Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl
NOWE NA STRONIE:
TESTY ZDERZENIOWE EURONCAP | Punto... | Grudzień 2017
BEZPIECZEŃSTWO DZIECKA | Trzeci fotelik Britax-Romer zgodny z i-Size | Foteliki samochodowe
SALON SAMOCHODOWY | Wrażenia z jazdy - Nareszcie! | SEAT Ibiza V FR
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl
POLECAMY
Dekada BRD 2011-2020
PATRONUJEMY
Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"
SERWISY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe EuroNCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport



 

 


 
Bezpieczeństwo dziecka | Volkswagen Passat GTE Limousine

Dziecko w Volkswagenie Passat GTE - foteliki i wózki
26-01-2017 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Sposób montażu fotelików dziecięcych w wersji hybrydowej GTE nie różni się w niczym od "zwykłego" sedana czy kombi. Część przestrzeni pod podłogą bagażnika wypełniają baterie napędu elektrycznego, jednak nie ograniczało to jego pojemności przy pakowaniu obu wózków dziecięcych.





Foteliki dziecięce:
• grupa 0/0+ Maxi-Cosi model Pebble Plus montowany tyłem do kierunku jazdy za pomocą pasa bezpieczeństwa lub opcjonalnej bazy Isofix 2WayFix z nogą stabilizującą - zestaw zgodny z regulacją i-Size,
• grupa 0/1 Maxi-Cosi model 2WayPearl montowany tyłem lub przodem do kierunku jazdy za pomocą opcjonalnej bazy Isofix 2wayFix z nogą stabilizującą - zestaw zgodny z regulacją i-Size,
• grupa 1 Britax-Romer model Trifix montowany przodem do kierunku jazdy za pomocą Isofix z dodatkowym punktem kotwiczenia top-tether z system SI-PAD chroniącym przy zderzeniach bocznych,
• grupa 2-3 Recaro Monza Nova 2 Seatfix montowany przodem do kierunku jazdy za pomocą Isofix z systemem ASP chroniącym przy zderzeniach bocznych.




Po dezaktywacji działania przedniej poduszki powietrznej pasażera można na jego miejscu ustawić fotelik dziecięcy tyłem do kierunku jazdy. Jego mocowanie możliwe jest wyłącznie za pomocą pasa bezpieczeństwa, który ma do tego wystarczającą długość. Podczas tej czynności z fotelikiem Maxi-Cosi Pebble Plus nie mieliśmy żadnych problemów. Przy takim ustawieniu fotelika musi być on maksymalnie odsunięty od krawędzi kokpitu. Pomimo to osoba dorosła siedząca z tyłu nie będzie narzekać na brak miejsca na nogi.



Na kanapie ten sam fotelik montowaliśmy za pomocą opcjonalnej bazy Isofix Maxi-Cosi 2WayFix. Oba elementy, podobnie jak i kanapa w Volkswagenie Passat GTE spełniają standard i-Size. Duży rozstaw osi samochodu (2786 mm) gwarantuje szerokie drzwi z tyłu, co przekłada się na dużą swobodę podczas wkładania i wyjmowania fotelkia z przypiętym w nim dzieckiem. Przy takim ustawieniu fotelika dziecięcego przedni fotel pasażera musi być maksymalnie przesunięty do kokpitu. Pomimo to osoba dorosła siedząca przed nim nie będzie narzekać na brak miejsca na nogi.



Za pomocą tej samej bazy Isofix Maxi-Cosi 2WayFix zamontowaliśmy tyłem do kierunku jazdy fotelik Maxi-Cosi 2WayPearl (oba elementy zgodne ze standardem i-Size). Szeroki otwór drzwi ułatwia czynności związane z wkładaniem i zapinaniem dziecka w foteliku.



Ten sam fotelik Maxi-Cosi 2WayPearl można zamontować również przodem do kierunku jazdy. Ma on regulowany kąt pochylenia oparcia, w czym nie przeszkadza wyprofilowanie kanapy. W tej konfiguracji przedni fotel pasażera można odsunąć znacznie dalej od kokpitu, mając jednak na uwadze, aby noga stabilizująca bazy Isofix nie opierała się o jego plecy.



Dodatkowy punkt kotwiczenia Isofix, tzw. top-tether, w sedanach znajduje się z kabinie pasażerskiej, tuż za zagłówkiem kanapy. Takie rozwiązanie zdecydowanie ułatwia jego szybkie i prawidłowe zapięcie. W testowanym egzemplarzu Passata GTE mocowania top-tether znalazły się też w plecach kanapy, ale skorzystanie z nich w wersji sedan jest niewygodne.



Podstawa i plecy fotelika Britax-Romer TriFix idealnie przylegają do wyprofilowania skrajnych miejsc kanapy - jednak wcześniej wyjęliśmy z niej zagłówek. Przy jego montażu nie było żadnych zastrzeżeń (wsuwanie i prawidłowe zapięcie szyn fotelików ułatwiają obudowane prowadnice mocowań Isofix). Szeroko otwierane drzwi z tyłu dają dużo swobody podczas wkładania i zapinania dziecka w foteliku.



Również w przypadku fotelika Recaro Monza Nova 2 Seatfix, jego siedzisko i oparcie idealnie przylegało do wyprofilowań skrajnych miejsc kanapy (tu również trzeba wyjąć z niej zagłówek). Podstawa fotelika nie zakrywa też zamka do wpięcia klamry pasa bezpieczeństwa, który w tym przypadku przeznaczony jest również dla dziecka.



Od 2014 roku polskie przepisy pozwalają na przewożenie dziecka (powyżej 3 roku życia) bez fotelika w sytuacji, gdy na kanapie nie ma miejsca na montaż trzeciego. Wielokrotnie zwracaliśmy uwagę, że praktycznie we wszystkich testowanych przez nas samochodach jest to fizycznie niemożliwe (dziecko musi siedzieć na środkowym miejscu i być zapięte pasem bezpieczeństwa). Pomimo obszernej kanapy w Volkswagenie Passat również jest to niemożliwe.



Wózki dziecięce:
• dwuczęściowy X-lander z gondolą X-pram,
• spacerówka Quinny model Zapp Xtra 2.




Bagażnik Volkswagena Passat GTE ma pojemność 402 litrów. Kształt bagażnika jest nieregularny, według specyfikacji technicznej producenta szerokość pomiędzy nadkolami mierzy 1014 mm. Bez problemu na jego szerokość, za plecami kanapy i pod tylną półką, zmieściły się obie części wózka X-lander - nie było przy tym konieczności zdejmowania kółek z podwozia.



Według danych producenta długość bagażnika Volkswagena Passat GTE mierzy 1183 mm, tutaj również bez problemu mieści się kompletne podwozie wózka X-lander z gondolą X-pram.



W tak obszernym bagażniku bez trudu zmieściła się - w dowolnym położeniu - kompletna spacerówka Quinny Zapp Xtra 2.



Oba wózki dziecięce zmieściły się jednocześnie z wykorzystaniem szerokości...



... i długości bagażnika Umieszczono w nim 4 uchwyty do mocowania m.in. linek zabezpieczających przewożony bagaż. W przypadku naszych wózków dziecięcych za każdym razem spełniły swoje zadanie.

czytaj także:
Pierwsze wrażenia | Hybrydowa era Volkswagena
Bezpieczeństwo dziecka | Wyposażenie samochodu

 
 
www.jedz-bezpiecznie.pl
copyright 2002-2017 | magazyn motoryzacyjny "Jedź Bezpiecznie" wydawany jest od 2002 roku | wydawca: Williana | kontakt | do góry