Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl

NOWE NA STRONIE:
WYDARZENIA | 10 obrazków z Warsaw Motor Show 2018
TESTY | Bezpieczeństwo dziecka - wyposażenie samochodu | Volvo V60 II
BEZPIECZEŃSTWO DZIECI | Nowe oceny ADAC fotelików dziecięcych
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
Bezpieczeństwo dziecka | Volkswagen Tiguan II 4Motion

Dziecko w Volkswagenie Tiguan II - foteliki i wózki
27-07-2016 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Przesuwana kanapa z regulowanym kątem pochylenia oparć wymaga odpowiednich ustawień do montażu fotelików dziecięcych. Z drugiej strony rozwiązania te znacznie powiększają funkcjonalność bagażnika.





Foteliki dziecięce:
• grupa 0/0+ Maxi-Cosi model Pebble Plus montowany tyłem do kierunku jazdy za pomocą pasa bezpieczeństwa lub opcjonalnej bazy Isofix 2WayFix z nogą stabilizującą - zestaw zgodny z regulacją i-Size,
• grupa 0/1 Maxi-Cosi model 2WayPearl montowany tyłem lub przodem do kierunku jazdy za pomocą opcjonalnej bazy Isofix 2wayFix z nogą stabilizującą - zestaw zgodny z regulacją i-Size,
• grupa 1 Britax-Romer model Trifix montowany przodem do kierunku jazdy za pomocą Isofix z dodatkowym punktem kotwiczenia top-tether z system SI-PAD chroniącym przy zderzeniach bocznych,
• grupa 2-3 Recaro Monza Nova 2 Seatfix montowany przodem do kierunku jazdy za pomocą Isofix z systemem ASP chroniącym przy zderzeniach bocznych.




Z przodu Volkswagena Tiguan fotelik dziecięcy można zamontować tylko z wykorzystaniem pasa bezpieczeństwa znajdującego się w samochodzie (wyłącznik poduszki powietrznej jest standardem). Przy foteliku z grupy 0/0+ ma on wystarczającą długość. W testowanym modelu Tiguana były opcjonalne fotele typu Top-Comfort, ich wyprofilowanie nie przeszkadzało w stabilnym ustawieniu fotelika Pebble Plus firmy Maxi-Cosi.



Każda wersja wyposażenia nowego Volkswagena Tiguan ma regulowany kąt pochylenia oparć (dzielonej w proporcji 1/3-2/3) kanapy. Przed ustawieniem na niej fotelika należy daną część ustawić maksymalnie w pionie. W Tiguanie nie ma schowków w podłodze przed kanapą, dzięki czemu można oprzeć nogę stabilizującą bazy 2WayFix.



Otwór tylnych drzwi, które też otwierają się szeroko, jest duży. Dodatkowym atutem jest wysokie zawieszenie auta. Wszystko to zdecydowanie ułatwia wkładanie i wyjmowanie fotelika z dzieckiem.



Kanapa nowego Tiguana została wyprofilowana zgodnie ze standardem iSize, który nie obowiązywał jeszcze w I-generacji teho modelu. Z iSize zgodne są używane przez nas: baza 2WayFix oraz foteliki Pebble Plus i 2WayPearl firmy Maci-Cosi.



W przypadku Tiguana całą lub jedną z dwóch części kanapy można przesuwać w zakresie 18 cm (standard w każdej wersji wyposażenia). Nie przeszkadzają w tym zamontowane foteliki, choć w przypadku montażu bazy 2WayFix za fotelem kierowcy pozostaje niewiele miejsca na nogę stabilizującą. Gdy baza jest za prawym fotelem pasażera, trzeba go znacznie przesunąć do przodu.



Montowanie fotelików dziecięcych tyłem do kierunku jazdy wymaga maksymalnego odsunięcia od kokpitu fotela pasażera (jeśli fotelik stoi na nim) lub przysunięcia go do kokpitu (jeśli fotelik jest na kanapie). W obu sytuacjach osoba dorosła siedząca przed lub za nim nie powinna narzekać na brak miejsca dla siebie. W przypadku Tiguana mamy jeszcze jedną uwagę - kanapa musi być maksymalnie odsunięta do tyłu.



Dodatkowy punkt kotwiczenia fotelików Isofix umieszczono w plecach oparcia kanapy. Znajduje się on około metra od krawędzi tylnego zderzaka, dlatego wyhodniej przypiąć go od strony kabiny pasażerskiej.



Aby plecy fotelika dziecięcego optymalnie przylegały do oparcia kanapy trzeba je maksymalnie ustawić do pionu i wcześniej wyjąć z niej odpowiedni zagłówek. Obudowanie znajdujących się na kanapie mocowań Isofix znacznie ułatwia prawidłowe wsunięcie szyn fotelika. Wyższe zawieszenie auta docenimy podczas wsadzania i przypinania dziecka w foteliku. Podczas montażu fotelika TriFix firmy Romer nie napotkaliśmy żadnych trudności.



Podstawa fotelika z grupy 2-3 nie zasłania zamka do wpięcia pasa bezpieczeństwa, z którego korzysta również dziecko. Zagłówek kanapy wysuwa się wysoko. ale zdecydowanie lepiej go wcześniej zdemontować. Podczas montażu fotelika Monza Nova 2 Seatfix firmy Recaro nie napotkaliśmy na żadne utrudnienia.



Od 2014 roku polskie przepisy pozwalają na przewożenie dziecka (powyżej 3 roku życia) bez fotelika w sytuacji, gdy na kanapie nie ma miejsca na montaż trzeciego. Wielokrotnie zwracaliśmy uwagę, że praktycznie we wszystkich testowanych przez nas samochodach jest to fizycznie niemożliwe (dziecko musi siedzieć na środkowym miejscu i być zapięte pasem bezpieczeństwa). A jeśli uda się wcisnąć i zapiąć pasy to pozostaje jednak pytanie czy warto tak narażać dziecko?

czytaj także:
Narażanie dziecka na utratę życia




Wózki dziecięce:
• dwuczęściowy X-lander z gondolą X-pram,
• spacerówka Quinny model Zapp Xtra 2.




Gondola wózka X-lander ma 78 cm długości i nie zmieściła się w tej pozycji w bagażniku nowego Volkswagena Tiguan.



Rozwiązaniem jest przesunięcie (maksymalnie o 18 cm) jednej z części kanapy. Taka konstrukcja siedzeń jest standardem w każdej wersji wyposażenia. Volkswagen podaje, że długość podłogi bagażnika wynosi 985 mm. Podczas prób z wózkami oparcia kanapy były ustawione pionowo.



Złożone podwozie (z kołami) wózka X-lander ma 48 cm wysokości i na styk zmieściło się pod półką bagażnika.



W tym przypadku rozwiązaniem jest obniżenie podwójnej podłogi bagażnika - to także standard w każdej wersji wyposażenia nowego Tiguana. Według danych producenta wysokość od podłogi do półki bagażnika wynosi 675 mm.



W porównaniu do poprzedniej generacji Tiguana bagażnik jest większy, ale ma nieregularne kształty (czytaj także: TESTY | Dziecko w Volkswagenie Tiguan - foteliki i wózki | Volkswagen Tiguan 4Motion). Bez problemu zmieściły się w komplecie (bez konieczności zdejmowania kół) oba wykorzystywane przez nas wózki dziecięce. W tej sytuacji przesunęliśmy maksymalnie do przodu większą część dzielonej kanapy. Według danych producenta szerokość pomiędzy nadkolami wynosi 1004 mm.



Po obniżeniu podłogi bez problemu pod półką bagażnika zmieściło się kompletne podwozie i gondola wózka X-lander.



Bez konieczności przesuwania kanapy w bagażniku nowego Volkswagena Tiguana zmieściły się kompletne wózki X-lander i Quinny. Pozostaje też miejsce na dodatkowy bagaż. W ofercie oryginalnych akcesoriów Volkswagena jest kilka siatek, wykładzin i mat do bagażnika.

czytaj także:
Bezpieczeństwo dziecka | Wyposażenie samochodu


 
 
www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2018 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry