portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Plusy i minusy - Cupra Born, elementy podnoszące bezpieczeństwo dzieci
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Honda, NIO i Toyota z ocenami Euro NCAP
TESTY | Dziecko w Cupra Born - foteliki i wózki

Portal dla wszystkich uczestnikw ruchu drogowego | Jed Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
Bezpiecze�stwo dziecka | Volkswagen Tiguan II 4Motion

Dziecko w Volkswagenie Tiguan II - foteliki i w�zki
27-07-2016 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Przesuwana kanapa z regulowanym k�tem pochylenia opar� wymaga odpowiednich ustawie� do monta�u fotelik�w dzieci�cych. Z drugiej strony rozwi�zania te znacznie powi�kszaj� funkcjonalno�� baga�nika.





Foteliki dzieci�ce:
• grupa 0/0+ Maxi-Cosi model Pebble Plus montowany tyďż˝em do kierunku jazdy za pomocďż˝ pasa bezpieczeďż˝stwa lub opcjonalnej bazy Isofix 2WayFix z nogďż˝ stabilizujďż˝cďż˝ - zestaw zgodny z regulacjďż˝ i-Size,
• grupa 0/1 Maxi-Cosi model 2WayPearl montowany tyďż˝em lub przodem do kierunku jazdy za pomocďż˝ opcjonalnej bazy Isofix 2wayFix z nogďż˝ stabilizujďż˝cďż˝ - zestaw zgodny z regulacjďż˝ i-Size,
• grupa 1 Britax-Romer model Trifix montowany przodem do kierunku jazdy za pomocďż˝ Isofix z dodatkowym punktem kotwiczenia top-tether z system SI-PAD chroniďż˝cym przy zderzeniach bocznych,
• grupa 2-3 Recaro Monza Nova 2 Seatfix montowany przodem do kierunku jazdy za pomocďż˝ Isofix z systemem ASP chroniďż˝cym przy zderzeniach bocznych.




Z przodu Volkswagena Tiguan fotelik dzieci�cy mo�na zamontowa� tylko z wykorzystaniem pasa bezpiecze�stwa znajduj�cego si� w samochodzie (wy��cznik poduszki powietrznej jest standardem). Przy foteliku z grupy 0/0+ ma on wystarczaj�c� d�ugo��. W testowanym modelu Tiguana by�y opcjonalne fotele typu Top-Comfort, ich wyprofilowanie nie przeszkadza�o w stabilnym ustawieniu fotelika Pebble Plus firmy Maxi-Cosi.



Ka�da wersja wyposa�enia nowego Volkswagena Tiguan ma regulowany k�t pochylenia opar� (dzielonej w proporcji 1/3-2/3) kanapy. Przed ustawieniem na niej fotelika nale�y dan� cz�� ustawi� maksymalnie w pionie. W Tiguanie nie ma schowk�w w pod�odze przed kanap�, dzi�ki czemu mo�na oprze� nog� stabilizuj�c� bazy 2WayFix.



Otw�r tylnych drzwi, kt�re te� otwieraj� si� szeroko, jest du�y. Dodatkowym atutem jest wysokie zawieszenie auta. Wszystko to zdecydowanie u�atwia wk�adanie i wyjmowanie fotelika z dzieckiem.



Kanapa nowego Tiguana zosta�a wyprofilowana zgodnie ze standardem iSize, kt�ry nie obowi�zywa� jeszcze w I-generacji teho modelu. Z iSize zgodne s� u�ywane przez nas: baza 2WayFix oraz foteliki Pebble Plus i 2WayPearl firmy Maci-Cosi.



W przypadku Tiguana ca�� lub jedn� z dw�ch cz�ci kanapy mo�na przesuwa� w zakresie 18 cm (standard w ka�dej wersji wyposa�enia). Nie przeszkadzaj� w tym zamontowane foteliki, cho� w przypadku monta�u bazy 2WayFix za fotelem kierowcy pozostaje niewiele miejsca na nog� stabilizuj�c�. Gdy baza jest za prawym fotelem pasa�era, trzeba go znacznie przesun�� do przodu.



Montowanie fotelik�w dzieci�cych ty�em do kierunku jazdy wymaga maksymalnego odsuni�cia od kokpitu fotela pasa�era (je�li fotelik stoi na nim) lub przysuni�cia go do kokpitu (je�li fotelik jest na kanapie). W obu sytuacjach osoba doros�a siedz�ca przed lub za nim nie powinna narzeka� na brak miejsca dla siebie. W przypadku Tiguana mamy jeszcze jedn� uwag� - kanapa musi by� maksymalnie odsuni�ta do ty�u.



Dodatkowy punkt kotwiczenia fotelik�w Isofix umieszczono w plecach oparcia kanapy. Znajduje si� on oko�o metra od kraw�dzi tylnego zderzaka, dlatego wyhodniej przypi�� go od strony kabiny pasa�erskiej.



Aby plecy fotelika dzieci�cego optymalnie przylega�y do oparcia kanapy trzeba je maksymalnie ustawi� do pionu i wcze�niej wyj�� z niej odpowiedni zag��wek. Obudowanie znajduj�cych si� na kanapie mocowa� Isofix znacznie u�atwia prawid�owe wsuni�cie szyn fotelika. Wy�sze zawieszenie auta docenimy podczas wsadzania i przypinania dziecka w foteliku. Podczas monta�u fotelika TriFix firmy Romer nie napotkali�my �adnych trudno�ci.



Podstawa fotelika z grupy 2-3 nie zas�ania zamka do wpi�cia pasa bezpiecze�stwa, z kt�rego korzysta r�wnie� dziecko. Zag��wek kanapy wysuwa si� wysoko. ale zdecydowanie lepiej go wcze�niej zdemontowa�. Podczas monta�u fotelika Monza Nova 2 Seatfix firmy Recaro nie napotkali�my na �adne utrudnienia.



Od 2014 roku polskie przepisy pozwalaj� na przewo�enie dziecka (powy�ej 3 roku �ycia) bez fotelika w sytuacji, gdy na kanapie nie ma miejsca na monta� trzeciego. Wielokrotnie zwracali�my uwag�, �e praktycznie we wszystkich testowanych przez nas samochodach jest to fizycznie niemo�liwe (dziecko musi siedzie� na �rodkowym miejscu i by� zapi�te pasem bezpiecze�stwa). A je�li uda si� wcisn�� i zapi�� pasy to pozostaje jednak pytanie czy warto tak nara�a� dziecko?

czytaj tak�e:
Nara�anie dziecka na utrat� �ycia




W�zki dzieci�ce:
• dwuczďż˝ciowy X-lander z gondolďż˝ X-pram,
• spacerďż˝wka Quinny model Zapp Xtra 2.




Gondola w�zka X-lander ma 78 cm d�ugo�ci i nie zmie�ci�a si� w tej pozycji w baga�niku nowego Volkswagena Tiguan.



Rozwi�zaniem jest przesuni�cie (maksymalnie o 18 cm) jednej z cz�ci kanapy. Taka konstrukcja siedze� jest standardem w ka�dej wersji wyposa�enia. Volkswagen podaje, �e d�ugo�� pod�ogi baga�nika wynosi 985 mm. Podczas pr�b z w�zkami oparcia kanapy by�y ustawione pionowo.



Z�o�one podwozie (z ko�ami) w�zka X-lander ma 48 cm wysoko�ci i na styk zmie�ci�o si� pod p�k� baga�nika.



W tym przypadku rozwi�zaniem jest obni�enie podw�jnej pod�ogi baga�nika - to tak�e standard w ka�dej wersji wyposa�enia nowego Tiguana. Wed�ug danych producenta wysoko�� od pod�ogi do p�ki baga�nika wynosi 675 mm.



W por�wnaniu do poprzedniej generacji Tiguana baga�nik jest wi�kszy, ale ma nieregularne kszta�ty (czytaj tak�e: TESTY | Dziecko w Volkswagenie Tiguan - foteliki i w�zki | Volkswagen Tiguan 4Motion). Bez problemu zmie�ci�y si� w komplecie (bez konieczno�ci zdejmowania k�) oba wykorzystywane przez nas w�zki dzieci�ce. W tej sytuacji przesun�li�my maksymalnie do przodu wi�ksz� cz�� dzielonej kanapy. Wed�ug danych producenta szeroko�� pomi�dzy nadkolami wynosi 1004 mm.



Po obni�eniu pod�ogi bez problemu pod p�k��baga�nika zmie�ci�o si� kompletne podwozie i gondola w�zka X-lander.



Bez konieczno�ci przesuwania kanapy w baga�niku nowego Volkswagena Tiguana zmie�ci�y si� kompletne w�zki X-lander i Quinny. Pozostaje te��miejsce na dodatkowy baga�. W ofercie oryginalnych akcesori�w Volkswagena jest kilka siatek, wyk�adzin i mat do baga�nika.

czytaj tak�e:
Bezpiecze�stwo dziecka | Wyposa�enie samochodu


 
 

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry