portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Plusy i minusy - Cupra Born, elementy podnoszące bezpieczeństwo dzieci
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Honda, NIO i Toyota z ocenami Euro NCAP
TESTY | Dziecko w Cupra Born - foteliki i wózki

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
TESTY
Bezpieczeństwo dzieci - foteliki i wózki

Volkswagen Beetle
15-06-2013 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Beetle w testach EuroNCAP jest jednym z najwyżej ocenionych modeli pod kątem bezpieczeństwa dzieci. Pomimo takiego wyniku, jego wyposażenie nie różni się od tego co znależć można w innych samochodach, nawet tych ze znaczkiem VW.



W Beetle montowaliśmy 3 foteliki z poszczególnych grup wiekowo-wagowych. W grupie 0/0+ (od urodzenia do 12/15 miesiąca życia) wybraliśmy CabrioFix firmy Maxi-Cosi, z grupy I (9 m-c/4 lata) TriFix, a z grupy II-III KidFix z SICT (4/12 lat) - oba marki Romer.



Wyłącznik przedniej poduszki powietrznej pasażera umożliwia ustawienie fotelika z grupy 0/0+ na przednim miejscu tyłem do kierunku jazdy. Długość pasa bezpieczeństwa osoby dorosłej nawet przy maksymalnym cofnięciu fotela pasażera ma odpowiednią długość.



Beetle to auto 4 osobowe - na tylnej kanapie znajdują się dwa wyprofilowane fotele (składane 50:50), a w każdym z nich wbudowano pary uchwytów systemu Isofix. Jednak zagłębienie siedziska sprawia, że uchwyty (choć nie schowane głęboko) umieszczono wysoko. Przy ustawieniu fotelika z grupy I konieczne było podniesienie zagłówka kanapy.



W oparciach tylnych siedzeń - od strony bagażnika - zamontowano dodatkowe punkty kotwiczenia fotelików Isofix, tzw. top-tether. Przed właściwym montażem należy przełożyć taśmę fotelika pomiędzy oparciem, a półką bagażnika.



Pomimo 3-drzwiowego nadwozia dostęp do tylnej kanapy jest swobodny, Po posadzeniu dziecka w foteliku bez trudu zapniemy szelki lub klamrę pasa bezpieczeństwa osoby dorosłej.




Kombinacje z zapięciem szyn Isofix trzeba powtórzyć także przy fotelikach z grupy II-III. W obu przypadkach sytuację ratowała możliwość ich wyciągnięcia i montaż pod kątem.



Dzięki nadwoziu hatchback w niedużym bagażniku (310 litrów) i poprzez wąski otwór udało się schować - i opuścić półkę - podwozie i gondolę wózka. Niestety, brak uchwytów do zamocowania siatki lub linek podtrzymujących przewożone rzeczy.




Teoretycznie powinien zmieścić się i wózek-parasolka. Testowe auto wyposażono jednak w opcjonalny system nagłośnienia firmy Fender, a jego subwoofer zawęził szerokość bagażnika.



Przełożenie wózka w drugą stronę też nie rozwiązuje tego problemu.

czytaj także:
· BezpieczeÅ„stwo dzieci - wyposażenie samochodu
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry