Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl

NOWE NA STRONIE:
WYDARZENIA | 10 obrazków z Warsaw Motor Show 2018
TESTY | Bezpieczeństwo dziecka - wyposażenie samochodu | Volvo V60 II
BEZPIECZEŃSTWO DZIECI | Nowe oceny ADAC fotelików dziecięcych
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
Bezpieczeństwo dziecka | Volkswagen Sharan II facelifting

Dziecko w Volkswagenie Sharan - foteliki i wózki
26-04-2016 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Teoretycznie w 7-osobowym Volkswagenie Sharan można jednocześnie zamontować aż 5 fotelików dziecięcych typu Isofix. W praktyce napotykamy na ograniczenia dla modeli fotelików z nogą stabilizującą.



Foteliki dziecięce:
• grupa 0/0+ Maxi-Cosi model Pebble Plus montowany tyłem do kierunku jazdy za pomocą pasa bezpieczeństwa lub opcjonalnej bazy Isofix 2WayFix z nogą stabilizującą - zestaw zgodny z regulacją i-Size,
• grupa 0/1 Maxi-Cosi model 2WayPearl montowany tyłem lub przodem do kierunku jazdy za pomocą opcjonalnej bazy Isofix 2wayFix z nogą stabilizującą - zestaw zgodny z regulacją i-Size,
• grupa 1 Britax-Romer model Trifix montowany przodem do kierunku jazdy za pomocą Isofix z dodatkowym punktem kotwiczenia top-tether z system SI-PAD chroniącym przy zderzeniach bocznych,
• grupa 2-3 Recaro Monza Nova 2 Seatfix montowany przodem do kierunku jazdy za pomocą Isofix z systemem ASP chroniącym przy zderzeniach bocznych.




Po odłączeniu poduszki powietrznej pasażera na jego miejscu można ustawić fotelik dziecięcy tyłem do kierunku jazdy. Jego montaż możliwy jest wyłącznie za pomocą pasa bezpieczeństwa osoby dorosłej. Przy jego zapinaniu nie napotkaliśmy żadnych trudności. W tej konfiguracji prawy fotel powinien być maksymalnie odsunięty do tyłu - osoba dorosła siedząca za nim nie powinna narzekać na brak miejsca na nogi.



W wersji wyposażenia Comfortline i Highline w podłodze przed skrajnymi fotelami w II rzędzie znajdują się schowki. Ich obecność wyklucza ustawienie w tym miejscu fotelików dziecięcych z nogą stabilizującą.



Problem ten można rozwiązań montując fotelik z nogą stabilizującą na środkowym miejscu. Może w tym jednak przeszkadzać niewielki tunel środkowy - w przypadku bazy Maxi-Cosi 2WayFix wysokość nogi jest regulowana w kilku zakresach. W tej konfiguracji nie ma możliwości przesunięcia do przodu całego fotela. Przesuwane drzwi boczne znacznie ułatwiają wkładanie do samochodu fotelika z dzieckiem. Na oznaczeniach punktów Isofix nie ma informacji o standardzie i-Size.



Według specjalistów od bezpieczeństwa ustawienie fotelika na środku w II-rzędzie siedzeń jest najbezpieczniejszym miejscem w samochodzie dla dziecka. Po zamontowaniu na bazie 2WayFix większego fotelika również odwróconego do kierunku jazdy nadal pozostaje dużo miejsca dla osób dorosłych siedzących zarówno z przodu, jak i z tyłu (w III rzędzie).



Ustawienie przodem do kierunku jazdy fotelika Maxi-Cosi 2WayPearl było ostatnią z możliwych konfiguracji wykorzystania bazy 2WayFix z nogą stabilizującą.



W plecach każdego z foteli w II rzędzie znajduje się dodatkowy punkt kotwiczenia Isofix. Pas fotelika najwygodniej jest zapiąć od strony kabiny pasażerskiej.



Pomimo schowania pary uchwytów Isofix pomiędzy siedzisko i oparcie z łatwością wsuwa się w nie szyny fotelika. Oparcie każdego z trzech foteli ma regulowany kąt pochylenia (w zakresie 20 stopni) jednak w tej sytuacji należy je ustawić maksymalnie do pioniu.



Na żadnym z trzech foteli w II rzędzie podstawa fotelika Recaro Monza Nova nie zasłaniała zamka do wpinania klamry pasa bezpieczeństwa osoby dorosłej. Wszystkie czynności związane z przypinaniem dzieci ułatwia szeroki otwór drzwi.



Trzy niezależne fotele można przesuwać do przód/tył razem z zamontowanymi na nich fotelikami dziecięcymi (poza modelem z nogą stabilizującą). Ustawienie dwóch fotelików, nawet na skrajnych miejscach II-rzędu, nie utrudnia wsiadania do tyłu. Jedynym ograniczeniem jest kształt fotelika, jak w przypadku Recaro Monza Nova, którego wypukłości mogą utrudniać składanie oparć.



Trzy niezależne fotele w II rzędzie są pełnowymiarowe, bez trudu zmieściły się na nich jednocześnie 3 foteliki dziecięce. Środkowy pas bezpieczeństwa zamontowany jest w podsufitce. Uwaga, za dopłatą 860 złotych możemy na jednym z zewnętrznych miejsc zamówić składane podwyższenie dla dzieci powyżej 3 roku życia. Zintegrowane siedziska z obu stron wymagają dopłaty 1660 złotych.



Po zamontowaniu dwóch fotelików dziecięcych na trzecim miejscu wygodnie podróżować będzie osoba dorosła.



Opcjonalne fotele w III rzędzie również wyposażono w mocowania Isofix. Niestety, ze względu na małą ilość miejsca, próba rozstawienia nogi stabilizującej bazy 2WayFix zakończyła się niepowodzeniem.



Każdy z foteli w III rzędzie również posiada dodatkowy punkt kotwiczenia top-tether. W tym przypadku klamrę pasa mocującego fotelik dziecięcy najwygodniej zapiąć od strony bagażnika.



Trzeci rząd siedzeń również tworzą dwa osobne fotele, w zależności od potrzeb można ustawić tylko jeden, a na nim zamontować fotelik dziecięcy. Składane oparcia foteli w II rzędzie zapewniają dużą swobodę podczas zapinania dziecka w foteliku, jego podstawa nie zakrywa zamka do wpinania klamry pasa bezpieczeństwa osoby dorosłej.



W III rzędzie siedzeń bez problemu zmieściły się obok siebie dwa foteliki dziecięce montowane za pomocą systemu Isofix. Dla stabilniejszego oparcia ich pleców należy wyjąć zagłówki z dużych foteli.



Wózki dziecięce:
• dwuczęściowy X-lander z gondolą X-pram,
• spacerówka Quinny model Zapp Xtra 2.




Volkswagen skrzętnie ukrywa... wymiary bagażnika podając jedynie maksymalne wartości. Jego szerokość pomiędzy nadkolami wynosi 1088 mm. Na długość, w konfiguracji 5-osobowej, pod zasłoniętą roletą, zmieściły się dwa nasze wózki dziecięce. W ich zabezpieczeniu przed przesuwaniem podczas jazdy pomogą fabrycznie montowane w bagażniku cztery uchwyty do mocowania siatki lub linek.



Po rozłożeniu foteli w III rzędzie siedzeń oczywiście otrzymujemy krótszy, ale za to głębszy bagażnik. Również w tym przypadku Volkswagen nie podaje jego wymiarów. W tak powstałym wgłębieniu bagażnika zmieściła się gondola wózke X-lander X-Move, która ma 21 cm wysokości.



W zagłębieniu bagażnika zmieścił się również kompletny wózek Quinny Zapp Xtra2, który ma 71 cm długości i 29 cm szerokości.



Po zdjęciu z wózków kółek udało się zmieścić oba modele do bagażnika Volkswagena Sharana w konfiguracji dla 7-osób.

czytaj także:
Bezpieczeństwo dziecka | Wyposażenie samochodu

 
www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2018 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry