrzeń na bagaż.



Spacerówka po złożeniu mierzy 105 cm długości. Co prawda pod kątem, ale zmieściła się pomiędzy nadkolami w bagażniku.



Po wyjęciu przedmiotów z wnęk pomiędzy progiem bagażnika i nadkolami udało się spakować oba wózki.

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia | Emocion Red
· Bezpieczeństwo dziecka | Wyposażenie samochodu
· Plusy i minusy | Oszczędny, praktyczny i ładny
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
 
 


 

 


www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2018 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry